Citat:
Ursprungligen postat av
st33r
Testade mycket från FS3 och av de var alla etablerade gröna säljare med goda omdömen och rykten. Ingen var bättre än medioker.
Det du säger om konkurrens inför öppen ridå funkar inte riktigt- för av nån anledning , vilken vet jag inte - har alla försäljare topp-betyg.
Jag säger inte att tjack är bättre överlag ”på gatan”. Vad menar du med i orten? Att förorter skulle ha en speciell sorts sämre droger eller?
Men vi kanske pratar om olika saker?
Jag har t ex inte erfarenhet iRL av den här nya sortens dealar som småkids gör med okända säljare på snapchat eller sms som skickat ut 14-åringar kurirer på Voi. Det borde väl kunna ge lika dåligt resultat som att fråga en främling på plattan..
De jag haft som sålt har ofta varit halvbekanta kontakter som jag kunnat köpa av under längre tid. Om du har en dealer som vet att du är en bra kund och han värdesätter en pålitlig skara kunder, och är kompis med flera kunder, så anstränger han sig att sälja bra grejer. Och de lite äldre narkomanerna är kräsna. De vill i regel testa lite innan de slår till på större mängd.
Jag skulle säga att det du säger om sunkiga försäljare som bankar stämmer med de flesta på FS. Varför tror du att de rör sig med enorma volymer och har rena grejer? Tjacket på Darkweb ligger långt under marknadspriset för att det är utbankat för en kundgrupp som saknar referensramar. Så det du tror om säljarna där speglar sig inte i produkterna.
Vad jag läst så handlar det om aktörer som saknar erfarenhet av drogmarknaden, som köper från europeiska marknader eller andra säljare och bankat varorna. De har inga egna band till tillverkning (med vissa undantag som inte finns kvar).
FS3 var ingen bra marknad och påstår man det så kan man ju se hur det hela slutade så tycker jag det bekräftar marknaden väldigt väl.
Arche är helt annorlunda. Visst, betygen blir höga - ofta för att man fyller i det direkt du mottagit produkten och släppt på escrow. Nästan ingen har testat produkten då utan sätter en femma. Vore ju konstigt att sätta en etta men jag håller med om att just detta system kunde vara bättre. Sen sätts oftast femmor om produkten dyker upp inom en vecka samt en femma på kommunikation även ifall man inte haft någon. Så, det systemet borde bytas ut.
Fördelen med Arche är däremot forumet. Det finns mycket information i trådarna vad som är bra respektive mediokert och rent skit när det kommer till produkter. Även hur säljare uppfattas samt leveranstider etc. Den informationsbasen fanns inte på FS3 men här finns forum och marknad under samma fönster.
Jag har testat mycket från Arche. Det finns dock max en handfull riktigt bra sorter av amfetamin där speciellt en sticker ut. Det finns även två händer fulla med mediokert amfetamin och resten är förmodat skit. Jag har dock bara testat en handfull som varit så undermåligt att jag inte ens skulle ta emot det gratis. Men är något väldigt billigt samtidigt som det sågas rätt rejält så håller iaf jag mig undan den produkten.
Guldkornen finns. Det finns de som köper direkt från tillverkare. Mycket köps dock inte direkt från tillverkare. Men så här är det inom alla marknader. Det finns billigt som är sämre och dyrt som är bättre men det finns även sådant som uppfattas som relativt billigt som faktiskt håller tillräcklig kvalité.
Med "orten" menade jag i samhället på gatan eller via ett fönster typ. Så uttryckte mig slarvigt där. Jag håller även med om att det finns de få som har bra produkter utan att hänga på nätet - men det ökar riskerna på alla håll. Volymen är enormt mycket mindre än de större aktörerna på nätet. Men finns det fem sådana i Sverige som är hyfsat enkla på att få tag i? Tveksamt. Jag säger inte att det absolut bästa finns på Arche, men för gemene man är kvalitén mycket högre på Arche än på gatan samt är priset mer pressat.
Den som köper in en mindre mängd kommer banka det oftare för att kunna gå runt lite fetare. I slutändan handlar det om pengar nämligen och de flesta som du själv skriver är inte kräsna, förstår inget och tar vad som helst som påverkar en.
Och ja, det bankas säkert mycket på nätet också och då har du priset som du konkurrerar med. Du kan köpa olika bra bilar, tv, mobiler också. Det finns dock de sorter som är utan rc-droger. Det finns även sådant som har så mycket svavelsyra att du bränner sönder dig. Starkare är bättre tror en del.
Men det jag sagt och som alltid kommer stämma, 99% av alla kommer ha större möjlighet att kunna få tag i bra amfetamin via nätet kontra gatan. Sen finns det de kretsar där det fungerar men de blir färre då man är blottad på alla sätt. Via nätet är du skyddad på ett annat sätt.
Personlig sak - jag vet en polare som pyntar 200 kr för ett gram. Den kvalitén kostar 80 kr på nätet ungefär. Sen handlar allt om mängd också. Sett de som kommer under 40 kr grammet och det håller jag mig borta från men det finns de som tycker det är bra nog för det priset.
Ekonomiskt kan man räkna lite. Jag behöver en medicinsk dos för runt 30-40 kr om dagen (och då är det mer än läkarvårdens medicinska dos) men då är det en bra produkt jag köper. Men jag har räknat och kommit fram att en klart billigare variant skulle kosta mig över 100 kr om dagen då det var av så usel kvalité så även om priset per gram var lägre än hälften så...
Sen finns en uppsjö andra droger där men det är ett annat kapitel.