• 1
  • 2
2022-02-21, 00:32
Medlem
Skogsvattes avatar
Enligt ortodox historieskrivning så utgjorde aldrig transitlägren Belzec, Sobibor och Treblinka några transitläger, utan de var i själva verket hemliga "utrotningsläger" som "gasade ihjäl judar". Några tyska planer på att förflytta Europas judenhet till reservat i ockuperade Östeuropa efter kriget påstås aldrig ha existerat, och judar som deporterades till ovanstående transitläger blev kategoriskt utrotade i "gaskammare" med dieselgaser (!).

Det är därmed svårt att förklara de tiotusentals västerländska judar från länder som Belgien, Frankrike och Nederländerna som dokumenterades i områden såsom Ukraina, Transnistrien, Moldavien, Vitryssland, forna östfronten, Riga och Kaunuas i samband med krigsslutet eller under den andra hälften av 1944. Trots att inga bevarade transportlistor eller andra dokumenterade färdhandlingar existerar för den stora majoriteten av dessa transporter så dök västerländska judar onekligen upp i dessa regioner på löpande band under kriget.

Det självklara svaret är naturligtvis att de i övrigt "försvunna" judarna från Belzec, Sobibor och Treblinka transfererades vidare till dessa områden. Men hur hanterar ortodox historiografi denna käpp i förintelsehjulet?
Citera
2022-02-21, 00:42
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Men hur hanterar ortodox historiografi denna käpp i förintelsehjulet?
Det är enkelt.
Genom att acceptera att det mördades massvis med judar av Hitler och hans svin samt att den exakta omfattningen och sanningen aldrig kommer att kunna bestämmas.
Efter det så släpper man den affären och ägnar sig åt andra mer nyttiga aktiviteter.
Å med det menar jag INTE att titta på alla olika program om Hitler på tv.
Det får väl vara någon jävla måtta på beroendet.
Citera
2022-02-21, 00:47
Medlem
Det kan inte vara så att syftet främst var att attackera serberna? Kroaternas ustaše ville ju rensa alla serber, och Nazityskland log ivrigt - upp till en miljon serber torterades och mördades hänsynslöst, det var såpass illa att t.om nazist toppen blev äcklade. De hade koncentrationsläger för zigenare, judar och serber. Majoriteten av offren i lägren var just serber.
Citera
2022-02-21, 08:58
Medlem
Talking-Donkeys avatar
1948 så skapades en nation med massor av pigga friska judar som var så starka så dom kunde vinna omöjliga krig på några dagar

Varför kallas det förintelsen?
Judarna blev allt annat än förintade.

Men var är ss soldaterna?
Var är dom någonstans?

Kanske dom blev förintade.
Tatuerade så dom aldrig skulle kunna gömma sig.
Citera
2022-02-21, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Det är enkelt.
Genom att acceptera att det mördades massvis med judar av Hitler och hans svin samt att den exakta omfattningen och sanningen aldrig kommer att kunna bestämmas.
Efter det så släpper man den affären och ägnar sig åt andra mer nyttiga aktiviteter.

Å med det menar jag INTE att titta på alla olika program om Hitler på tv.
Det får väl vara någon jävla måtta på beroendet.

Ja, det var så jag förhöll mig till det i alla år. Men när jag ganska nyligen förstod att det är lagstiftat mot att offentligt propagera för avsteg ifrån 'berättelsen' och att det idag i många länder innebär fängelsestraff så kunde jag inte låta bli att titta närmare på det.

Någon jävla måtta på hittepåt får det vara.
Citera
2022-02-21, 18:11
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Enligt ortodox historieskrivning så utgjorde aldrig transitlägren Belzec, Sobibor och Treblinka några transitläger, utan de var i själva verket hemliga "utrotningsläger" som "gasade ihjäl judar". Några tyska planer på att förflytta Europas judenhet till reservat i ockuperade Östeuropa efter kriget påstås aldrig ha existerat, och judar som deporterades till ovanstående transitläger blev kategoriskt utrotade i "gaskammare" med dieselgaser (!).

Det är därmed svårt att förklara de tiotusentals västerländska judar från länder som Belgien, Frankrike och Nederländerna som dokumenterades i områden såsom Ukraina, Transnistrien, Moldavien, Vitryssland, forna östfronten, Riga och Kaunuas i samband med krigsslutet eller under den andra hälften av 1944. Trots att inga bevarade transportlistor eller andra dokumenterade färdhandlingar existerar för den stora majoriteten av dessa transporter så dök västerländska judar onekligen upp i dessa regioner på löpande band under kriget.

Det självklara svaret är naturligtvis att de i övrigt "försvunna" judarna från Belzec, Sobibor och Treblinka transfererades vidare till dessa områden. Men hur hanterar ortodox historiografi denna käpp i förintelsehjulet?

Om man hävdar vad ni gör ovan.

Bör man då ej ge källor med direkta referenser och citat?
Citera
2022-02-21, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
1948 så skapades en nation med massor av pigga friska judar som var så starka så dom kunde vinna omöjliga krig på några dagar

Varför kallas det förintelsen?
Judarna blev allt annat än förintade.

Men var är ss soldaterna?
Var är dom någonstans?

Kanske dom blev förintade.
Tatuerade så dom aldrig skulle kunna gömma sig.

Du kom med en kommentar som från en åsna….

De judar som dog/dödades p g a nazisternas förföljelser, utrensningar, slavarbete etc etc etc, och hamnade i massgravar, kremerade eller inte, dessa är det väl inte fel att säga att de blev förintade…? Det handlar om ca 6 miljoner judar totalt…

Förintelsen ska alltså inte tolkas helt bokstavligt då det är det är namnet på nazisternas försök att utplåna judarna i Europa, och de kom rätt långt innan de tvingades ge sig…

Detta visste du nog skulle jag tro, men du ville spela lite åsna…?
Citera
2022-02-21, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Om man hävdar vad ni gör ovan.

Bör man då ej ge källor med direkta referenser och citat?

Kan man med rätta tycka….

Men TS verkar ha dispens från det, trots att han skryter om att han alltid ger källor etc…. men, ja, vi ser ju hur det är ställt med det….
Citera
2022-02-21, 21:40
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Du kom med en kommentar som från en åsna….

De judar som dog/dödades p g a nazisternas förföljelser, utrensningar, slavarbete etc etc etc, och hamnade i massgravar, kremerade eller inte, dessa är det väl inte fel att säga att de blev förintade…? Det handlar om ca 6 miljoner judar totalt…

Förintelsen ska alltså inte tolkas helt bokstavligt då det är det är namnet på nazisternas försök att utplåna judarna i Europa, och de kom rätt långt innan de tvingades ge sig…

Detta visste du nog skulle jag tro, men du ville spela lite åsna…?
Jag tror inte att nazisterna försökte utplåna någon. Jag tror det fanns en plan för hur man skulle få nog judar att flytta till Palestina. Och att få världen att acceptera en judisk stat där.
Hitler var ingen annan än Moses.
Dom få som mördades var ett brännoffer på altaret. Därför kallas det Holocaust. Det symboliserar lampan av Människoskinn och judetvålen.
Citera
2022-02-21, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Jag tror inte att nazisterna försökte utplåna någon. Jag tror det fanns en plan för hur man skulle få nog judar att flytta till Palestina. Och att få världen att acceptera en judisk stat där.
Hitler var ingen annan än Moses.
Dom få som mördades var ett brännoffer på altaret. Därför kallas det Holocaust. Det symboliserar lampan av Människoskinn och judetvålen.

Tja, du är fri att tro vad du vill, dock ändrar det inte verkligheten och allt det som etablerad forskning kunnat samla av info och bevis som säger just att nazisterna planlade och försökte utplåna judarna. Det är dessutom inte nåt som nazisterna själva hymlade om då de uttryckte det i en mängd tal, i sitt partiprogram, och det bekräftas i en massa dokumentation från nazisterna själva, i klartext dessutom….
Citera
2022-02-21, 21:56
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Tja, du är fri att tro vad du vill, dock ändrar det inte verkligheten och allt det som etablerad forskning kunnat samla av info och bevis som säger just att nazisterna planlade och försökte utplåna judarna. Det är dessutom inte nåt som nazisterna själva hymlade om då de uttryckte det i en mängd tal, i sitt partiprogram, och det bekräftas i en massa dokumentation från nazisterna själva, i klartext dessutom….
Skådespelare. Hela värden är en scen.
Varför skulle någon vilja döda judar för.?
Jag ser bara ett logiskt svar. För att förfära värden och göra judarna arga nog att vilja slåss för den där lilla sandlådan där vid Medelhavet.
Citera
2022-02-22, 10:21
Medlem
Citat:
Det handlar om ca 6 miljoner judar totalt…

Var god redogör för VAR någonstans dessa sex miljoner blev utrotade. Läger för läger, getto för getto.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in