2022-02-23, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Det har pågått vetenskapligt bedrägeri från start av denna cirkus. Rikta ditt missnöje åt rätt håll. Det går inte att dölja längre

Alla som använder ordet antivaxxer i nedvärderande syfte har ju bevisligen valt att blunda och föra en meta-debatt. Det är naturligt att försöka blunda när verkligheten blir för otrevlig, men samtidigt är det faktiskt viktigt att så många som möjligt är modiga nog att INTE blunda. Sådana som korrektamund0 gör enligt mig dubbel-fel. Inte bara värgrar de att stå upp för demokrati och mänskliga rättigheter. De dessutom hindrar andra modigare människor från att göra nytta. Vill de inte sätta sig in i verkligheten kan man ju tycka att de i alla fall borde ha vett att hålla käften och låta andra göra jobbet.
Citera
2022-02-23, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Nej.
Jo
Citera
2022-02-23, 13:55
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Du menar det korrupta etablissemanget som förvanskat data ända från början? Ja, det är för jävligt. Nu har det kommit fram att CDC undanhåller stor mängd data https://www.nytimes.com/2022/02/20/health/covid-cdc-data.html

Det har pågått vetenskapligt bedrägeri från start av denna cirkus. Rikta ditt missnöje åt rätt håll. Det går inte att dölja längre
Citat:
Du menar det korrupta etablissemanget som förvanskat data ända från början? Ja, det är för jävligt. Nu har det kommit fram att CDC undanhåller stor mängd data https://www.nytimes.com/2022/02/20/health/covid-cdc-data.html

Du hittar alltså på att någon är korrupt (du har inget bevis) och hittar dessutom på att de "förvanskar data"? Vad är det de "förvanskat"?

Och så vill du att jag skall "rikta missnöje" mot denne, baserat på dessa grundlösa anklagelser?

Skall det vara så förbenat svårt att hålla sig till verkligheten? Är det så?
Citera
2022-02-23, 14:02
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Alla som använder ordet antivaxxer i nedvärderande syfte har ju bevisligen valt att blunda och föra en meta-debatt.
Det är just en fakta-baserad debatt som antivaxxare är ointresserade av. Det är själva essensen av en antivaxxare. En komplett intelligensbefriad idiot som lider av förföljelsemani och psykotiska drag. En person lätt manipuleras att gå på i princip vad skit som helst så länge det förpackats för att attackera ett påhittat etablissemang (som underförstått är orsaken till antivaxxarens misslyckade liv).

Citat:
Det är naturligt att försöka blunda när verkligheten blir för otrevlig, men samtidigt är det faktiskt viktigt att så många som möjligt är modiga nog att INTE blunda.
Du tänker på tramsiga påståenden som 'tentakelmonster' och 'graphenoxid', gissar jag? Vetenskap och fakta är naturligtvis manipulerad och falsk?

Citat:
Sådana som korrektamund0 gör enligt mig dubbel-fel. Inte bara värgrar de att stå upp för demokrati och mänskliga rättigheter. De dessutom hindrar andra modigare människor från att göra nytta. Vill de inte sätta sig in i verkligheten kan man ju tycka att de i alla fall borde ha vett att hålla käften och låta andra göra jobbet.
Jag vet inte om jag är beredd att sätta mig in i DIN verklighet, jag är dock ganska nyfiken på hur du sätter ihop den, och hur du gör för att aktivt förneka den verklighet som majoriteten av människor lever i. Man skulle kanske behöva forska i din typ av personlighet - alltid skulle man kunna lära sig något.
Citera
2022-02-23, 14:13
Medlem
Rasputin420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
och du menar på fullaste allvar att vi ska lita på folk som innan covvid skrek om att vi skulle dö rätt av när man startade 5g masterna (Dom år igång och inget har hänt). Sen att Covvid kommer från 5G strålningen och strax därpå skulle vi dö på fläcken och ligga i drivor av Covidvacinet (vilket inte heller har hänt)

Haha räcker det inte eller vad kommer härnäst

Fattar ni inte att ni bara är pinsamma och för varje dag som går där inget händer så spär det bara på mer

Det enda ni visar är att ni är egna bevis på att ni är dumma i huvudet.

Tror du inte sanningen ligger någonstans mittimellan? Den brukar det
Citera
2022-02-23, 14:39
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobstr
Hellre extremt låg risk för biverkning än 100% säkerhet att dö av rabies. Ja det var ingen svår fråga... är du efterbliven eller? Du svarade dessutom inte på min fråga.

Om du menar frågan om du är en antivaxxare vet väl inte jag.

Sen svarade du inte på min fråga.

"Din signatur"
Citera
2022-02-23, 15:26
Medlem
Returpappers avatar
Tegnell hoppas att antivaxxers ska bevekas av det nya traditionellt framtagna Nuvaxovid.

Bevekas, d.v.s. inte få för sig att det finns chip i vaccinet eller HIV och AIDS och att man garanterat dör av biverkningar.

Jag tror inte Anders riktigt förstår djupet i den primitiva skräck för sprutor som vissa afrikanska och arabiska folkslag samt antivaxxers känner. Men vi får hoppas han lyckas få ut några doser i alla fall.
Citera
2022-02-23, 15:33
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Det är just en fakta-baserad debatt som antivaxxare är ointresserade av. Det är själva essensen av en antivaxxare. En komplett intelligensbefriad idiot som lider av förföljelsemani och psykotiska drag. En person lätt manipuleras att gå på i princip vad skit som helst så länge det förpackats för att attackera ett påhittat etablissemang (som underförstått är orsaken till antivaxxarens misslyckade liv).

Du tänker på tramsiga påståenden som 'tentakelmonster' och 'graphenoxid', gissar jag? Vetenskap och fakta är naturligtvis manipulerad och falsk?

Jag vet inte om jag är beredd att sätta mig in i DIN verklighet, jag är dock ganska nyfiken på hur du sätter ihop den, och hur du gör för att aktivt förneka den verklighet som majoriteten av människor lever i. Man skulle kanske behöva forska i din typ av personlighet - alltid skulle man kunna lära sig något.

Försiktighet och lärdomar från historien drivs nog dom flesta som inte väljer att vaccinera sig av.
Det är väl 80 år sen vi sa att nåt liknande aldrig får hända igen. Nürnbergprotokollet el va de heit för nåh. Angående medicinskt tvång.

Varför tror du det inte blivit liknande protester vid svininfluensan t,ex?

Har gärna en faktabaserad debatt men om du kallar mig antivaxxer så har vi redan ett faktafel, och man blir mest sugen på att trolla.
För du är ju mest sugen på att diskutera vilken idiot jag är, el hur?

Man tror inte på rykten helt utan vidare. Vare sig rykten om vaxets förträfflighet eller sjukdomens diaboliska spridning av död å återfödd.

Att vara naiv inför mänsklig ondska (el godhjärtade initiativ att rädda planeten genom avbefolkning) är säkert ett lätt sätt att di leva på. Men vem ska man tro på tro på när allt är såhär?
Och bara eftersom ni verkar lida av second hand mentalitet är det komiskt när ni då tror att vi alla läst oss till ett beslut angående detta genom obskyra konspirationsteorier.
Svaret är enkelt. Det har alltid blivit fel när jag ignorerat min magkänsla.

Sen om man inte ser att dom försöker vrida och vända på saker för att få till ett kontrollsamhälle så måste man ju bo i en svamp.

Men bra att en pandemi går att ignorera medans andra lever i den. Ganska nice medicin. Är det placebo kanske?
Citera
2022-02-23, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Du struntar helt enkelt i att all tillgänglig fakta visar att du har fel. Du sitter helt enkelt bara och hittar på lite som du vill (som en tvättäkta antivaxxare)?
https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/statistik-och-analyser/acceptans-for-vaccination-mot-covid-19/

Jag tror att folk i allmänhet känner sig obekväma med att de har en person i dess närhet som är mer urblåst än de någonsin kunnat föreställa sig, och det är DET som är det känsliga. Skämskudde, liksom.

Jag har själv sett och känt hatet från vaccinfascisterna när det framkommer att man avstått vaccinet.

Samtidigt som du säger att ovaccinerade är helt urblåsta i huvudet och dina vaccinfascist vänner på gator och torg o det civila säger samma sak. Det är klart då att det skär sig mellan ”lagen”.

Man ska inte behöva bli idiotförklarad för man inte vill ta det såkallade vaccinet.

Sköt dig själv och skit i andra.
Citera
2022-02-23, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Tegnell hoppas att antivaxxers ska bevekas av det nya traditionellt framtagna Nuvaxovid.

Bevekas, d.v.s. inte få för sig att det finns chip i vaccinet eller HIV och AIDS och att man garanterat dör av biverkningar.

Jag tror inte Anders riktigt förstår djupet i den primitiva skräck för sprutor som vissa afrikanska och arabiska folkslag samt antivaxxers känner. Men vi får hoppas han lyckas få ut några doser i alla fall.

Tar någon fler sprutor nu oavsett hur dom marknadsförs eller vilken sort/tillverkare som det gäller så måste den personen klassas som mindre vetande...
Citera
2022-02-23, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Men en pandemi brukar vara rätt farlig va?
Såpass farlig att man ser sjukdomen i sin vardag?
Det är ju inte så att rykten om massdöd inte kräver ifrågasättande.
Hotet behöver vara påtagligt för att jag ska bli rädd iaf.
Och tvingas ta en spruta mot nåt man inte är rädd för är ju bara konstigt.
Det är helt lugnt att dom som inte vill bli smittade stannar hemma. Det är ju bakvänt alltihop nu.

Ska jag dra till med en foliemössaprofetia så är väl detta första steget och när ni börjar ramla ihop(eller fortsätter ramla ihop fast större antal) så börjar pandemin. Dom var bara tvungen att spruta in pandemin i folket först.
Då kommer kanske många antivaxxers ställa sig i kö. Obs, spekulation. Är som roligt det.

Jag har inte sagt åt dig att plugga nåt, snarare motsatsen. Plugga inte igen din intuition. Regnbågsfjäril på dig.

Ja ni foliehattar ha så bra knep hurru... Gör si och så och du är feg och du kan inget läs på läs inte på, Tänk själv tänk inte själv.

Snacka om att vända kappan efter vinden
Citera
2022-02-23, 18:24
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Försiktighet och lärdomar från historien drivs nog dom flesta som inte väljer att vaccinera sig av.
Det är väl 80 år sen vi sa att nåt liknande aldrig får hända igen. Nürnbergprotokollet el va de heit för nåh. Angående medicinskt tvång.
Nurembergkoden är något helt annat, gäller inte i det här fallet och det är dessutom inte frågan om något tvång.

Citat:
Varför tror du det inte blivit liknande protester vid svininfluensan t,ex?
Folk får protestera hur mycket de vill. Däremot förbehåller jag mig rätten att påpeka att folk har fel när de påstår att:
  • Det är grafenoxid i vaccinet
  • Det är tentakelmonster i vaccinet
  • Folk dör i drivor av vaccinet
  • Det är hundratusentals vaccinskadade i Sverige
  • Det har dött miljontals människor av vaccinet
  • Det är 5G som orsakar Covid
  • etc.
  • etc. (jag skulle kunna fortsätta en hel dag)

Citat:
Har gärna en faktabaserad debatt men om du kallar mig antivaxxer så har vi redan ett faktafel, och man blir mest sugen på att trolla.
För du är ju mest sugen på att diskutera vilken idiot jag är, el hur?
Hittils har jag inte stött på en enda vaccinmotståndare som klarar av att diskutera på ett nyanserat sätt eller tillhandahålla trovärdiga källor för sina argument (de flesta har inte ens några källor). Mig veterligen har jag aldrig kallat dig för antivaxxer, men om du passar in på nedan beskrivning så blir det så.

Citat:
Att vara antivaxxer är när man aktivt visar omvärlden att man inte klarar av att tolka information.
Att vara antivaxxer är när man är tillräckligt dum för att lyssna och tro på propaganda som bottnar i okunskap, och därefter försöker övertyga andra om saken.
Att vara antivaxxer är när man aktivt förnekar fakta och vetenskap och sedan försöker påverka andra genom att hänvisa till felaktiga slutsatser.

Om man inte vill vaccinera sig är väl det ok, det betyder bara att man fattat ett beslut som man har rätt att fatta. Om man försöker påverka andras val gällande vaccination genom att ljuga, hitta på, förvanska, vantolka, förvränga, förneka, fördumma och generellt sett bete sig som en ointelligent jöns med schizofrena drag, total avsaknad på läsförståelse och förmåga att tolka fakta och dessutom lider av uppenbar förföljelsemani - DÅ är man en antivaxxer.

Citat:
Man tror inte på rykten helt utan vidare. Vare sig rykten om vaxets förträfflighet eller sjukdomens diaboliska spridning av död å återfödd.
Nej, däremot förväntar man sig att tillgänglig statistik och forskning skulle vara tillräckligt. Fakta är inte "rykten". Tvärtemot dina påståenden är det tvärtom just rykten och falsk information som den klassiske antivaxxaren sväljer med hull och hår - så länge ryktet stöder antivaxxarens åsikt. Att det inte är faktabaserat är irrelevant.

Citat:
Men bra att en pandemi går att ignorera medans andra lever i den. Ganska nice medicin. Är det placebo kanske?
Att komma i efterhand och säga att "titta jag hade rätt, det är ofarligt" när majoriteten vaccinerats och/eller genomgått infektionen och sex miljoner människor dött är ju minst sagt tragiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in