Citat:
Ursprungligen postat av
korrektamund0
Det är just en fakta-baserad debatt som antivaxxare är ointresserade av. Det är själva essensen av en antivaxxare. En komplett intelligensbefriad idiot som lider av förföljelsemani och psykotiska drag. En person lätt manipuleras att gå på i princip vad skit som helst så länge det förpackats för att attackera ett påhittat etablissemang (som underförstått är orsaken till antivaxxarens misslyckade liv).
Du tänker på tramsiga påståenden som 'tentakelmonster' och 'graphenoxid', gissar jag? Vetenskap och fakta är naturligtvis manipulerad och falsk?
Jag vet inte om jag är beredd att sätta mig in i DIN verklighet, jag är dock ganska nyfiken på hur du sätter ihop den, och hur du gör för att aktivt förneka den verklighet som majoriteten av människor lever i. Man skulle kanske behöva forska i din typ av personlighet - alltid skulle man kunna lära sig något.
Försiktighet och lärdomar från historien drivs nog dom flesta som inte väljer att vaccinera sig av.
Det är väl 80 år sen vi sa att nåt liknande aldrig får hända igen. Nürnbergprotokollet el va de heit för nåh. Angående medicinskt tvång.
Varför tror du det inte blivit liknande protester vid svininfluensan t,ex?
Har gärna en faktabaserad debatt men om du kallar mig antivaxxer så har vi redan ett faktafel, och man blir mest sugen på att trolla.
För du är ju mest sugen på att diskutera vilken idiot jag är, el hur?
Man tror inte på rykten helt utan vidare. Vare sig rykten om vaxets förträfflighet eller sjukdomens diaboliska spridning av död å återfödd.
Att vara naiv inför mänsklig ondska (el godhjärtade initiativ att rädda planeten genom avbefolkning) är säkert ett lätt sätt att di leva på. Men vem ska man tro på tro på när allt är såhär?
Och bara eftersom ni verkar lida av second hand mentalitet är det komiskt när ni då tror att vi alla läst oss till ett beslut angående detta genom obskyra konspirationsteorier.
Svaret är enkelt. Det har alltid blivit fel när jag ignorerat min magkänsla.
Sen om man inte ser att dom försöker vrida och vända på saker för att få till ett kontrollsamhälle så måste man ju bo i en svamp.
Men bra att en pandemi går att ignorera medans andra lever i den. Ganska nice medicin. Är det placebo kanske?