2022-02-21, 12:29
Medlem
cateatdogs avatar
Är kanske avhandlat. Men går det inte ta bort den under ridning, hästridning alltså, om det är obekvämt?
2022-02-21, 12:32
Medlem
cateatdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merrymaiden
Jag är lite tveksam om TS verkligen är tjej. De flesta kvinnor brukar inte använda ordet "fitta" om sitt eget underliv.
Det här kan vara en man som trollar. Ber om ursäkt till TS om du verkligen är en kvinna - tycker ditt underliv förtjänar något finare epitetet än det nedvärderande ordet du använde. Fundera på saken!

Dessutom ifrågasätter jag om Flashback verkligen är rätt ställe att fråga om det här. Det är väl inte så svårt att fundera ut att JA det kommer kännas, men inte direkt göra ont, efter det har läkt. Men om du rider mycket så är det ju en ganska dålig idé eftersom du nästan garanterat kommer känna piercingen hela tiden, i sadeln. Föreställ dig obehaget om piercingen t.ex. fastnar i trosan! Speciellt om det händer när du är ute och galopperar och inte kan göra så mycket åt saken.

Om du prompt måste ha piercing på ett intimt ställe så ta på bröstvårtan i stället så kan du rida utan risk för obehag.

Jodå. Unga tjejer använder fitta. Det är lika laddat som kuk idag. Mina döttrar samt p3 och olika medier bland unga vuxna tjejer är fitta det som används idag.
Man inser att man blivit lite gubbig för att det är för mig lite laddat
2022-02-21, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyndigt-namn
Är det bara jag som tycker att tjejer som kallar sitt underliv för fitta är avtändande?
Nej, jag håller med. Ungefär lika avtändande som när det sitter smycken där.
Blir direkt att tänka på det där "konstprojektet" med några larviga lesbiska tjejer som för kanske tio år sedan(?) gjorde ett filmprojekt där dom tejpade fast snören i könshåret och drog i det till musik med inklippt sång så att det skulle se ut som underlivet sjöng. Då sa dom fitta konstant. Det blev så överdrivet. Det kunde vara typ "oj vad mycket hår du har på din fitta? min fitta har inte lika mycket fitthår som Karins fitta". Istället för det normal.. "Oj vad mycket könshår du har? jag har inte lika mycket på min. Karins är helt perfekt tycker jag". Det var (och är) väldigt tydligt inom vissa kategorier människor att man säger det bara för att det skall ha någon slags chockerande effekt och "jag får minnas säga vad jag vill och fitta skall inte få vara mäns svordom".

Men det är klart, får man en snap "kan inte sluta tänka på vad du gjorde med min fitta igår". Så kan det väl vara lite porrigt. Men inte annars.
2022-02-21, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
”Underliv” är fan svenska språkets mest avtändande ord. Fy fan.
Ja, använder du eller din partner det i sängen när det ska slicka fitta får du kanske skylla dig själv.
Fast när det i ett icke sexuellt sammanhang används är det väl i sin ordning?
2022-02-21, 12:58
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallemedKorven
Ja, använder du eller din partner det i sängen när det ska slicka fitta får du kanske skylla dig själv.
Fast när det i ett icke sexuellt sammanhang används är det väl i sin ordning?

Tycker det är ett vidrigt ord i ALLA sammanhang och jag skulle aldrig ta det i min mun.
2022-02-21, 14:00
Medlem
Du får väl välja mellan piercing och hästar och vad som känns viktigast i ditt liv.
2022-02-21, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StenMedKortaBen
Tjena tjena!
Det är så att jag är sugen på att pierca fittan men sökt runt lite men ej hittat tråd om detta så startar en ist.
Ni som har piercat fittan hur lång tid tog det innan ni kunde rida hästar igen med sadel om det nu änns går? Och vart på fottan piercade ni er så att ni kunde/inte kunde rida hästar med sadel.
Mvh

Jag har ridit i 35 år och aldrig någonsin upplevt att fittan direkt gnuggas i sadeln så att det skulle vara ett problem. Jag tror att du behöver uppsöka en instruktör som kan korrigera din sits. Har du onormalt stor fitta?

Vad får dig att tro att det skulle vara ett mindre problem barbacka?
2022-02-21, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
”Underliv” är fan svenska språkets mest avtändande ord. Fy fan.

Nej. Framstjärt. Det är värre.
2022-02-21, 14:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StenMedKortaBen
Tjena tjena!
Det är så att jag är sugen på att pierca fittan men sökt runt lite men ej hittat tråd om detta så startar en ist.
Ni som har piercat fittan hur lång tid tog det innan ni kunde rida hästar igen med sadel om det nu änns går? Och vart på fottan piercade ni er så att ni kunde/inte kunde rida hästar med sadel.
Mvh
Nej människor behöver enbart tid för att tänka så uppmuntra aldrig till dåligt beteende!
Förbjud könsstympning i Sverige!
2022-02-21, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Vilken piercing ska du ha då? Finns ju olika varianter.

Skulle inte rekommendera det om du rider fort.

Ajfan jag som bara har snabba hästar
2022-02-21, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Rider du med Engelsk sadel eller är du en västern-tjej?

Hopp och fälttävlanssadel
2022-02-21, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av videopac
Har en sådan piercing enbart en estetisk funktion eller ger det andra effekter? Om vi pratar estetik så känns det ganska onödigt som jag ser det.

Varför vill du ha en sådan?

Om man kan så varför inte? Kul med piercings

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in