Citat:
Ursprungligen postat av
SingedRyze
Frsker lsa Andens Fenomenologi och tittar p en bra video om detta verk. Det frelsaren, Cadell Last frklarar hr r hur vr vetskap om ett koncept och konceptets varande gr i en cirkulr rrelse (dialektisk). Jag frsker frst lite mer om vad som menas med detta. Ngon som frstr bttre?
https://youtu.be/Ok8EoGmW_VE?t=383
Det r fr enkelt att fsts d du redan blivit programmerad till att tro p ett liv i duality dvs valmjligheter senare i livet.
Sinnet spiner runt d det anammat vad andra hjrntvttat dej med sedan ca 2 rsldern. Innan var du fri, hade ingen indentitet och sedan dess har du kmpat p fr att frst var utgngen till ditt hem r som du lmnade p mindets cirkulla bana, runt, runt i ring.
Du r fast och troende som ett fr fr Det Absoluta bestmmer nr porten ppnas och du kommer inte in frrn din personlighet slagits ut en vacker dag. Du blir nollad igen som barnet men sina erfarenheter finns med men ingen som ger dom. Mindet frtstter snurra p men nr du inte lngre lyssnar s frtvinas mindet som r din hjrnas samlade erfarenheter och nu lika viktig som en sprattlande groda.
Det Absoluta, helheten, gud fullheten, tomheten r samma ord och dit vill du tillbaks till. Priset r din inbillade personlighet du vrdat s mt d den givit dej s mnga hopp men aldrig levererat. Fr mindet kan inte leverera bara lova, underska i varv efter varv tills kroppen inte orkar lngre.
Att bara vara r nden men du kommer inte dit genom att lyssna p mindets eller andras sagor. Hopeless and hopeless har du vl mrkt och det finns inget teaching som leder dit d din kropp mste knytas upp innan det Absoluta omfamnar dej. Det r ett energifenomen s kasta bort allt gammalt skrp du samlat p dej, men tyvrr r ditt sinne starkare n 1000 vakthundar.
Lyssna utan att frst r bst fr redan nu finns du inte mer n tomten som ocks r en fantasifugur liksom Gud.
Ingenting blir kvar som uttrycker sig i allting och du r redan dr men ser det inte.
Vnner frsker att sga det p YT men det gr tyvrr inte. Intellektuellt visst men att leva med det som mnga andra r ngot annat. Du har aldrig gjort ngot fel d du inte har ngon fri vilja och det som du tycker har en fri vilja r bara en drmfigur.
Endast det som alltid finns r verkligt och har mnga namn vilket r lika ointressant som vad veckodagen kallas. Du r det du r och s har det alltid varit och ingen finns p riktigt utanfr det Absoluta som tcker allt. Bara den som hoppas och tror sig veta ngot kan tyckas ligga lngre bort men s r det inte d porten str vidppen hela tiden fr alla.
Jag bara spekulerar frn det jag hrt mnga bertta om de sista 20 ren. Non Duality heter det och Tony Parsons r ingen ledare ellr lrare bara den som berttar det enklaste svaret p dina ev frgor om du vill veta hur allt hnger ihop. Inga sagor, svaret kommer i en one-liner och det r energin i det och inte logiken som trffar din frga som poppar.
Jag ville veta och har nu inga fler frgor. Det behver mogna och fler frgor dyker upp i brjan. Jag har inte ens betalt en krona fr de svar jag ftt genom att lyssna p andra d vi alla r lika i vr frvirring.
Skratten str som spn i backen nr Toni bjuder p det som kommer ur hans mun helt spontant.
r du mer intellektuell passar Jim bttre in kanske och flera damer r lika klara som de mogna gossarna. Partytime var det fr mej att ntligen se att det Absloluta har alla svaren i tystnaden.