• 1
  • 2
2022-02-19, 17:50
Medlem
Ganska funktionsvarierande beteende att börja på pct om testosteron nivåerna redan är tillbaka till det normala
Citera
2022-02-19, 21:01
Medlem
Kommer du använda armidex under kur? Läst det skall vara viktigt när man ligger på dessa doser.
Citera
2022-02-19, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadManners
Mycket bra skrivet! om du ska administrera varje dag så är det väldigt smidigt att göra det subkutant.

Mvh

Precis! Subkutant kan också förlänga utsöndringstiden och göra det ännu mer plant jämfört med muskler där ex delts utsöndrar medlet snabbare än ventraglutes. Vissa bryr sig om hur långt metaboliterna stannar i blodet för prov och kontroller, och eftersom oljor är lipofila (och himlen är blå) så kan det ta mycket längre för kroppen att bli clean för en kontroll.

Jag tycker om IM numera, och eftersom man pinnar varje dag så lär man sig mycket fort hur man gör det korrekt samtidigt som rädslan att sticka försvinner fort. Hade fan 150 puls första gången. roterade och skakade kanylen samt fick världens PIP. Nackdelen är att jag måste rotera mellan lats, delts, quads och ventraglutes så att det passar fint i mitt träningsschema utan att påverka aktuella kroppsdelen men det blir verkligen en vana efter en period och några kalkylark haha
Citera
2022-02-19, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gouglas
Ganska funktionsvarierande beteende att börja på pct om testosteron nivåerna redan är tillbaka till det normala

Verkligen inte.

Om ditt HPTA (Mao naturliga produktion) är fortfarande nedtryckt av suprafysiologiska halter av test så är DET meningslöst att använda sig av SERMs för att signalera kroppen att producera mer testosteron när den redan får en negativ feedback loop av att ha förhöjda värden. Att starta PCT direkt kommer bara få dig att må skit längre än du behöver, slösa pengar på dina SERMs och tid.

Igen; kroppen kommer skita i att återhämta (/öka) testosteron om den inte är precis vid eller under baseline för den får en motsatt signal av nuvarande höga värden.
Citera
2022-02-20, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gouglas

Citat:
Ursprungligen postat av pawcker
Verkligen inte.

Om ditt HPTA (Mao naturliga produktion) är fortfarande nedtryckt av suprafysiologiska halter av test så är DET meningslöst att använda sig av SERMs för att signalera kroppen att producera mer testosteron när den redan får en negativ feedback loop av att ha förhöjda värden. Att starta PCT direkt kommer bara få dig att må skit längre än du behöver, slösa pengar på dina SERMs och tid.

Igen; kroppen kommer skita i att återhämta (/öka) testosteron om den inte är precis vid eller under baseline för den får en motsatt signal av nuvarande höga värden.

Insåg nu att vi förstod varandra fel. Jag håller med dig. Du ska inte vänta till det kommer /tillbaka/ till baseline
efter att ha sjunkit till 0 för då är det bara meningslöst och jobbet som PCT:n var menad att göra är redan klar. Jag menar att du ska vänta att dina rakethöga nivåer sjunker ner tills den når baseline eller under. Inte att det ska nå baseline, sen sjunka under, sen gå tillbaka till baseline. Tekniskt sätt är ju en PCT inte helt nödvändigt särskilt på första kur då du kan återställa testonivåerna om du inte har undantagsgenetik som får dig permanent nedsatt. PCT är bara för att snabba upp processen av att den återställs.
Citera
2022-02-20, 13:20
Medlem
Allt känns så otydligt, här.
Tänker det är många nybörjare som läser här.
Då ska jag förklara hur jag lägger upp min pct.

Insividen ska först och främst trappa ner på preppet, tex om du ligger på 500 mg så sänker du en fjärdedel i veckan..- lång kur, på ett år ungefär, får du trappa ner i under vissa fall i tre månader. I syfte att inte stressa kroppen. Här väntar du till steoriderna slutar göra verkan, individuellt hur lång tid det tar. Men, räkna med runt 3-4 veckor på test e. Deca är ett helvete på att mäta, tog 3 månader för mig att få tillbaka mina nivåer. Eftersom det är kvar i systemet så länge.

Hcg är en gudagåva.

Första kur, då är det viktigast hur du sköter din pct! Det är då du sätter ribban för framtida kurer. Slarva och du kommer inte märka det, men efter något år kommer du få ett helvete.

Håll allt enkelt och kolla dina värden.
Citera
2022-02-22, 23:34
Medlem
Har nu gjort min order!
Valde en annat preparat från min original plan.
Beställde Anavar 10mg x 100 och Clomid som PCT
Tänkte ta 20mg om dagen i 50 dagar

Ska bli spännande att se hur man att testa på din första kur
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in