Såg om sista tio av senaste episoden (såg med barn första gången, missar avgörande detaljer uppenbarligen)..
Vill minnas att
Milchick i en tidig episod säger något om att döden sker ”där uppe”, ute i den ”riktiga världen” och att man är skyddad mot sånt på Lumon. Väl enkelt om frugan och Helly är döda och att vi ser deras klonade jag eller om de blivit återupplivade.
Visst var outie Helly på samma fest som Mark? Vad tror ni syrran spelar för roll? Hon har varit Marks emotionella trygga hamn. Kan se hur det blir en twist där. Känns som det kommer bli en jävla cliffhanger i sista episoden, något som omkullkastar förutsättningarna. Frågan är bara vad som kommer att ske.
Visst var outie Helly på samma fest som Mark? Vad tror ni syrran spelar för roll? Hon har varit Marks emotionella trygga hamn. Kan se hur det blir en twist där. Känns som det kommer bli en jävla cliffhanger i sista episoden, något som omkullkastar förutsättningarna. Frågan är bara vad som kommer att ske.
njäe. Tolkar det som om hon är på den där glammiga festen för Lumons vänner. Hon är ju uppenbart någon högt uppsatt inom antingen företaget, familjen eller en politiker. Undrar hur innie mark reagerar om han vaknar upp i en kram med chefen.
njäe. Tolkar det som om hon är på den där glammiga festen för Lumons vänner. Hon är ju uppenbart någon högt uppsatt inom antingen företaget, familjen eller en politiker. Undrar hur innie mark reagerar om han vaknar upp i en kram med chefen.
Jag tyckte att avsnitt sju var väldigt bra och serien tog fart, åttan senast sänkte tempot. jobbigt att vänta på nästa avsnitt. Man har blivit lite bortskämd.
Helena Eagan. Den borde man kanske ha sett. Ganska förutsägbart att den största rebellen är den som är ”ondast”.
Angående Irving: kan han vara en infiltratör som outie kartlägger Lumonanställda? Hans maniska målningar kan det vara ett sätt så ett frö till sin innie?
Slutligen, så mycket tankar men stannar efter denna, är jag nyfiken på varför Devon och Rickens vänner betedde sig så underlägset och urskuldande mot Devon. Kompisens reaktion när Mark hittar barnet ”Jag fann barnet, jag fann DITT barn Devon. Det var JAG som fann barnet. Indikerar en icke så sund relation. Vad för makt har Devon?
Jag råkade se avsnitt nr. 2 förut innan första vilket pajjade nöjet lite, tänkt vänta tills hela serien är klar, och höra omdömen innan ny titt; vet någon hur lång den kommer bli?
Jag råkade se avsnitt nr. 2 förut innan första vilket pajjade nöjet lite, tänkt vänta tills hela serien är klar, och höra omdömen innan ny titt; vet någon hur lång den kommer bli?
Jävlar vad bra finalen var. Holy shit! Bästa TV jag sett på flera år. Vilken cliffhanger. Tråkigt att behöva vänta 1+ år på säsong 2. Hade lätt kunnat binga om det fanns mer tillgängligt.
Hoppas bara att serien inte blir till en ny Lost med massa obesvarade mysterium. Vill framförallt veta varför alla kör omkring i gamla skit-bilar...
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!