2025-03-13, 05:55
Medlem
InbilladGalenskaps avatar
Verkar råda lite delade meningar kring denna säsong i allmänhet och den senare halvan i synnerhet.

Håller med om att det är lite halvsegt men mitt intresse har in svalnat.

Däremot så gillade jag förra avsnittet som fan.

Tyckte det var intressant att följa Harmony och få lite bakgrundsinfo kring henne. Gillade också storyn och den setup för kommande avsnitt som lades fram

Tror faktiskt det var mitt favorit avsnitt för hela säsongen. Kanske top 3 för hela serien men kan ha glömt något från förra säsongen så… Men vi säger top 3.
Citera
2025-03-21, 23:27
Medlem
EggBoxJuans avatar
Ojämn säsong och långt ifrån så bra som den första, men vilken otrolig final.
Ett perfekt avsnitt.
Citera
2025-03-22, 00:55
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EggBoxJuan
Ojämn säsong och långt ifrån så bra som den första, men vilken otrolig final.
Ett perfekt avsnitt.
Berätta! Vad hände i finalen? Använd spoilers-tag.

Jag orkar inte kolla själv. Jag gav upp andra säsongen.
Citera
2025-03-23, 11:01
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Berätta! Vad hände i finalen? Använd spoilers-tag.

Jag orkar inte kolla själv. Jag gav upp andra säsongen.
Sammanfattning av säsongsavslutningen säsong 2:
Jag tyckte att S2 höll på att växa sig för stor ungefär i mitten, det verkade finnas allt för många trådar, men mot slutet blev det bättre och avslutningen var bra.
Citera
2025-03-25, 17:04
Moderator
Neksnors avatar
Funderar lite på nästa säsong.
Mark bör ha fullt upp med att (spolier som innehåller lite ur säsongsavslutningen)
Patricia Arquette är nu producent, så hon kommer nog vara kvar, kanske något om hur hennes bakgrund inom Lumon.
Sedan något om vad Lumon egentligen sysslar med. Det verkar ha startat med läkemedel ungefär och sedan tjänat en massa pengar som plöjs ner i en sekt runt grundaren. ???

Mr Milkshake och Dylan kommer nog ha kul på jobbet i nästa säsong.
Irving
Citera
2025-04-05, 12:43
Medlem
keckoishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Sedan något om vad Lumon egentligen sysslar med. Det verkar ha startat med läkemedel ungefär och sedan tjänat en massa pengar som plöjs ner i en sekt runt grundaren. ??

Tänker på de där dockorna föreställande Kier med flera och deras röster som babblar om olika temperament och känslor. Kier som sa något om att han i sin ungdom lyckats identifiera fyra olika, vilka det nu var och sedan lärt sig bemästra dem. Låter ju lite larvigt, men om det som avses är att han hittat ett sätt att koda känslorna i siffror som sedan sedan buntas i askar för att skapa innies, så var det ju verkligen fiffigt av honom.
Citera
2025-05-26, 02:02
Medlem
Niggwards avatar
Otroligt bra serie. Finns så otroligt många serier som pumpas ut dessa dagar att det är lätt att tro det finns inga bra serier kvar längre som görs men Severance bevisar att det fortfarande finns guld klimpar mellan all skit.

Rekommenderar definitivt. Ger 8 / 10.
Imdb ger 8,7 / 10 vilket är galet högt för en serie.

För att jämföra har breaking bad 9,5 /10 och Vikings 8,5 / 10. Severance är förmodligen bästa serien de senaste åren.
Citera
2025-06-22, 20:54
Medlem
Efter att ha sett två säsonger så tycker jag definitivt att Severance är en av de mest intressanta serier som gjorts de senaste tio åren. Den känns udda och originell och nyskapande i ett tv-landskap där det mesta som släpps nuförtiden känns trött och upprepande och förutsägbart.

Jag gillar tempot i serien. Många mysterier men samtidigt känns det som att man får en del saker förklarat varje avsnitt. Avsnittet med Cobels bakgrundshistoria kanske var det svagaste i mitt tycke men annars väldigt bra avsnitt rakt igenom.

Samtidigt känns det som att serien har en begränsad livslängd, eftersom det i grunden är ett mysteriedrama. Den får inte dra ut i för många säsonger, 3 eller max 4 känns rimligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in