• 1
  • 2
2007-08-06, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dunbar72
På Calles och Bordershop finns dom i butikerna.
Du kan skriva ut en hemma och fylla i om du vill, länk:
http://www.border-shop.dk/Docs/Borde...terklaring.pdf

/Dunbar
Tack så mycket!
Citera
2007-08-06, 17:51
Medlem
bohrdohrs avatar
En snabb fråga bara: Är det olagligt att ta in alkohol när man är under 20år och vad händer om tullen tar en då?
Citera
2007-08-06, 19:12
Medlem
Om kan kör från skåne blir det 1200:- ungefär, totalt med biljetter och bensin. Kör man från sthlm blir det ju lite mer. Ska finnas nån hemsida man kan beställa hela pallar, så kör man och hämtar dom på nått lager sen. Men kommer inte ihåg hemsidan
Citera
2007-08-06, 19:13
Medlem
vators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohrdohr
En snabb fråga bara: Är det olagligt att ta in alkohol när man är under 20år och vad händer om tullen tar en då?

Ja och de tar spriten. Vet heller inte om det funkar att ha med sig ngn som är 20 år heller.
Citera
2007-08-06, 21:11
Medlem
bohrdohrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vator
Ja och de tar spriten. Vet heller inte om det funkar att ha med sig ngn som är 20 år heller.

Okej :/ Någon som har en aning hur många % av bilarna som tullen kollar? På ett ungefär..
Citera
2007-08-06, 22:22
Medlem
Citat:
Okej :/ Någon som har en aning hur många % av bilarna som tullen kollar? På ett ungefär..

Försök inte ens sitta och räkna på siffror. I skåne finns inte en bråkdel av de tullare som skulle behövas så det arbetar nästan uteslutande på tips och i perioder. Med perioder menar jag att de står och plockar in nästan allt misstänkt under en kortare period för att på det viset statuera ordentligt med exempel.
Citera
2007-08-07, 00:46
Medlem
bohrdohrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Velon
Försök inte ens sitta och räkna på siffror. I skåne finns inte en bråkdel av de tullare som skulle behövas så det arbetar nästan uteslutande på tips och i perioder. Med perioder menar jag att de står och plockar in nästan allt misstänkt under en kortare period för att på det viset statuera ordentligt med exempel.

Okej, någon period som är säkrare? Nattetid borde de inte ha så mycket verksamhet tycker man.. Kanske är lite väl mycket OT nu men sista frågan nu
Citera
2007-08-07, 00:59
Medlem
Citat:
Okej, någon period som är säkrare? Nattetid borde de inte ha så mycket verksamhet tycker man.. Kanske är lite väl mycket OT nu men sista frågan nu

Om det inte skulle finnas något på natten skulle alla göra det på natten men visst vore det schyst om tullen kunde ge en en "happy hour" mellan 03:30-04:30 på morgonkvisten då det bara är att tuta förbi.

Om du vill vara riktigt advancerad så kan du be någon kolla tullen åt dig, innan du åker in.
Citera
2007-08-07, 15:17
Medlem
Gravity2s avatar
Citat:
Väldigt få. Över ett år så skulle det förvåna mig om de plockar mer än någon procent. Jag har vart över med både bil och "till fots" minst 20 gånger i sommar (Helsingborg - Helsingör - Helsingborg) och jag har inte blivit stoppad en ända gång. En gång har tullen dock stått där, men vi knallade rätt igenom med flak i händerna. Antagligen narkotikatips de kör mest på.

Vet dock att farsans chef blev stoppad en gång när han hade hämtat en mindre lastbil i tyskland. Blev stoppad på bron, och de ville kolla flaket. Han hade med sig en 30-40 plattor då (Dock pga en firmafest, vilket han hade kunnat styrka). Tullaren öppnar bakgavelhissen, tittar in och stänger igen. Helt plötsligt blev hon väldigt trevlig och förklarade att de fått in ett tips om en likadan bil som hade med sig upp emot 1500 flaskor vodka. Visst, lite OffT kanske, men kul historia
Citera
2007-08-07, 18:50
Medlem
olofssonps avatar
har personligen handlat på calles i heilgenhafen, ta rödby-puttgarden färjan bara så är du framme på nolltid..
har dock aldrig köpt så mycket som ni tänker göra, men calles är fortfarande jävla billigt!
Citera
2007-08-07, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gravity2
Väldigt få. Över ett år så skulle det förvåna mig om de plockar mer än någon procent. Jag har vart över med både bil och "till fots" minst 20 gånger i sommar (Helsingborg - Helsingör - Helsingborg) och jag har inte blivit stoppad en ända gång. En gång har tullen dock stått där, men vi knallade rätt igenom med flak i händerna. Antagligen narkotikatips de kör mest på.

Sedan EU direktiven om alkoholimport infördes har "till fots" tullen helt stoppats. Nu kör du som dom säger enbart på narkotika tips där, finns inte en jävel som kan bära med sig sprit nog för att det skulle göra någon skillnad. Inför storhelger händer det ibland att dom har folk därnere som tar all sprit från ungarna. Jäkligt kul att se när dom glatt kommer över med ett flak i näven och får valet att lägga flaket och gå vidare eller kroppsvisitation och rapport till föräldrarna.
Citera
2007-08-08, 17:10
Medlem
njuttos avatar
När du/ni far över och hämtar öl så ska ni ju givetvis ha en skiva med låten Eastbound & down med jerry reed som ni kan spela högt när ni passerar tullen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in