Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2022-02-18, 14:34
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crille666
Nej, potatis är en rotfrukt och sötpotatis är en ört
Potatis är inte en rotfrukt - annat än i köket.
Rent botaniskt är det utskott på stolonerna. En stolon är en STAM som växer under jord - det är alltså inte en rot och inte del av rotsystemet. Utskottet är knölformat och innehåller näring i form av stärkelse som genom nedbrytning av enzymer omvandlas till sockerarter vilka utgör näring för grodden.
Potatisen kan fortplanta sig både genom att skjuta groddar från knölarna och genom frö från blommorna.
Hängslen och livrem med andra ord.
Citera
2022-02-19, 18:21
  #26
Medlem
NoTruces avatar
Har nu satt i mig en påse och kan väl säga som så: Godkänt, lite över. Chipsen är alls inte torra eller mjöliga, men hade gott kunnat saltas lite mer. Smakmässigt är det (naturligtvis) sötpotatis, men också en biton av diverse rotfruktschips (särskilt de som torgförs av Estrella). Kommer nog inte att köpa dessa igen på ett tag, och detta är på grund av priset. Tycker 22,90 för 90 gram är på tok för dyrt; 15,90 (typ) hade varit ett mer rimligt pris.
Citera
2022-02-20, 00:26
  #27
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Har nu satt i mig en påse och kan väl säga som så: Godkänt, lite över. Chipsen är alls inte torra eller mjöliga, men hade gott kunnat saltas lite mer. Smakmässigt är det (naturligtvis) sötpotatis, men också en biton av diverse rotfruktschips (särskilt de som torgförs av Estrella). Kommer nog inte att köpa dessa igen på ett tag, och detta är på grund av priset. Tycker 22,90 för 90 gram är på tok för dyrt; 15,90 (typ) hade varit ett mer rimligt pris.
Det håller jag med om; de kunde vara lite mer generösa med saltet men å andra sidan är det något man kan åtgärda själv. Värre på andra hållet.
Citera
2022-02-20, 16:31
  #28
Medlem
Dom var ingen höjdare. Varför göra dom små.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback