2022-02-17, 00:58
Medlem
TompaOs avatar
Var den här varningen rätt utfärdad? Hade de räckt med att bara ta bort inlägget om man ansåg att det inte följde forumets riktlinjer? Enligt min bedömning får man inte bara posta en länk vid en trådstart, men det tyckte inte Amiron.

Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO
Citat:
Citat:
Citat:
Du har fått en varning för brott mot 0.03. Trams och off-topic.
Ämne: Varför otrogen, men väljer vara kvar i förhållandet?
Citat:
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Hora–madonna-komplexet

Innan du kan skriva nya inlägg på forumet måste mottagandet av varningen bekräftas. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit varningen: Länk
Motivera ditt beslut. Hora-Madonna-komplexet är 100% relevant i en diskussion om varför män är otrogna.

Att bara posta en länk utan vidare förklaring är trams och ot en riktlinjerna som finns för R&S.

(FB) Riktlinjer (läs Innan du postar)

Mvh
Nej det är det inte. Det är relavant för diskussionen, och förhoppningen var att någon skulle plocka upp ämnet utifrån min länk och diskutera vidare.

Ge mig ett exempel vad inlägget skulle innehålla mer än en länk, så jag kan förbättra mig i framtiden.

Så här står det i riktlinjerna:
Postar man en länk och vill diskutera får man förklara vad man vill diskutera sen också citera lite från länken eller förklara så att de som läser förstår vad ämnet handlar om.

Samma sak gäller med inlägg, som för TS.

Mvh
Citera
2022-02-17, 01:31
Medlem
Zeimines avatar
helt rätt eftersom du inte gav några citat från det du länkade.
Citera
2022-02-17, 07:21
Moderator
blomvattnares avatar
Något ville du uppenbarligen tillföra diskussionen eftersom du postade ett inlägg i tråden. Varför då inte i samband med skrivandet av inlägget även berätta för trådens läsare vad du vill ha sagt, istället för att bara posta en länk och överlåta till samtliga läsare att klicka sig vidare för att få veta vad du vill säga?
Citera
2022-02-17, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Något ville du uppenbarligen tillföra diskussionen eftersom du postade ett inlägg i tråden. Varför då inte i samband med skrivandet av inlägget även berätta för trådens läsare vad du vill ha sagt, istället för att bara posta en länk och överlåta till samtliga läsare att klicka sig vidare för att få veta vad du vill säga?

En länk visar ju inte heller om man är för eller emot det som står i en länk. Det blir totalt intetsägande och stör för de som vill diskutera något. Att visa vad man själv har för inställning till vad som står i en länk är högst relevant. Och viktigt för en bra diskussion i trådarna.
Citera
2022-02-17, 07:33
Medlem
PerniWhas avatar
Helt korrekt.
Citera
2022-02-17, 07:35
Medlem
Carnills avatar
Tycker också att det är rätt. Du hade ju kunnat citera något från länken som du bara la in.
Citera
2022-02-17, 07:54
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Var den här varningen rätt utfärdad? Hade de räckt med att bara ta bort inlägget om man ansåg att det inte följde forumets riktlinjer? Enligt min bedömning får man inte bara posta en länk vid en trådstart, men det tyckte inte Amiron.

Du kanske skulle följa riktlinjerna för hur man skall bete sig när man vill klaga på en moderator...

(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator

Citat:
Ge moderatorn tid att svara innan du går vidare, minst ett dygn (24 timmar).

Riktlinjerna om att bara posta en länk utan vidare förklaring, gäller både trådstarter och debattinlägg.
Du bidrar absolut ingenting till debatten genom att bara lägga upp en länk, utan att förklara vad det är från länken det är du tycker är intressant och vill diskutera.
Citera
2022-02-17, 08:27
Medlem
TompaOs avatar
Citat:
Du kanske skulle följa riktlinjerna för hur man skall bete sig när man vill klaga på en moderator...

(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator

Du svarade på mitt PM. Jag har citerat dina svar i min trådstart.
Citera
2022-02-17, 08:30
Medlem
TompaOs avatar
I riktlinjerna som Herr Megatönt (Amiron) refererar till kan man läsa
Citat:
För att en trådstart ska vara acceptabel krävs något slags debattunderlag.

Man kan inte bara posta en länk till en tidning och skriva ”knäppt va”. Postar man en länk och vill diskutera får man förklara vad man vill diskutera sen också citera lite från länken eller förklara så att de som läser förstår vad ämnet handlar om.
Ingenstans står det att ett inlägg ska ha en förklaring till länken
Citera
2022-02-17, 08:47
Medlem
najass avatar
Citat:

Är man så urbota korkad att man tror att enbart en länk skulle duga i inlägg bara för att trådstart nämns specifikt i meningen ovan i riktlinjerna, så får man glatt tugga i sig varningen. Förhoppningsvis har man lärt sig något och gör inte om samma misstag igen. Lata svin som enbart postar länkar ska varnas till de kan fås att begripa att flashback är ett diskussionsforum.
Citera
2022-02-17, 10:46
Moderator
Amirons avatar
Citat:

Gör du dig dum, eller är du dum på riktigt?

Det gäller både trådstart och debattinlägg, vilket jag nu har påpekat för dig 3 gånger.
Du har inte gett några godtagbara argument till att varningen skall plockas bort.
Fram tills dess du kan ge mig några sådana argument, så är den här diskussionen avslutad från min sida och varningen kvarstår.
Citera
2022-02-17, 18:25
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Jag kan väl hålla med dig om att riktlinjerna nog kan tolkas som att postandet av enbart en länk endast gäller vid trådstart. Men det är väl ett jäkla oskick att bara posta en länk till någon webbsajt eller ett två timmar långt Youtube-klipp utan att kommentera vad det handlar om eller ge ett citat? Det är Kutym på Flashback och om det inte tydligt framgår i reglerna borde det genast ändras.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in