Citat:
Ursprungligen postat av
Lucas49
Tror man måste ha ett skäl för att beställa nya skyltar, inte bara köpa för att ha. Sedan är säkert inte lagen knivskarpt skrivet men ett skäl måste nog finnas för att motivera att man vill ha nya skyltar. Men säger man att dom gamla är förstörda eller svårlästa så kanske det räcker. Vet faktiskt inte hur ansökan är formulerad då jag aldrig behövt nya. Har ju redan har en uppsättning regplåtar på bilen och mer behövs ju inte.
Nej, det behöver du verkligen inte.
Jag brukar beställa nya skyltar var/vartannat år, eftersom man ibland får stenskott eller smårepor på skyltarna, jag vill ha mina reg-skyltar i toppskick, därför.
Du går bara in på transportstyrelsen och skriver in koden som står på ditt blåa reg-bevis, sedan kommer skyltarna per post ett par dagar senare, och efter någon vecka får du ett inbetalningskort på skyltarna, de är inte speciellt dyra heller, har för mig de kostar 90 kr styck.
Något av det värsta jag kan se på en bil, är när skyltarna är slitna eller i dåligt skick, det ser för jävligt ut och jag förstår inte hur man kan köra runt på det viset!