2022-02-16, 22:22
Medlem
Pusselhelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
Att inte folk i allmänhet ska få sköta sina jobb ifred gör mig förbannad. När folk som dessutom står till kostnadsfri tjänst för allmänheten i synnerhet får stryk när de gör sitt jobb gör mig SÅ IN I HELVETE FÖRBANNAD.
Det brukar (lite slarvigt) sägas att bibliotekarier är bland de mest bildade vi har. Tänk att plugga en jävla massa år för att lära dig att hjälpa människor att förstå världen och sedan åka på däng för det. Fy fan säger jag.
Jag känner några bibliotekarier och de är några enastående allmänbildade och pålästa individer som är jävligt bra att ha.

Håller med dig! Några av de mest allmänbildade jag mött inom både vänskapskrets och släkt jobbar inom biblioteksverksamhet. Samtidigt dessa individer som ofta går i fronten för diverse PK-agendor.

Som analytisk och vetenskapligt utbildad vet jag att minus emot minus blir plus. Tyvärr lär de sig inte detta inom humaniora och genusakademierna.
Citera
2022-02-16, 22:26
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pusselhelvete
Håller med dig! Några av de mest allmänbildade jag mött inom både vänskapskrets och släkt jobbar inom biblioteksverksamhet. Samtidigt dessa individer som ofta går i fronten för diverse PK-agendor.

Som analytisk och vetenskapligt utbildad vet jag att minus emot minus blir plus. Tyvärr lär de sig inte detta inom humaniora och genusakademierna.

Jag är möjligen en i minoriteten som skiter blanka fan i om våra bibliotekarier, sjuksköterskor, brandmän, poliser eller politiker är PK. De ska likt förbannat inte för stryk i sin tjänsteutövning. Jag tycker inte att en politisk representant för AFS ska bli hotat eller få stryk, inte heller något från V. Vi har rätt att tycka, och vi ska fanimig få utföra våra arbeten alldeles oavsett i min mening.
Citera
2022-02-17, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Ska man inte kunna låna en bok nu utan att riskera att bli ihjälsparkad på kuppen?
Haha du är rolig!!!
Citera
2022-02-17, 06:32
Bannlyst
Dom får göra som vid biblioteket vid Odenplan anställa socionomer som kan hålla terapi samtal med slöddret. Inte undra på att Stockholm har en skyhöga kommunalskatt.
Citera
2022-02-17, 07:59
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Vad gör ens såna här avskum på bibliotek? De verkar inte kunna läsa. Varför får de vara där? Sverige är verkligen kört i botten .
Citera
2022-02-17, 08:01
Medlem
Citat:
Jag är möjligen en i minoriteten som skiter blanka fan i om våra bibliotekarier, sjuksköterskor, brandmän, poliser eller politiker är PK. De ska likt förbannat inte för stryk i sin tjänsteutövning. Jag tycker inte att en politisk representant för AFS ska bli hotat eller få stryk, inte heller något från V. Vi har rätt att tycka, och vi ska fanimig få utföra våra arbeten alldeles oavsett i min mening.
Fast de har ju själva sett till att få hit det pack som nu begår våldshandlingar, är det då inte mer än rätt att det är de själva som utsätts för våldet och inte andra oskyldiga?
Citera
2022-02-17, 08:13
Medlem
Sveriges Radio: Bibliotekarie misshandlad av ungdomsgäng – väktare sätts in
En i personalen på Backa Bibliotek i Göteborg blev misshandlad när den bad besökare att gå vid stängning.

Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
Nytt högriskyrke. Självförsvarskurser för landets bibliotekarier nu!
Precis, vänstern i sitt nötskal. Plåster på plåster, men ingen som identifierar problemet och först försöker lösa dessa.

(FB) Dödsskjutningar och gängkonflikter - ambulanspersonal behöver utbildas i självförsvar
Citera
2022-02-17, 08:13
Medlem
qups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Ska man inte kunna låna en bok nu utan att riskera att bli ihjälsparkad på kuppen?

Som att du nånsin lånat böcker 😂

Edit: förjävligt såklart! Bibliotek ska vara lugna platser där man kan sitta och avnjuta rysk poesi och smygsupa medhavd Explorer.
Citera
2022-02-17, 08:19
Medlem
halaltarzans avatar
Ajdå, trodde att de s.k. goda krafterna i samhället hade fått stil på området sen händelsen där ambulansen vägrade åka in utan poliseskort (2009) och Paparizos pappa dog.
Citera
2022-02-17, 08:23
Medlem
Citat:
Att inte folk i allmänhet ska få sköta sina jobb ifred gör mig förbannad. När folk som dessutom står till kostnadsfri tjänst för allmänheten i synnerhet får stryk när de gör sitt jobb gör mig SÅ IN I HELVETE FÖRBANNAD.
Det brukar (lite slarvigt) sägas att bibliotekarier är bland de mest bildade vi har. Tänk att plugga en jävla massa år för att lära dig att hjälpa människor att förstå världen och sedan åka på däng för det. Fy fan säger jag.
Jag känner några bibliotekarier och de är några enastående allmänbildade och pålästa individer som är jävligt bra att ha.

Fast den här bibliotekarien var inte tillräckligt allmänbildad eftersom hen försökte att ge order till vad vi får anta var invandrar ungdomar.
Citera
2022-02-17, 08:33
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Citat:
Jo, men grejen är ju att som man bäddar får man ligga. PK-töntar daltar och klemar bort blattar och får då skylla sig själva när de sedan åker på däng.
Citera
2022-02-17, 08:52
Medlem
Fimbulramns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
Jo, men grejen är ju att som man bäddar får man ligga. PK-töntar daltar och klemar bort blattar och får då skylla sig själva när de sedan åker på däng.

Självklart att vi inte ska ha kaosapor lösa på stan men just biblioteken verkar vara renodlat nymarxistiskt så det blir svårt att faktiskt bry sig. Här gäller verkligen som man bäddar! De ville ha detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in