• 1
  • 2
2022-02-15, 23:04
Medlem
Wuzzuppos avatar
Hej

För 2 veckor sen beställde jag evighetsrosor från Tusen Rosor AB. De kostade mig 1498 kr med frakt. Jag skrev klart och tydligt vid beställningen att de ska levereras senast kl. 18 på Alla Hjärtans Dag hem till min flickvän. Adress och all info korrekt förstås.

Igår fick hon aldrig rosorna levererade och man kan ej ringa dem utan bara skicka mejl vilket jag har skrivit flertal styckna och har ej fått svar än. Blev tvungen akut att köpa sista minut blommor från Ica Maxi innan jag plockade upp henne för att äta ute en fin middag.

Självklart drog de av pengarna från kontot samma dag. Enligt deras hemsida kan man få blommorna levererade redan nästa dag i hela Sverige och jag fick val att välja leveransdatum.

Vad bör/kan jag göra?!
Senast redigerad av Wuzzuppo 2022-02-15 kl. 23:24.
Citera
2022-02-15, 23:12
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wuzzuppo
Vad bör/kan jag göra?!

Se över dina blomutgifter.

Skämt åsido så får du väl avvakta svaret lite. Du får tänka på att du inte är den enda i hela Sverige som beställde blommor till den dag där floristerna är som mest belastade under hela året.
Citera
2022-02-15, 23:21
Medlem
Fyrahundratolvs avatar
Har du provat chatten?
Citera
2022-02-15, 23:21
Medlem
Wuzzuppos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Se över dina blomutgifter.

Skämt åsido så får du väl avvakta svaret lite. Du får tänka på att du inte är den enda i hela Sverige som beställde blommor till den dag där floristerna är som mest belastade under hela året.

Man fick välja leveransdatum och enligt hemsidans första sida står det “snabbleverans nästa dag i hela Sverige”
Citera
2022-02-15, 23:22
Medlem
Wuzzuppos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrahundratolv
Har du provat chatten?

Hittar inget chatt på hemsidan. Man kan kontakta dem endast via mejl.
Citera
2022-02-15, 23:23
Medlem
Fyrahundratolvs avatar
Citat:

Jag va inne nyss och kollade in chatten
Citera
2022-02-15, 23:23
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Man fick välja leveransdatum och enligt hemsidans första sida står det “snabbleverans nästa dag i hela Sverige”

Jovars, fast sånt blir ofta struligt på specifika dagar när alla ska ha en specifik sak.
Citera
2022-02-15, 23:26
Medlem
Fyrahundratolvs avatar
Citat:

Jag va inne nyss och kollade in chatten. Den dyker upp längst ner i vänstra hörnet emellanåt. En pratbubbla man kan klicka på.
Citera
2022-02-15, 23:29
Medlem
YouNailedIts avatar
Nystartat babbeföretag sedan 2020 med säte i Malmö. Än så länge bara minussiffror på bolagsfakta.se
Citera
2022-02-15, 23:30
Medlem
TheJackets avatar
Verkar inte ha några vidare omdömen. Lycka till.
Citera
2022-02-15, 23:31
Medlem
Milton.Millss avatar
Verkar ju vara ett hyfsat oseriöst företag, bara att det är Malmöbaserat är ju ett varningens finger.

Hävda dröjsmål och rätt till ersättning i nästa mejl. Får du inget svar inom en vecka så anmäler du företaget till ARN.
Citera
2022-02-15, 23:46
Medlem
revodnebs avatar
Varför inte gå via etablerade företag? Tusen rosor AB? Bara namnet låter som en scam.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in