Citat:
Ursprungligen postat av
Nazgoel
Hej
Jag ska snart på min första chefsintervju som titeln lyder - enhetschef/första linjen chef.
Det är på ett av Sveriges top 3 största teknikkonsultföretag, dock inte i någon av "storstäderna".
Jag kommer garanterat få frågan om löneanspråk. Det här en en enorm möjlighet för mig att ta nästa steg i karriären, så jag vill inte skrämma bort dem genom att ge ett löneanspråk som kanske är 30% högre än dem kanske hade tänkt sig. Samtidigt vill jag inte heller lägga mig 30% lägre.
Mina tankar ligger kring 50-55k. Är jag ute och cyklar? Vore jättetacksam om det finns någon med svar där ute.
Låter som Sigma/Nexer eller Cap då de kallar sina chefer för Unit managers. Skövde, Västerås och Örebro verkar ligga dig nära. De här tjänsterna har ett rätt brett lönespann. Allt från 30 000 till 95 000. Mycket hänger på vad det är för enhet du tar över och vad du tar med dig för erfarenhet. Din erfarenhet är ju tyvärr lite svag. Men du är ju på intervju. Vad kan teamets lönsamhet bära för lön till dig? Är det lätt att bygga ut teamet? Verkar de i en het bransch? Kan du sälja till någon storkund i området?
Svårt att svara på utan mer detaljer. Är det ett SW team med minst 15 pers och ni ligger nära till någon storkund så absolut 55k minst.
Är det mekanik eller något annat dött och ni ligger på landet med ett mindre team så är 50k väldigt högt.