Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-10, 17:09
  #217
Medlem
Knappt 50 efter skatt. Ingen vet hur mycket jag tjänar i min familj eller vänner.

Levnadskostnader på 3000-5000 kr


Reser inte eller käkar dyr mat. Men köper mer saker än den normala. Kör en fem år gammal bil
Citera
2022-12-29, 14:07
  #218
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riksidioten
Ofta hör man hur de med högre lön kan ha dyra intressen men det är skillnad på att ha ett intresse och dyra saker.

En dyr bil är i sig inget intresse såvida man inte använder den till motorträffar, styling, körning på bana och så vidare.

Vad har ni för intressen?

Sedan kan vi jämföra hur det skiljer sig mellan låg och höginkomsttagare.

För när jag kollar på höginkomsttagare i min omgivning så brukar det ofta vara tvärtom. Människor med hög inkomst är ofta snåla, vilket leder till en livsstil som påminner om de som lever som socialfall.

Jag har alltid tjänat lite (typ -24k) men började för ett år sedan på nytt jobb och får idag 35k+
Skulle säga att skillnaden blev att jag tog mc-kort och köpte dyr hoj. Något annat har man inte råd med nu längre
Citera
2022-12-30, 15:53
  #219
Medlem
renoverat veteranbil, byggt alldeles för dyra hifihögtalare, har en bil värd 150tkr som jag kör 8 mil om dagen med när jag faktiskt skulle kunna åka buss med bra förbindelser. åker längdskidor och vasaloppet

justja... jag är student, kvalificerar jag in här ändå? 21 år, har sparat ihop 400k till kontantinsats, bor fortfarande hemma tyvärr....

jag beställer en hel del grejer till postombudet, känns helt galet när man är mitt uppe i nånting, typ mekande eller nåt, och man hämtar ut flera paket i veckan. de lär ju undra vafan man håller på med
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback