Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-14, 21:41
  #1
Medlem
SkoterFreaks avatar
Tja! Ska flyga till Dubai i UAE om några veckor och är lite osäker på hur det är med snus där? Kan jag ta med mig typ 3 dosor i handbagaget utan att jag landar vid flygplatsen och det slutar i massa arabiskt skrikande och sedan x antal nätter i dubais fängelse? Har aldrig varit i mellanöstern förut så är lite extra nojjig.
Citera
2022-02-14, 22:13
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkoterFreak
Tja! Ska flyga till Dubai i UAE om några veckor och är lite osäker på hur det är med snus där? Kan jag ta med mig typ 3 dosor i handbagaget utan att jag landar vid flygplatsen och det slutar i massa arabiskt skrikande och sedan x antal nätter i dubais fängelse? Har aldrig varit i mellanöstern förut så är lite extra nojjig.


Jag skulle lämnat det hemma dags och sluta, hänt antal gånger att man fått sitta i tullen. Ofta länge för det vill veta ifall man stoppat upp något -_-
Citera
2022-02-14, 22:16
  #3
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Har inte landat i Dubai, dock kan de vara lite knepiga när det kommer till saker som de anser vara "knark". Jag hade nog inte vågat.
Citera
2022-02-14, 22:23
  #4
Medlem
Milton.Millss avatar
Ingen fara att lägga det i incheckat bagage. Been there done that med snus i Dubai. Sen lär de ju vara rätt vana med vad snus är även i handbagaget så det BÖR inte vara någon fara men om du kan lägga det incheckat bagage så gör hellre det.
Citera
2022-02-14, 22:48
  #5
Medlem
TheJackets avatar
Dubai är knepigt. Dock så bor det många svenskar där samt att många svenskar resar dit så personalen lär ha sett snus innan.
Citera
2022-02-14, 22:51
  #6
Medlem
Milton.Millss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Dubai är knepigt. Dock så bor det många svenskar där samt att många svenskar resar dit så personalen lär ha sett snus innan.
För att vara på den säkra sidan kan man också se till att ha en eller flera stockar som är inplastade så de ser att det är orört snus.
Citera
2022-02-14, 23:08
  #7
Medlem
Anti-WOGs avatar
500 gram får man ta med sig till Dubai: Förenade Arabemiraten 500g
https://www.skyscanner.se/nyheter/ta...-sa-funkar-det
Citera
2022-02-15, 07:02
  #8
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkoterFreak
Tja! Ska flyga till Dubai i UAE om några veckor och är lite osäker på hur det är med snus där? Kan jag ta med mig typ 3 dosor i handbagaget utan att jag landar vid flygplatsen och det slutar i massa arabiskt skrikande och sedan x antal nätter i dubais fängelse? Har aldrig varit i mellanöstern förut så är lite extra nojjig.

Aldrig varit några problem någonsin.
Citera
2022-04-11, 13:43
  #9
Medlem
Senaste gången jag var där så frågade dom vad det var sen fick jag gå igenom som vanligt.
Citera
2022-04-13, 13:51
  #10
Medlem
Vaclav-Korunkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkoterFreak
Tja! Ska flyga till Dubai i UAE om några veckor och är lite osäker på hur det är med snus där? Kan jag ta med mig typ 3 dosor i handbagaget utan att jag landar vid flygplatsen och det slutar i massa arabiskt skrikande och sedan x antal nätter i dubais fängelse? Har aldrig varit i mellanöstern förut så är lite extra nojjig.

Det var inga problem när jag reste dit för tjugo år sedan, ett antal gånger dessutom. Och då var väl tull-araberna betydligt mindre vana vid snus än idag. Däremot skulle jag vilja avråda alla som läser detta till att besöka denna blandning av Las Vegas och Saudiarabien. Dubai saknar komplett charm.
Citera
2024-02-03, 16:06
  #11
Avstängd
dunderCs avatar
Vi flyttar hela familjen till Dubai nu 15/2. Finns det snus att få tag på? Hur många stockar kan man ha med sig?

Det är vårt största dilemma nu.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3393669

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback