2022-02-14, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Ryssland behöver ingen ”false flag”. Ryssland kan ta sig rätten att invadera och avväpna Ukraina, eftersom Ukraina gör anspråk på de nyblivna suveräna staterna Donetsk och Luhansk. Putin blåste alla. Nato spelade poker, men Putin spelade stormästarschack.

Jag tittade på Tv4 nyheterna nu och det var ju den vanliga Rysshetsen men de sa också en intressant sak nämligen att den Ryska Duman bett Putin om att erkänna de två utbrytarrepublikerna. Det kan ju vara en anledning till varför Ryssland vill ha trupp på plats, ifall att Ukraina då anfaller utbrytarrepublikerna.
Citera
2022-02-14, 17:51
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Javisst har NATO trupper i NATO-länder. Även de som gränsar till Ryssland. Däremot är jag inte säker på att trupper och materiel är koncentrerat vid gränserna mot Ryssland.
Rysslands trupper står också på rysk mark. Så vad är ditt problem? Ryssland kommer inte att anfalla, tvärtom lär det väl iscensättas någon false flag från ”ryssar” med kraftig amerikansk brytning och omärkta uniformer. Det brukar ju vara så man gör när man vill starta krig långt borta från sina egna gränser för att tjäna pengar på kaoset.
Citera
2022-02-14, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Rysslands trupper står också på rysk mark. Så vad är ditt problem? Ryssland kommer inte att anfalla, tvärtom lär det väl iscensättas någon false flag från ”ryssar” med kraftig amerikansk brytning och omärkta uniformer. Det brukar ju vara så man gör när man vill starta krig långt borta från sina egna gränser för att tjäna pengar på kaoset.
Mitt problem är att Ryssland koncentrerat i princip alla sina trupper nära Ukrainas gräns.

Nu är den här diskussionen obsolet eftersom Putin verkar ha backat.
Citera
2022-02-14, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Du kan ju inte vara på riktigt. Hur blåögd får man bli?
Blåögd vad? Är frågan svår att svara på eller? Ryssland är det som satt igång allt detta och det är dom enda som kan lugna ner det igen. Men den 160cm långa bögdvärgen har satt sig i en jobbig sits, han kan bara förlora nu, absolut inget att vinna.
Drar han tillbaka trupperna kommer Ryssarna se honom som svag och går han in kommer enorma sanktioner som kommer få ett Ryssland som fortfarande lever på 1970 talet till stenåldern
Citera
2022-02-14, 18:14
Medlem
Citat:
Hahahaha så usa vill alltså efter alla dessa möten försöka starta ett krig med Ryssland? Jävla rysstroll här är på flashback nu galet
Citera
2022-02-14, 18:19
Medlem
Returpappers avatar
Citat:

Mycket av armén står i Belarus många fartyg flyter omkring i Svartahavet. Om invasionen kommer kan inte jag svara på knappt någon. Ändå uttalar sig många självsäkert i frågan som att spela på rött eller svart på kassinot.
Citera
2022-02-14, 18:26
Medlem
Citat:
Mitt problem är att Ryssland koncentrerat i princip alla sina trupper nära Ukrainas gräns.

Nu är den här diskussionen obsolet eftersom Putin verkar ha backat.

Har han backat från orden att de inte har tänkt anfalla Ukraina eller vad?
Citera
2022-02-14, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av einein
Hahahaha så usa vill alltså efter alla dessa möten försöka starta ett krig med Ryssland? Jävla rysstroll här är på flashback nu galet

Innan Colin Powell uttalade sig om Irakiska kemiska stridsmedel så hade det också varit många möten.
Citera
2022-02-14, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av temptedmania
Undrar jag med! Inte hört något om detta
Citera
2022-02-14, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av temptedmania
Han drar tillbaka sina styrkor från Ukrainas närområde.
Citera
2022-02-14, 18:32
Medlem
Citat:
Han drar tillbaka sina styrkor från Ukrainas närområde.

Det har jag inte hört något om.

jag trodde du menade att han har ändrat sig och sa att han tänkte anfalla Ukraina.
Citera
2022-02-14, 18:34
Medlem
Citat:
Tror Ryssarna verkligen att någon skulle köpa att Ukarina attackerar Ryssland?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...lanerar-attack
För det finns inte någon i Ukraina som tycker illa om Ryssland?
Det kan vara så enkelt som att en Osama Bin Slav gör ett terrorattentat i Ukrainas namn.

Jag menar, det användes ju flitigt av USA för att bomba sönder hela Afghanistan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in