• 1
  • 2
2022-02-13, 14:55
Medlem
Hej!

För några år sedan var det en manlig bekant som puffade mig på facebook. Förstod inte riktigt vad det betydde och vågade inte puffa tillbaka. Har undrat jättelänge vad han menade. Är det nån grej för att signalera att man vill göka?

Kan tillägga att han är ungefär jämnårig med mig och att jag är kvinna. Kände honom inte superbra och i dag har vi ingen kontakt.

Med vänlig hälsning

SCB
Citera
2022-02-13, 14:58
Medlem
För några år sen?

Det var säkert bara nåt slags "hej" men dags att du kommer över det.
Citera
2022-02-13, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SupercoolBiljakt
Hej!

För några år sedan var det en manlig bekant som puffade mig på facebook. Förstod inte riktigt vad det betydde och vågade inte puffa tillbaka. Har undrat jättelänge vad han menade. Är det nån grej för att signalera att man vill göka?

Kan tillägga att han är ungefär jämnårig med mig och att jag är kvinna. Kände honom inte superbra och i dag har vi ingen kontakt.

Med vänlig hälsning

SCB
Han ville hämta dig på en vit springare med ett fång röda rosor och gifta sig.

Nämen sorry, jag fattar inte heller ungdomarnas omständliga kodspråk i sociala medier. Vill man fika så säger man väl för fan det och inget annat. Och ingen frågar väl nån man inte känner så bra rätt upp och ner om man ska knulla, så kan man väl inte ta kontakt. Så om ni är över 27 betydde det säkert bara "puff, här är jag, vill du snacka".
Vad vill du själv?
Citera
2022-02-13, 15:01
Medlem
ANewWayToSayHoorays avatar
Jag minns att jag inte fattade heller vad fan kvinnan ville. Hon puffade mig fram och tillbaka och när jag försökte ta mer kontakt än så blev jag tvärdissad haha. Puffzoned i guess.
Senast redigerad av ANewWayToSayHooray 2022-02-13 kl. 15:03.
Citera
2022-02-13, 15:03
Medlem
Herkulesbigs avatar
"puffa på" är att man typ säger "hej på dig!" vill du snacka!?

Jag vet inte hur du får "puffa" att man vill ligga.
Citera
2022-02-13, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
För några år sen?

Det var säkert bara nåt slags "hej" men dags att du kommer över det.

Jag är mest nyfiken, och inte alls orolig att han menade något seriöst. Vill bara förstå vad det var för gest.
Citera
2022-02-13, 15:07
Medlem
ANewWayToSayHoorays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
"puffa på" är att man typ säger "hej på dig!" vill du snacka!?

Jag vet inte hur du får "puffa" att man vill ligga.

Känns som något man gör med någon man är lite intresserad av någon men är för feg för att ta kontakt med människan så man sitter och petar på den och hoppas den ska göra det åt en typ.
Citera
2022-02-13, 15:07
Medlem
xposures avatar
Puffar som var en grej förr var onekligen en bra konversations öppnare.
Och ja, jag fick ligga!
Citera
2022-02-13, 15:09
Medlem
Haha, minns att man brukade hamna i "Puff-krig" med lite folk, både killar och tjejer där det helt enkelt gällde att få den sista puffen. Tänk va lättunderhållen man va på den tiden, men det verkar ju kanske inte vara något sånt i ditt fall.
Citera
2022-02-13, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Han ville hämta dig på en vit springare med ett fång röda rosor och gifta sig.

Nämen sorry, jag fattar inte heller ungdomarnas omständliga kodspråk i sociala medier. Vill man fika så säger man väl för fan det och inget annat. Och ingen frågar väl nån man inte känner så bra rätt upp och ner om man ska knulla, så kan man väl inte ta kontakt. Så om ni är över 27 betydde det säkert bara "puff, här är jag, vill du snacka".
Vad vill du själv?

Skönt att jag inte är ensam om att inte kunna tyda allt Jag föredrar också när folk är raka och ärliga med vad de vill. Har faktiskt fått frågan rätt upp och ner ett par gånger, men båda gångerna var det av personer som var lite över min ålderspreferens.

Tack för ditt svar i alla fall. Är helt klart över 27, så det var säkert ett harmlöst hej då tolkar jag det som. I dag är jag nästan 50, men det här var säkert tio år sedan.
Citera
2022-02-13, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xposure
Puffar som var en grej förr var onekligen en bra konversations öppnare.
Och ja, jag fick ligga!

Bara att gratulera!
Citera
2022-02-13, 15:12
Medlem
xposures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SupercoolBiljakt
Bara att gratulera!

Tack!
Beklagar så mycket att inte du fick det!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in