2022-02-13, 14:47
Medlem
Huttlers avatar
Välförtjänt?

”Det är polisen, Kriminalvården och Malmö stad som är pristagarna”

Det enda som skulle kunna grusa glädjen är väl att SOS-alarm ägs av stat och kommuner dvs de hyllar sig själva

Motiveringen

Citat:
Det grova våldet med skjutningar är ett växande problem som skapar otrygghet och kostar liv. Genom årets 112-pris vill vi uppmärksamma ett av initiativen att motarbeta våldet. Sluta skjut tar tag i en komplex situation och visar att samverkan är en viktig framgångsfaktor, säger Maria Khorsand, vd på SOS Alarm

https://www.expressen.se/kvallsposte...kan-mot-brott/
Citera
2022-02-13, 14:51
Medlem
Softers avatar
Jag bär ett Sluta Skjut armband, och har inte blivit skjuten på 39 år. Det fungerar!
Citera
2022-02-13, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softer
Jag bär ett Sluta Skjut armband, och har inte blivit skjuten på 39 år. Det fungerar!

42 år här!

//Malmöit
Citera
2022-02-13, 15:09
Avstängd
OstgotaHuss avatar
Jag har aldrig blivit skjuten, men sedan "Sluta skjut" startade så har jag fortfarande inte skjutits. Det går helt enkelt inte att dra någon annan slutsats än att satsingen fungerar.
Citera
2022-02-13, 16:04
Medlem
Idiotisk jävla namn på den där insatsen. Sluta skjuta heter det. Jävla analfabeter.
Citera
2022-02-13, 23:25
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spherical
Idiotisk jävla namn på den där insatsen. Sluta skjuta heter det. Jävla analfabeter.

Idiotiskt pris, som som om jag skulle få bästa pris för att jag gett min kund rabatt, dags att instifta priset : sluta pruta...
Poliser får väl betalt för att stoppa skjutningar? Ska de få pris för sitt jobb? Idioti.
Citera
2022-02-13, 23:35
Medlem
Pungpuckels avatar
Jag har slutat att skjuta sedan Expressen sa till mig på skarpen att sluta skjuta, då gick jag hem och skämdes, varenda Kalashnikov och granat jag hade fick åka till Myrornas.

Livet har blivit så mycket bättre sedan jag slutade skjuta, jag umgås med barnen mer och känner mig mycket friskare.

Jag kan verkligen rekommendera alla som har funderat på att sluta skjuta, att faktiskt göra det.
Det finns så många bra ofarliga hjälpmedel nuförtiden, soft airgun och liknande som kan vara till hjälp i början.
Börja inte efter nyår, börja redan nu!
Citera
2022-02-13, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spherical

Nej, det heter ”eld upphör”.

Få saker får mitt blodtryck att slå i taket så mycket som det här ”konflikt i barngruppen på förskolan Ärtan”-språket som myndigheterna idag använder mot grovt kriminella element. Min grannes chihuahua ger ett mer respektingivande intryck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in