2022-02-13, 14:17
Medlem
StortOllons avatar
"StortOllon" uppehåller sig tillfälligt enligt MrKoll på ett postnummer med följande information: "I XXXs bostadsområde är medelinkomsten 290 000 kronor. Området har 50 inkomstpoäng."

Vilket postnummer/område har Sveriges lägsta medelinkomst och inkomstpoäng?
Citera
2022-02-13, 14:20
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StortOllon
"StortOllon" uppehåller sig tillfälligt enligt MrKoll på ett postnummer med följande information: "I XXXs bostadsområde är medelinkomsten 290 000 kronor. Området har 50 inkomstpoäng."

Där jag bor har 150000 i medelinkomst och 5 poäng. Stjärnhusen i Frölunda.
Citera
2022-02-13, 14:25
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StortOllon

Ganska säkerligen är det något av de av polisen benämnda "särskilt utsatta områdena" = dvs de med som mest mångkultur (babbar och negrer) som inte arbetar utan lever på livstids bidragsförsörjning och aktivt vägrar arbeta med någonting annat än kriminalitet och knarklangning.
Citera
2022-02-13, 14:44
Medlem
StortOllons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Ganska säkerligen är det något av de av polisen benämnda "särskilt utsatta områdena" = dvs de med som mest mångkultur (babbar och negrer) som inte arbetar utan lever på livstids bidragsförsörjning och aktivt vägrar arbeta med någonting annat än kriminalitet och knarklangning.
Nja tveksamt... Det kan vara en håla eller en gammal gammalbruksort med mest pensionärer i Mellersta Norrland, kanske någonstans mellan Sundsvall och norska gränsen.
Och i denna håla ett särskilt nedgånget och hopplöst område. Det finns fakta men jag hittar den inte.
Citera
2022-02-13, 14:53
Medlem
Tror det är svårt att få fram riktiga siffror på detta, iaf på Mr.koll.
Av en händelse så kollade jag på några grannar till mig för någon vecka sedan och jag minns att dessa siffror skiljde sig markant åt beroende på vilken granne jag kollade på, och detta var boende i samma trappuppgång.
Citera
2022-02-13, 15:03
Medlem
StortOllons avatar
Rosengård/Herrgården ligger inte extremt lågt med 5 inkomstpoäng: Bland grannarna i xxx bostadsområde är medelinkomsten 119 000 kronor, vilket kan jämföras med medelinkomsten för landet i helhet som är 290 000 kronor.

I Tjärna Ängar Borlänge är medelinkomsten 91 000 kronor. Finns det något postnummer/område som går ner mot 50 000?
Citera
2022-02-13, 19:10
Medlem
kaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rödeby
Tror det är svårt att få fram riktiga siffror på detta, iaf på Mr.koll.
Av en händelse så kollade jag på några grannar till mig för någon vecka sedan och jag minns att dessa siffror skiljde sig markant åt beroende på vilken granne jag kollade på, och detta var boende i samma trappuppgång.
Har sett samma hos mig. Mina grannar på nedre botten tillhör enligt MrKoll ett annat område.
Sajten är ju allmänt oerhört buggig.
  • Filtrering fungerar inte. Du får t.ex. ofta med kvinnor även om du ber om enbart män.
  • Ibland helt felaktiga sökresultat.
  • "Ladda fler personer" misslyckas ofta.

För att återgå till den ursprungliga frågan så har Sofiagatan i Seved, Malmö en medelinkomst på 81000.
Citera
2022-02-13, 21:07
Medlem
Forzos avatar
Vet inte vilken data Mrkoll använder men här hittade jag en del intressant statistik. Tyvärr bara på kommunnivå och inte på enskilda postnummer.
https://www.ekonomifakta.se/Fakta/Regional-statistik/

Medianinkomst: Högst i Danderyd och lägst i Ljusnarsberg.
Citera
2022-02-15, 19:12
Medlem
Shuriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forzo
Vet inte vilken data Mrkoll använder men här hittade jag en del intressant statistik. Tyvärr bara på kommunnivå och inte på enskilda postnummer.
https://www.ekonomifakta.se/Fakta/Regional-statistik/

Medianinkomst: Högst i Danderyd och lägst i Ljusnarsberg.

En kommun där invånarna har låga inkomster brukar även betyda hög medelålder, hög kommunalskatt och befolkningsminskning.

Övertorneå har allt det där.
Citera
2022-07-02, 23:25
Medlem
Bump.

Mr. Koll stämmer inte. Antingen är datan inte aktuell, eller så buggar sidan som någon sa innan.

75261 skall tydligen vara postnumret med lägst inkomst enligt
https://kollainkomster.se/

Vet inget om området mer än att det är i Uppsala.
Citera
2022-07-27, 14:30
Medlem
humor33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amnyonnoynma
Bump.

Mr. Koll stämmer inte. Antingen är datan inte aktuell, eller så buggar sidan som någon sa innan.

75261 skall tydligen vara postnumret med lägst inkomst enligt
https://kollainkomster.se/

Vet inget om området mer än att det är i Uppsala.
Studentområde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in