Under OS 2022 tog 15-åriga ryskan Kamila Valieva OS med storm i konståkningens lagtävling.
Nu misstänks hon för dopning och chockvågorna når ända till Hollywood där hon snabbt har
blivit ett namn. https://www.instagram.com/kamilavalieva26/
Man kan inte annat än undra om det lilla hjärtat visste något själv eller har behov av medicinen. Men med så dålig dopinghistoria som det är i Ryssland är det inte svårt att döma.
Man kan inte annat än undra om det lilla hjärtat visste något själv eller har behov av medicinen. Men med så dålig dopinghistoria som det är i Ryssland är det inte svårt att döma.
Hon är 15 år och lär göra som hennes tränare säger och ta de preparat de säger åt henne att ta.
Fullständigt vidrig historia. Media kastar sig över en femtonårig tjej och gottar sig i gammal rysk dopinghistorik. Det rör sig om ett barn! Verkligen en omänsklig press som hon utsatts för. Det pratas om ångest i samband med att man ska prestera på topp. Gäller främst tjejer då, Biles osv. Tänk då på vad den här tjejen fått genomlida. I sociala medier. I tidningar. I TV och radio. Alla frågor. Alla menande blickar. Då ska hon kliva upp som jättefavorit och leverera. Jag mår faktiskt illa av att se henne tävla och så uppenbart må dåligt.
Visst, det finns ett positivt dopingprov här. Oklart varför hon skulle ta hjärtmedicin som 15-åring. Oklart vad det skulle göra henne bättre på. Men det känns som hon får ta en shitstorm från media. "Alla" hatar Ryssland nu i och med Ukraina-situationen, hon fick garanterat sin släng av sleven från det också.
Frågan är om en 15-åring verkligen ska få tävla i OS och riskera att utsättas för en sån här press. Kanske borde man vara myndig? Och varför skickar toppklantarna i Ryssland ett dopingprov till Sverige? Mitt under en pandemi. Ville dom inte ha svaret i tid? Rätt givet att ett Svenskt värdegrundslaboratorium skulle ta en evighet på sig i analysen.
Naturligtvis borde hon ha blivit avstängd och inte fått starta. Det gagnade verkligen ingen att hon fick åka. Allra minst henne själv. Hoppas verkligen hon kommer tillbaka, gärna rentvådd.
- BBZW
P.S. Jag brukar inte dra barnkortet i tid och otid men i det här sammanhanget är det relevant.
Jag kan tycka synd om henne, en ung tjej som ska tävla i OS för en stor nation. Varför hon skulle ta hjärtmedicinen förstår jag inte riktigt, är konståkning så konditionskrävande att man behöver dopa sig?
Åldersgräns i OS vore kanske en bra ide, men betänk då allt fusk som ofrånkomligen skulle härja med folk i rätt ålder, som inte har någon trovärdig dokumentation att följa.
Jag kan tycka synd om henne, en ung tjej som ska tävla i OS för en stor nation. Varför hon skulle ta hjärtmedicinen förstår jag inte riktigt, är konståkning så konditionskrävande att man behöver dopa sig?
Åldersgräns i OS vore kanske en bra ide, men betänk då allt fusk som ofrånkomligen skulle härja med folk i rätt ålder, som inte har någon trovärdig dokumentation att följa.
Provet togs den 25:e december på ryska mästerskapen och det stod klart att alla skulle testas för dopning där. Hon vann dessutom överlägset och den lilla effekt den här hjärmedicinen gav hade defenitivt inte påverkat om hon skull vinna och särskilt inte i en sport som konståkning. Provet var sedan på villovägar via Karolinska där provet analyserades och resultatet av provet presenterades först 6:e februari efter att Ryssland vunnit lagtävlingen.
Bara den mest naive kan undgå att förstå att det är politik bakom det här och man skyr inga medel utan offrar en 15-åring.
Senast redigerad av Onkel-Ben-ny 2022-02-17 kl. 21:13.
Tjejen är ett underbarn, verkligen. Får gåshud när jag ser henne åka!
Såg att det förekommer kraftig kritik mot personerma runt henne.
Citerar en artikel jag såg på https://www.keloland.com/2022-olympi...amila-valieva/
(Man når bara artikeln via proxie t.ex 149.19.224.49, port 3128)
by: The Associated Press
Posted: Feb 18, 2022 / 07:48 AM CST
Updated: Feb 18, 2022 / 07:48 AM CST
International Olympic Committee president Thomas Bach has criticized Russian
figure skater Kamila Valieva’s entourage for their “tremendous coldness”
toward the 15-year-old skater after her mistake-filled free skate at the
Beijing Olympics.
Bach says it was “chilling” to see on television. Valieva, who has been at
the center of a controversy over a positive doping test, finished fourth
overall despite placing first in the women’s short program earlier in the week.
The IOC president did not name Valieva’s coach, Eteri Tutberidze, who was
seen on camera telling a visibly upset Valieva “Why did you let it go?
Why did you stop fighting?”
Bach says “you could feel this chilling atmosphere, this distance.”
Tutberidze and other members of Valieva’s entourage will be investigated over
the teenager’s positive test for a heart medication ahead of the Olympics.
Bach says the pressure on Valieva was “beyond my imagination.”
Hon lär knappast dopat sig självNågon hon litar på har väl typ sagt; Seså glöm inte ta dina vitaminer...Vissa låter sig uppenbarligen inte sky några medel för att framstå som oövervinnerliga
Men å andra sidan, begriper de inte att de kommer åka dit?
Nu kommer ryska uppgifter om att Rusada har samlat in bevis för att Kamila Valieva brutit mot antidopningsreglerna. Sportagenten Andrey Mitkov har meddelat nyheten via appen Telegram.
‘Stop that urgently.’ Possible path to innocence for Russian skater was held back at WADA’s urging
When details from a scientific experiment that could have helped clear embattled Russian figure skater Kamila Valieva landed at the World Anti-Doping Agency, the leader of that organization’s reaction was unequivocal: “We have to stop that urgently,” he wrote. https://apnews.com/article/olympics-...c8605860bdf557
Tiden avslöjar hela nätet av västliga lögner och antirysk propaganda.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!