2022-02-13, 08:05
Medlem
dragonslayer1339s avatar
Mycket intressant läsning och ett otroligt mycket träning, är det bara jag som får fullt utslag på min autismradar eller är alla elitidrottare såhär strukturerade?
Citera
2022-02-13, 09:29
Medlem
Älskar denna människan! Sett dokumentären på SVT där han sitter o dricker öl med Wolfgang. Detta upplägget borde fler ta efter, där ser man vikten av att också njuta av livet trots man hårdtränar…
Citera
2022-02-13, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dragonslayer1339
Mycket intressant läsning och ett otroligt mycket träning, är det bara jag som får fullt utslag på min autismradar eller är alla elitidrottare såhär strukturerade?

Svaret är nog enkelt.
De som ligger på den här nivån är nog det många ggr, typ Gunde Svan, Dählie, Bolsjunov.
Den som bryr sig om detaljerna på den nivån är nog den som sen vinner sekundstrider oxå.
Citera
2022-02-13, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rallyjonny
Älskar denna människan! Sett dokumentären på SVT där han sitter o dricker öl med Wolfgang. Detta upplägget borde fler ta efter, där ser man vikten av att också njuta av livet trots man hårdtränar…

Jag trodde att Wolfgang var 100% träning, men sjukt kul att få sina fördomar krossade. Självklart så behövs det fler sidor än 100% träning för att bli bäst.
(Finns säkert några som har 100% träning men tror inte att de håller så länge).
Citera
2022-02-13, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Lårmuskler och uthållighet. Precis det man behöver inom skridskåkningen.

Alla som tränar borde träna mer benträning. Alla average Joe verkar underskatta vad den största muskelgruppen gör för syresättningen i kroppen och därmed din kondition.
Citera
2022-02-13, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Jag trodde att Wolfgang var 100% träning, men sjukt kul att få sina fördomar krossade. Självklart så behövs det fler sidor än 100% träning för att bli bäst.
(Finns säkert några som har 100% träning men tror inte att de håller så länge).

Det e så typiskt svenskt detta med alkohol o träning, en öl o man raserar allt ma tränat upp, här bevisas motsatsen. Inte sagt man skall häva i sig alkohol men här med Nils ser man vikten av disciplin att stenhårt träna samt vikten att njuta. Han tar alltid helgen ledig för att kunna njuta… O detta e ju underbart!
Citera
2022-02-13, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rallyjonny
Det e så typiskt svenskt detta med alkohol o träning, en öl o man raserar allt ma tränat upp, här bevisas motsatsen. Inte sagt man skall häva i sig alkohol men här med Nils ser man vikten av disciplin att stenhårt träna samt vikten att njuta. Han tar alltid helgen ledig för att kunna njuta… O detta e ju underbart!

Nu var det iofs inte alkoholen specifikt som jag tänkte på, utan att allt handlar om träning och inget annat.
Ska man träna så mkt som Nils gör så kanske det inte ens är möjligt utan 2vilodagar.
Citera
2022-02-13, 10:08
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Alla som tränar borde träna mer benträning. Alla average Joe verkar underskatta vad den största muskelgruppen gör för syresättningen i kroppen och därmed din kondition.

Jag håller helt med dig.
Citera
2022-02-13, 13:10
Medlem
Haha visar att det går att vinna guld och njuta av livet på samma gång.
Citera
2022-02-13, 13:22
Medlem
Vad Nils säger är att nyckeln är att träna stenhårt. Men nyckeln för att palla träna stenhårt är motivation. Detta ger att det som håller din motivation uppe är grunden för att kunna träna
Så känner du att du måste ha ett break och ta ett par öl eller gå på konsert, gör så! Annars bryter du ned dig mentalt i träningen.
Citera
2022-02-13, 13:32
Medlem
CalzoneItalias avatar
Vad menas med där det står "Fucked" ? Knullade han då?

https://imgur.com/NWSVngZ
Citera
2022-02-13, 13:52
Medlem
upperkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Vad menas med där det står "Fucked" ? Knullade han då?

https://imgur.com/NWSVngZ
Med tanke på att han sprang 12,7 mil dagen innan skulle jag gissa att han tänkt träna men var för sliten för att träna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in