2024-01-26, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3Godisar
Hur är Halmstad nu? Är det värt att punga ut priset för en bostadsrätt centralt?

Halmstad är väl som alla andra svenska städer...
Citera
2026-03-02, 20:49
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Halmstad var med i kvällens avsnitt av På spåret. Det slog mig, kan det va landets schysstaste lilla stad?

Det geografiska läget är ju inte helt fel!

Staden ligger vid vattnet. På västkusten. I det vackra landskapet Halland. Mitt emellan metropolerna Göteborg och Malmö. På hanterbart avstånd från båda dessa städer, men ändå precis tillräckligt långt ifrån för att vara en egen stad och inte någon perifer satellitkommunikation i skuggan av något storstadsområde. Har hamn (och en flygplats). Det är väl relativt platt, så promenad och cykelvänlig alltså?

Sommarstad

Tylösand. Sveriges jäkla nationalbeach Nr.1 liksom.. Jag vet inte om Tylösand är min personliga favoritstrand, men ärligt? Att ha Tylösand på sitt CV skulle väl vilken svensk kommun som helst vilja?

Mellbystrand!!

Mycket historia. Militärstad. Kända konstnärer.. Massa kända människor rent allmänt från Halmstad. Ganska fin stad.

Halmstad BK med sin klassiska gamla fotbollsarena. Ja listan kan göras lång över positiva grejer med Halmstad. Det känns som att Halmstad är en stad med så bra rykte. Aldrig man hör nåt negativt om stället. Staden är inte, likt många andra svenska städer känd för någon massiv tung industri. Det är objektivt kanske inte Sveriges allra vackraste stad, men som jag minns det även om det var länge sedan jag var där, så är det ju ändå fint i Halmstad onekligen!

Vad är på minussidan? Dialekten? Att det regnar en del?
Staden är så smal runt bukten att det går att ringa in/blockera alla bovar mycket enklare.
Citera
2026-03-04, 12:55
Medlem
brianmolkos avatar
Den var fin norra sidan av torget
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto