2023-08-27, 14:14
Medlem
Halmstads geografiska läge är riktigt bra men som stad kan vi inte konkurrera med Varberg, Falkenberg eller Helsingborg.

After Beach på Tylösand under juli månad är numera Halmstads enda argument till turister.
Citera
2023-09-04, 17:37
Medlem
tycker Halmstad varit riktigt schysst, kanske sveriges bästa sommarstad men under senaste åren sunkat rejält. Centrum har blivit ganska dött (även på sommaren), inte jättevarierat restaurangutbud i stan, det är lite "plankstek för svenne banan" över det hela. Sen en hel del "lirare" i centrum som kanske inte direkt bidrar till tryggheten på kvällarna.

Skulle inte rekommendera att bygga hus eller renovera i halmstads kommun. De är sjukt otrevliga, snorkiga och allmänt dryga på byggnadskontoret. Otroligt konstig kultur där verkar det som. Nu kanske inte alla är sådana där men flera är det iaf.

Otroligt fin strand på tylösand dock. om det väger över, ja det är frågan.
Citera
2023-09-04, 21:58
Medlem
Adelaides avatar
Nej, snarare en av landets fulaste. Är ju bara gråbruna betonghus där. Knarket har även tagit över staden.
Citera
2023-09-07, 11:49
Medlem
brianmolkos avatar
Avsaknad av butiker mobbning mot intressegrupper etc, egentligen är det ju enkelt att ändra (tillbaka) på.
Citera
2023-09-07, 22:32
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Nej, snarare en av landets fulaste. Är ju bara gråbruna betonghus där. Knarket har även tagit över staden.

Förvisso, men den beskrivningen kan å andra sidan appliceras på samtliga städer i Sverige.
Citera
2023-09-08, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Förvisso, men den beskrivningen kan å andra sidan appliceras på samtliga städer i Sverige.

Precis vad jag tänkte. Det finns väl fula hus i många andra städer och ökningen av narkotika är nog inget unikt för Halmstad.
Citera
2023-09-14, 00:29
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes

Citat:
Ursprungligen postat av Svenne41
Precis vad jag tänkte. Det finns väl fula hus i många andra städer och ökningen av narkotika är nog inget unikt för Halmstad.

Njae. När det gäller de fula husen, så är det verkligen något urtrist och färglöst med just Halmstad som jag inte märkt av i andra städer. Jag tycker Halmstad påminner mycket om Malmös fulare delar.
Citera
2023-09-18, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Njae. När det gäller de fula husen, så är det verkligen något urtrist och färglöst med just Halmstad som jag inte märkt av i andra städer. Jag tycker Halmstad påminner mycket om Malmös fulare delar.

Så är det kanske... Har aldrig tänkt på det och har nog aldrig hört någon säga det. Är det något speciellt område du tänker på?
Citera
2023-09-19, 23:07
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne41
Så är det kanske... Har aldrig tänkt på det och har nog aldrig hört någon säga det. Är det något speciellt område du tänker på?

Centrum. Märkligt att du aldrig tänkt på det.
Citera
2024-01-10, 20:59
Medlem
tomyhockeys avatar
hade halmstad varit en bra stad så skulle inte per gessle flyttat därifrån .
Citera
2024-01-10, 22:05
Medlem
krisus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
hade halmstad varit en bra stad så skulle inte per gessle flyttat därifrån .

Per och Åsa bor i... Halmstad
https://www.hitta.se/per+gessle/halmstad/person/fmqvxdcn
Citera
2024-01-25, 15:33
Medlem
3Godisars avatar
Hur är Halmstad nu? Är det värt att punga ut priset för en bostadsrätt centralt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in