2012-12-03, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gardelson
Så jävla kristen är inte GW, de är mest löst snack.

Jag tror han har en gammal barnatro som många äldre människor hade som dom inte tänkt på så mycket som unga vuxna och medelålders men när dom nu närmar sig livets höst så brukar den återvända antagligen för att ge dom tröst inför döden. Så var det för min morfar iallafall när han tynade bort i Cancer.

Han skriver om sin tro i självbiografin "Gustavs Grabb", kommer inte ihåg ordagrant hur han uttrycker sig men han påpekar själv att det är lite konstigt att han som professor i kriminologi som går på fakta och statistik är troende men att han inte tänker så mycket på det utan bara väljer att tro på det han har lust med. Tror inte han tror på en Gubbe upp i molnen direkt.
Citera
2012-12-03, 20:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smokey
Jag tror han har en gammal barnatro som många äldre människor hade som dom inte tänkt på så mycket som unga vuxna och medelålders men när dom nu närmar sig livets höst så brukar den återvända antagligen för att ge dom tröst inför döden. Så var det för min morfar iallafall när han tynade bort i Cancer.

Han skriver om sin tro i självbiografin "Gustavs Grabb", kommer inte ihåg ordagrant hur han uttrycker sig men han påpekar själv att det är lite konstigt att han som professor i kriminologi som går på fakta och statistik är troende men att han inte tänker så mycket på det utan bara väljer att tro på det han har lust med. Tror inte han tror på en Gubbe upp i molnen direkt.
En barnatro är INTE samma sak som en kristen tro.

On topic: Vet GW vem Palmesmördare är?
Citera
2012-12-03, 20:56
Medlem
Citat:

Det kan nog stämma. När hälsan vacklar vill man nog gärna gå tillbaka till den där tron man hade som barn. Vi kan kalla det "Göran Skytte-syndromet". GW är ju omåttligt förtjust i frälsningssånger också så det ligger väl inte allt för långt borta att även knyta an till en kristen tro.
Citera
2012-12-03, 21:03
Medlem
StigAllans avatar
Fjanterier!
Om nu vårat riksfetto inom kriminalstatistik och åsikter flännar efter någon gud i ensamhet så skrattar jag bara vidare.
Citera
2012-12-03, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Fjanterier!
Om nu vårat riksfetto inom kriminalstatistik och åsikter flännar efter någon gud i ensamhet så skrattar jag bara vidare.
Det är möjligt. Men tycker du inte att det är något märkligt att han som alltid är så superrationell är troende? Egentligen borde han ju säga att bibeln är hittepåtrams.
Citera
2012-12-03, 21:16
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Det är möjligt. Men tycker du inte att det är något märkligt att han som alltid är så superrationell är troende? Egentligen borde han ju säga att bibeln är hittepåtrams.

Håller med, hittepåtrams är vad det är.
Nu vill vi höra GW yttra även den meningen eller så håller han på att fallera kraftigt.
Citera
2012-12-03, 21:49
Medlem
Citat:

Det sa jag aldrig att det var heller.

I Palme-specialen av Veckans Brott så gav han sin teori om det var en gammal polis, militär eller liknande som skulle varit skytten och att han antagligen lever och inte har några ågren för sitt handlande utan tycker att det han gjorde var rätt, ville han bekänna fick han gärna ringa GW för han var inte intresserad av att sätta dit honom, han vill bara veta vem och varför.
Citera
2012-12-06, 20:18
Medlem
Lelands avatar
Jag skulle verkligen uppskatta om jag fick svar här! Jag lyssnade klart Gustavs grabb några veckor tillbaka och minns att han nämnde ett antal författare och böcker som betytt extra mycket för honom. Han förklarade det som att dessa böcker skänkte honom tröst och gav honom bekräftelse och i mycket känner jag igen mig i den beskrivningen när jag läser hans egen biografi, men jag har läst Faller fritt som i en dröm också och det var en riktigt långtråkig bok även om han som vanligt briljerade med sina språkliga färdigheter. Nu skulle jag vilja ha tag på dessa böcker och författare som han talade så varmt om, är det någon som vet vad dessa hette?
Citera
2013-01-06, 03:15
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Det sa jag aldrig att det var heller.

I Palme-specialen av Veckans Brott så gav han sin teori om det var en gammal polis, militär eller liknande som skulle varit skytten och att han antagligen lever och inte har några ågren för sitt handlande utan tycker att det han gjorde var rätt, ville han bekänna fick han gärna ringa GW för han var inte intresserad av att sätta dit honom, han vill bara veta vem och varför.

Hans teori var dock på hysterisk privatspanarnivå. I princip "mördaren flydde den perfekta vägen", vilket inte verkar sådär statistiskt märkvärdigt.
Citera
2013-01-06, 21:03
Medlem
Citat:

Leif GW har nog ganska bra koll på det, åtminstone grupp, men inte helt säkert just individ.
Hans polisspår är inte bara ett slag i luften. Han har tom. ett manus i frågan klart som han inte vill publicera än med tanke på hur omgivningen kommer att drabbas. Både på offer och utförarsidan.
Citera
2013-01-06, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Leif GW har nog ganska bra koll på det, åtminstone grupp, men inte helt säkert just individ.
Hans polisspår är inte bara ett slag i luften. Han har tom. ett manus i frågan klart som han inte vill publicera än med tanke på hur omgivningen kommer att drabbas. Både på offer och utförarsidan.

Han har ju skrivit en hel romanserie om Palmemordet. Den opublicerade romanen lär nog handla om något annat.
Citera
2013-01-07, 02:17
Medlem
lirareflashbacks avatar
gw lär ju vara flitig besökare här på flashback, helst då han tagit ett par järn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in