2007-01-09, 09:26
  #85
Medlem
Geres avatar
Solna?

Leif G W har/hade Norrgarns säteri uppe i Uppland, i trakten av Knutby någnstans. Har han lämnat det, eller har han lyan i Solna bara som övernattningslägenhet? Någon som vet?
Citera
2007-01-10, 09:50
  #86
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Suune
var det första som slog mig när jag såg homom asberger är en sorts autism de lever i sin bubbla super fokuserade i sitt ämne, har svårt med ögon kontakt , empati med mer ...
Tror också han har en släng av asperger.

Minns en rolig grej för några år sedan, då de pratade om värdetransportrån eller nått. Så hade rånarna slängt ut spanska ryttare eller fotanglar på vägen.
Hasse Aro frågade då Leif GW vad dessa fotanglar egentligen är för nått.
Leif GW: -Jaaa, hmmm, det är "metal-bitar" som man slänger ut, och en vass spets alltid hamnar uppåt, för att främst punktera däcken på bilar. Man tillverkar dem på bästa sätt av armeringsjärn, som man klipper ut kryss, böjer dem o eventuellt slipar spetsarna.
Hassa Aro: -Jajaja, nu behöver vi väl inte tipsa här i programmet om hur man gör dem.
Leif GW: -Nja, jag tror de flesta redan vet om det.
Citera
2007-01-10, 14:20
  #87
Medlem
Rickenbacker69s avatar
LGWP är en av de ytterst få som vågar köra sin egen grej och skita helt i vad alla mongos tycker. Cred till Leffe för det!
Citera
2008-05-18, 09:48
  #88
Medlem
Leif GW säger upp sig och får nobelpriset? [Skvaller om LGW/mod]

Ja om man läser dagens Expressen så finner man en märklig artikel signerad
Leif GW själv.

Han säger upp sig fråm polisen och det är väl inget oväntat drag eftersom han troligen ändå fått sparken på grund av sina mediokra arbetsinsatser.
Vad GW givetvis har helt rätt i dock, är att polisens organisation är ett skämt och fungerar oerhört dåligt.
Han berör även detta att normal demokratisk insyn saknas hos polisväsendet, vilket är allvarligt.

Sen avslutar GW med att berätta att han är alkis och alla stora nobelpristagare i litteratur har varit alkisar.

Vad menar Leif GW?

Förbereder han sig för att emottaga Nobelpriset i litteratur?
Har han helt flippat ut?

http://www.expressen.se/kronikorer/gw/1.1165181/leif-gw-persson-jag-sager-upp-mig
Citera
2008-05-18, 09:56
  #89
Medlem
Tuesdays avatar
http://www.expressen.se/nyheter/1.1165199/darfor-slutar-leif-gw-persson-pa-rikspolisstyrelsen

Han berättade även om sin hjärtsjukdom i Efterlyst i vintras.
Citera
2008-05-18, 10:46
  #90
Medlem
Janemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Ja om man läser dagens Expressen så finner man en märklig artikel signeradLeif GW själv.

Han säger upp sig fråm polisen och det är väl inget oväntat drag eftersom han troligen ändå fått sparken på grund av sina mediokra arbetsinsatser.

Han utvecklar det vidare i en annan artikel i samma tidning:
http://www.expressen.se/nyheter/1.1165199/darfor-slutar-leif-gw-persson-pa-rikspolisstyrelsen

Där säjer han bl.a. att han är sjukskriven och skall skriva till regeringen och be om ett annat jobb. Karlen är 63 år, är det inte lika bra att han pensionerar sej och fortsätter att supa utan att samhället fortsätter att hjälpa till med att bekosta det ? Pengarna från pension, böcker och Efterlyst räcker väl ett tag, tills han får Nobelpriset.
Citera
2008-05-18, 10:52
  #91
Medlem
Det kanske bara är ett pr-trick för hans nya bok som kommer i dagarna?
Citera
2008-05-18, 10:55
  #92
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janeman
Han utvecklar det vidare i en annan artikel i samma tidning:
http://www.expressen.se/nyheter/1.1165199/darfor-slutar-leif-gw-persson-pa-rikspolisstyrelsen

Där säjer han bl.a. att han är sjukskriven och skall skriva till regeringen och be om ett annat jobb. Karlen är 63 år, är det inte lika bra att han pensionerar sej och fortsätter att supa utan att samhället fortsätter att hjälpa till med att bekosta det ? Pengarna från pension, böcker och Efterlyst räcker väl ett tag, tills han får Nobelpriset.

Tydligen räknar han iskallt med att få nya arbetsuppgifter av regeringen.
Hur kommer det sig att han kan bete sig så här?
Vad har denne man för hållhakar på makteliten som gör att han känner sig så säker i sadeln?
Kanske får man gå tillbaka till den gamla bordellhärvan som GW "avslöjade"
Fick han professortjänsten i utbyte mot att hålla tyst om vissa saker?
Alltid tyckt det varit konstigt att samma maktelit som gav honom sparken rätt snart gav honom en ny fin och bättre tjänst snabbt som ögat när Grisfesten kom ut.
Här ligger en hund begraven.
Citera
2008-05-18, 11:00
  #93
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janeman
Där säjer han bl.a. att han är sjukskriven och skall skriva till regeringen och be om ett annat jobb. Karlen är 63 år, är det inte lika bra att han pensionerar sej

GW är inte typen som pensionerar sig, eller längtar efter att tillbringa dagarna på balkongen. Att arbeta med kriminologi verkar vara ett kall för honom. Sedan kan man diskutera kvaliteten på hans arbete.
Citera
2008-05-18, 11:33
  #94
Medlem
Janemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
......... snabbt som ögat när Grisfesten kom ut.
Här ligger en hund begraven.

Eller kanske en gris
Citera
2008-05-18, 11:50
  #95
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Ja om man läser dagens Expressen så finner man en märklig artikel signerad
Leif GW själv.

Han säger upp sig fråm polisen och det är väl inget oväntat drag eftersom han troligen ändå fått sparken på grund av sina mediokra arbetsinsatser.
Vad GW givetvis har helt rätt i dock, är att polisens organisation är ett skämt och fungerar oerhört dåligt.
Han berör även detta att normal demokratisk insyn saknas hos polisväsendet, vilket är allvarligt.

Sen avslutar GW med att berätta att han är alkis och alla stora nobelpristagare i litteratur har varit alkisar.

Vad menar Leif GW?

Förbereder han sig för att emottaga Nobelpriset i litteratur?
Har han helt flippat ut?

http://www.expressen.se/kronikorer/gw/1.1165181/leif-gw-persson-jag-sager-upp-mig

Den sista passusen är ju helt obegriplig. Kan någon tolka?
Citera
2008-05-18, 11:57
  #96
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Curiousity
Den sista passusen är ju helt obegriplig.

Det ser ju lite kul ut att reklamen för Thomas Bodströms deckardebut ligger i anslutning till artikeln iallafall. Från justitieminister till deckardebutant och sedan GW:s rader om författare som super.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in