Citat:
Ursprungligen postat av Bukowski
Intervju med GW i Aftonbladet PLUS idag.
Går det att saxa hit intressanta delar kanske? Någon som har tillgång?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7296416.ab
Citat:
Ursprungligen postat av Ballfager
Trist att journalister nästan alltid får honom att spela "söder-buskis-gubbe" med substanslösa intervjuer som följd, med ständigt samma frågor om mat, sprit och "Bäckström".
Han kan ändå avge en och annan giftig kommentar. Ett litet axplock ur artikeln.
Citat:
Leif GW Persson kommer till jobbet i taxi, han har ätit middag med justitieminister Beatrice Ask kvällen innan, ”det blev lite sent”.
– Så jag ställde bilen i morse. Jag har en sån där mätare som vi har inom polisen. Jag är noga med sånt, jag har inte lust att göra nån jävla Per Gahrton, säger professor Persson.
Citat:
Blir du aldrig rasande på kriminella?
– Jo, men det är sällsynt. Anders Eklund till exempel, jag har ju sett den tekniska undersökningen av Engla. Eklund är ungefär lika charmig som en hemorrojd, och då kan jag känna ett visst hat. Den djäveln... det var skönt att jag aldrig satt mitt emot honom, då hade han åkt på däng.
Citat:
Förr stormade det ännu mer om dig. När du medverkade i prostitutionsutredningen 1980 och hängde ut riksdagsmän som torskar skrev Buster von Platen, chefredaktör i Svenska Dagbladet att du ”dreglade av förtjusning” över ”svenska riksdagsmän som i sexualnöd anlitar prostituerade”.
– Hade han skrivit det i dag hade de hängt honom och bränt ner kåken. Då tyckte jag bara det var obehagligt. Jag satt ju där (riksdagshotellet, reds anm.) med spanarna på nätterna, och så kom det tomtar man kände igen och släpade upp någon sönderstucken stackars fan. När hon kom ut och vi tog in henne i bilen hade hon inte en susning om var hon hade varit, ”nåt hotell, jag sög av han för 200 spänn...”
– Vilka djävla folkvalda vi hade.
Citat:
I målet om Therese hade en norsk osteolog skrivit på att det var benbitar man hittat. Ny undersökning visar att det var bränt trä med inslag av plast och lim. Så nu har Christer van der Kwast fått ett nytt smeknamn i rättsapparaten, han kallas Klister van der Plast...