2010-05-20, 11:18
Medlem
UltimateHybrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bockstensmannen
Jaha, kan ni inte upplysa oss som inte såg efterlyst då och berätta vad karln sa?

http://politisktinkorrekt.info/2010/05/19/leif-gw-om-mediacensuren-i-sverige/

Se själv
Citera
2010-05-21, 13:12
Medlem
madeinflens avatar
Gillar Leffe - skön och smart kuf minst sagt.
Citera
2010-05-21, 13:40
Medlem
Public Enemys avatar
Men det var egentligen ännu skönare när han totalsågade Leif Silbersky och sade att han inte var en särskilt bra advokat.
Trodde nog att Silbersky skulle försöka gå i svaromål, men Leif GW har säkert statistiken i ryggen för sitt uttalande.
Citera
2010-05-21, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Public Enemy
Men det var egentligen ännu skönare när han totalsågade Leif Silbersky och sade att han inte var en särskilt bra advokat.
Trodde nog att Silbersky skulle försöka gå i svaromål, men Leif GW har säkert statistiken i ryggen för sitt uttalande.
GW har ju helt rätt när det gäller Silbersky... Samma sak har jag själv skrivit ett antal ggr här på FB, skönt att få lite uppbackning...
Citera
2010-05-22, 00:42
Medlem
ostwinds avatar
Leif GW drar sanningar direktsänd Tv.Härligt
Citera
2010-05-26, 21:35
Medlem
Spelvins avatar
Intervju med Leif GW i Newzglobe:
Citat:
Leif GW Persson: "Hasse Aro är en hal jävel"

Får rädslan att elda på en glödande rasism Efterlyst att avstå från att visa upp gärningsmän med utländskt påbrå? I förra veckans Efterlyst svarade Leif GW Persson på läsarfrågan som retade upp Hasse Aro fullständigt. För Newzglobe berättar GW att han inte tror på Aro ett dugg. - Han försökte smita från debatten. Han är en hal jävel, det har jag själv sagt till honom, säger Leif GW Persson till Newzglobe.

Anledningen är läsarfrågan som GW tog upp under förra veckans Efterlyst. Personen undrade varför Efterlyst valt att släppa identiteten på 21-årige Ragnar Nilsson som erkänt morden på sin familj i Härnösand, men inte på 23-åringen som slog ihjäl Inger, 78, på en parkeringsplats i Landskrona.

Enligt Aro är det solklart.
- Att vi inte valde att publicera namn i Landskrona-fallet handlar om skuldfrågan. Detta är också den enskilt största anledningen till att man väljer att inte publicera namn, sa Hasse Aro till Newzglobe förra veckan.

Men för Leif GW är det inte alls lika glasklart.
- Senare i Efterlyst visades det upp bilder från händelser under året. En sekvens visade en familj som gick in i ett köpcenter. Kvinnan lyckas få in en dunk med 20 liter diselolja under kjolen. Samtidigt maskas hennes ansikte. Men tjena. Hur dum måste du vara för att inte fatta vad det handlar om. Det är klart att alla förstår att det är en zigenare. Det är ren idioti, påpekar GW.

Till skillnad från andra medier publicerar Efterlyst ofta bilder på gärningsmännen. Detta eftersom de har ett speciellt uppdrag och affärsidé: Att få ut så mycket som möjligt så polisen får handfasta tips som kan leda till gripanden.

När de väljer att inte publicera menar Aro att det är rejält genomtänkt.
- Han är bra på att moralisera, Aro. Han gör det lite när han känner för det.

Men vad säger du om Aros resonemang kring skuldfrågan?
- Ja visst, morsning...

- I Efterlyst sysslar vi ju med brott där unga invandrare är överrepresenterade. Det är butiksrån, gaturån, vanliga rån och så vidare.

- Samtidigt håller 99 procent av alla invandrare inte på med något sådant. Så jag kan ju förstå resonemangen. Men det blir lite konstigt när man väljer att hänga ut den där unga killen (Ragnar Nilsson, reds anm.)

På samma gång poängterar GW att han själv inte är ett stort fan av att hänga ut brottslingar.
- Men, som sagt, Hasse Aro tror jag inte ett dugg på. Det är inte alls så där övertänkt som han fick det att låta. I slutändan blir det ohållbart att hålla på så här.
http://www.newzglobe.com/sv/artikel/20100524/leif-gw-persson-hasse-aro-ar-en-hal-javel
Citera
2010-05-26, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
GW har blivit mer och mer frispråkig på senare tid! Minns hans utfall mot Bonnierfamiljen för ett par månader sen...
Han sitter nog rätt säkert ekonomiskt och så, med inkomsterna från böckerna och sin professorstjänst som han i princip är oavsättlig ifrån...
Dessutom börjar väl pensionen närma sig...
Hoppas vi får höra fler obekväma sanningar från GW...

Berätta mer om hans utfall mot BonnierFamiljen
Citera
2010-06-14, 19:23
Medlem
Intervju med GW i Aftonbladet PLUS idag.
Går det att saxa hit intressanta delar kanske? Någon som har tillgång?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7296416.ab
Citera
2010-06-14, 21:19
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bukowski

Tänk på att det inte är tillåtet att publicera hela artiklar på Flashback. Det går bra att citera valda delar med hänvisningar, men hela artikeln får inte återges, det bryter mot regel 0.08.

//Mod
Citera
2010-06-14, 21:25
Medlem
Ballfagers avatar
Citat:

Trist att journalister nästan alltid får honom att spela "söder-buskis-gubbe" med substanslösa intervjuer som följd, med ständigt samma frågor om mat, sprit och "Bäckström".
Citera
2010-06-14, 23:37
Medlem
Legimitations avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Ballfager
Trist att journalister nästan alltid får honom att spela "söder-buskis-gubbe" med substanslösa intervjuer som följd, med ständigt samma frågor om mat, sprit och "Bäckström".

Han kan ändå avge en och annan giftig kommentar. Ett litet axplock ur artikeln.

Citat:
Leif GW Persson kommer till jobbet i taxi, han har ätit middag med justitieminister Beatrice Ask kvällen innan, ”det blev lite sent”.

– Så jag ställde bilen i morse. Jag har en sån där mätare som vi har inom polisen. Jag är noga med sånt, jag har inte lust att göra nån jävla Per Gahrton, säger professor Persson.

Citat:
Blir du aldrig rasande på kriminella?

– Jo, men det är sällsynt. Anders Eklund till exempel, jag har ju sett den tekniska undersökningen av Engla. Eklund är ungefär lika charmig som en hemorrojd, och då kan jag känna ett visst hat. Den djäveln... det var skönt att jag aldrig satt mitt emot honom, då hade han åkt på däng.

Citat:
Förr stormade det ännu mer om dig. När du medverkade i prostitutionsutredningen 1980 och hängde ut riksdagsmän som torskar skrev Buster von Platen, chefredaktör i Svenska Dagbladet att du ”dreglade av förtjusning” över ”svenska riksdagsmän som i sexualnöd anlitar prostituerade”.

– Hade han skrivit det i dag hade de hängt honom och bränt ner kåken. Då tyckte jag bara det var obehagligt. Jag satt ju där (riksdagshotellet, reds anm.) med spanarna på nätterna, och så kom det tomtar man kände igen och släpade upp någon sönderstucken stackars fan. När hon kom ut och vi tog in henne i bilen hade hon inte en susning om var hon hade varit, ”nåt hotell, jag sög av han för 200 spänn...”

– Vilka djävla folkvalda vi hade.

Citat:
I målet om Therese hade en norsk osteolog skrivit på att det var benbitar man hittat. Ny undersökning visar att det var bränt trä med inslag av plast och lim. Så nu har Christer van der Kwast fått ett nytt smeknamn i rättsapparaten, han kallas Klister van der Plast...
Citera
2010-08-10, 22:01
Medlem
Rallarens avatar
Stämmer det att Guillio inte vill kännas vid GW längre då det vid en middag med deras respektive hemma hos någon av paren uppstod en pinsam stämning. Att en full GW nitar sin fru. Är GW känd sedan tidigare för att nita sin kvinna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in