2013-02-01, 03:06
Medlem
TotenEngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vindihavet
Nä det har jag svårt att tro. Jag tror mer på ca 1.70 och han väger väl max 90 kilo.

Du borde skaffa brillor
Citera
2013-02-04, 13:54
Bannlyst
Har börjat misstänka att GW bara är en stor bluff. Vilka mord har han egentligen hjälpt till att klara upp? Hur gick det med hans cold case-grupp?
Det enda jag kommer på som han har åstadkommit var att skrämma upp kinesmördaren men det gjorde väl mer skada än nytta?
Mycket snack och lite verkstad om du frågar mig.
Citera
2013-02-04, 23:15
Medlem
LucioFontanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahvenmaa
Alltid kul att läsa vad snillen har att upplysa oss okunniga om, men jag har ändå två kommentarer:

1. D'otrante är alltså en fransk hertiglig släkt, inte en svensk. Även om ätten inte har de längsta anorna. Att säga att d'Otrante inte är adliga är som att säga att hela det brittiska överhuset är besatt av icke adliga.

2. "Stureplansädlingens" morfar hette von Rosen och han ägde Örbyhus. Ärtsoppegodset alltså. Sedan finns det ett "Örbyhus Gods AB" där flera av styrelsemedlemmarna bär ättens namn. Jag tror inte att företaget driver ortens pizzabutik. Är du verkligen säger på att unge hr d'Otrante inte åtminstone är delägare i slottet?

Det där är bara jävla dravvel! Jag kan inte ta gift på att att någon Von Rosen inte ägt Örbyhus vid något tillfälle, men det går att kontrollera, och jag tror inte det är sant tyvärr. Jag vet att han inte äger det idag och det är det han påstår på stureplan.se. Sedan finns två släkter Von Rosen en grevlig och en friherrelig. Den grevliga bodde på Rockelsta slott i södermanland och är släkt med Herman Göring bland annat, vilket i och för sig passar in på den typen av person som otrante är "Det brittiska överhuset" bla bla bla, ta i så du skiter ner dig. Dumhuvvet otrante är inte mer adlig än en apa. Kan "de" kalla sig hertiga så står det fritt för vem som helst att kalla sig adlig eller hertig om det bara räcker med prat för att styrka detta. För övrigt så skiter det flesta adliga i detta eftersom det helt saknar relevans i dagens samhälle

Och när det gäller adlighet så är det D'otrantes mor som är född Von Rosen då är hon dotter till Von Rosen och således bara fröken tills hon gifter sig med en greve eller dylikt och får titel genom denne. Kvinnor är tyvärr helt obetydliga i dessa kretsar och enligt dess regler. Det är ett patriarkat, man ärver adlighet och titel på fädernet. Har man adel på modern men inte på fadern så är man en bastard i dessa kretsar tyvärr.

Och numer har även den svenska kronan egentligen övergått till ätten Westling enligt dessa strikta regler att se på saken? Och en bondläpp från Ockelbo har blivit prins och tillika hertig. Prinsar är för övrigt de enda som kan erhålla hertigtitel i sverige. Och vi befinner oss i sverige. Men det är officiellt och inte påhittat det är genomfört på ett sätt där kungen, den högste efter gud, ändå utnämner någon. Det får ju finnas gränser för vad man kan påstå. Sedan är min personliga åsikt att alltihop är trams och att vi borde avsluta hela monarkin med Carl XVI Gustav.

Sen kan man säkert köpa en hertigtitel på ett "KurriKurriduttö- kungadöme". Men det känns inte lika fint som Westlings, skedens eller ciggens titlar. Men gud så tjusigt det låter när man pratar med kreti o pleti som inte vet vad det är för något. Det är klart det låter imponerande när man är nere på nån skitkrog runt stureplan -"Min kompis Charlie han e hertig hörru!" Då börjar fittorna rinna på groggludrena och de tror att de snart är kungliga o bor på slott. HAHAHa! pajas är en bättre titel på fransoserna. Olivier du Paris är också adlig va?
Citera
2013-02-05, 06:29
Medlem
Photoshoppeds avatar
Tragisk man. Spelar upp en teater som han själv börjat tro på, att han är den gamle erfarne utredaren, när han bara är en akademiker som aldrig fått vara med i verkligheten. Såg ett inslag för några veckor sedan från Måndagsbörsen som gick i slutet av 80-talet (?). Där satt en ung kopia av herr Persson med samma fåniga gester och försökte framstå som något han verkligen inte var. Pajaserier. Finns inte en polis (riktig polis) i hela Sverige som tar denne sillmjölke på allvar.
Citera
2013-02-05, 12:00
Medlem
LucioFontanas avatar
Vad får sådana nötter som GW och Guillio sin luft ifrån? Är det folk som feedbackar dem o tycker de är bra eller är det bara att det träffat en Stenbeck-snubbe med en TV kanal o sen är de i TV varje dag. En polis ska väl leda utredningar framåt och inte skapa villospår och sen skriva böcker och TV-serier om detta. Sen skryta med att -Jag säljer mest böcker. Det spelar ingen roll hur många böcker du säljer alla dina böcker är på tippen inom 5 år och du är en börtglömd idiot. Det handlar inte om hur mycket man pratar utan om vad man säger.

Det råder ingen tvekan om vem som mördade Palme. Det var Christer Pettersson! Alla som har lite i huvet, kan läsa och dra en egen slutsats kommer fram till samma sak. Lyssna på rättegångarna. Bara en sån sak som att Lisbet Palme som är psykolog pekar ut honom utan tvekan. Det är Palmes fru vi pratar om nu. Skulle hon peka ut någon oskyldig eller peka ut någon om hon va minsta osäker? Svar: Nicklas Erik Jesus NEJ! Sen finns det minst 10 grejer till som är lika graverande. Det faller endast på att man rent juridiskt inte har tekninsk bevisning i form av revolver som kan knytas till brottet samt binda gärninsmannen till revolvern. Därför väljer man att fria, inte för att man tror att det är någon annan gärningsman. Det ansågs vara ställt utom allt rimligt tvivel men inte juridiskt fastslaget genom bevisning och brottet är av så allvarlig karaktär att ingen ska kunna dömas felaktigt utan att det är bevisligen fastslaget . Sverige är en rättstat! Men däremot tycker jag det som GW håller på med borde vara brottsligt
Citera
2013-02-05, 12:40
Medlem
Bam.Bams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sremla
Har börjat misstänka att GW bara är en stor bluff. Vilka mord har han egentligen hjälpt till att klara upp? Hur gick det med hans cold case-grupp?
Det enda jag kommer på som han har åstadkommit var att skrämma upp kinesmördaren men det gjorde väl mer skada än nytta?
Mycket snack och lite verkstad om du frågar mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
Tragisk man. Spelar upp en teater som han själv börjat tro på, att han är den gamle erfarne utredaren, när han bara är en akademiker som aldrig fått vara med i verkligheten. Såg ett inslag för några veckor sedan från Måndagsbörsen som gick i slutet av 80-talet (?). Där satt en ung kopia av herr Persson med samma fåniga gester och försökte framstå som något han verkligen inte var. Pajaserier. Finns inte en polis (riktig polis) i hela Sverige som tar denne sillmjölke på allvar.

Citat:
Ursprungligen postat av LucioFontana
Vad får sådana nötter som GW och Guillio sin luft ifrån? Är det folk som feedbackar dem o tycker de är bra eller är det bara att det träffat en Stenbeck-snubbe med en TV kanal o sen är de i TV varje dag. En polis ska väl leda utredningar framåt och inte skapa villospår och sen skriva böcker och TV-serier om detta. Sen skryta med att -Jag säljer mest böcker. Det spelar ingen roll hur många böcker du säljer alla dina böcker är på tippen inom 5 år och du är en börtglömd idiot. Det handlar inte om hur mycket man pratar utan om vad man säger.

Det råder ingen tvekan om vem som mördade Palme. Det var Christer Pettersson! Alla som har lite i huvet, kan läsa och dra en egen slutsats kommer fram till samma sak. Lyssna på rättegångarna. Bara en sån sak som att Lisbet Palme som är psykolog pekar ut honom utan tvekan. Det är Palmes fru vi pratar om nu. Skulle hon peka ut någon oskyldig eller peka ut någon om hon va minsta osäker? Svar: Nicklas Erik Jesus NEJ! Sen finns det minst 10 grejer till som är lika graverande. Det faller endast på att man rent juridiskt inte har tekninsk bevisning i form av revolver som kan knytas till brottet samt binda gärninsmannen till revolvern. Därför väljer man att fria, inte för att man tror att det är någon annan gärningsman. Det ansågs vara ställt utom allt rimligt tvivel men inte juridiskt fastslaget genom bevisning och brottet är av så allvarlig karaktär att ingen ska kunna dömas felaktigt utan att det är bevisligen fastslaget . Sverige är en rättstat! Men däremot tycker jag det som GW håller på med borde vara brottsligt

Vad har hänt? Från 90 sidor med hyllningar till vår favorit GW till tre hatinlägg på raken. Är det månne SÄPO som surnat till efter dramat på SVT..?
Citera
2013-02-05, 16:16
Bannlyst
Citat:

Mycket intressant...

Han sitter ju där i veckans brott och klankar ned på polisen stup i kvarten.
Citera
2013-02-05, 16:35
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Jag håller med om att han är en posör som under åren varit mycket upptagen med att odla myter om sig själv.

Det bästa han gjort är dock att kritisera polismyndighetens organisation. Bäst gör han det när han lyfter fram Stefan Holgerssons arbeten. LGWP's egna kritik är tyvärr mer svepande, mindre konstruktiv.

LGWP har "hamnat i bråk" med katrineholmspolisen angående kostölden SVT/LGWP gjort teveunderhållning av. Bråket utspelar sig i bl a Expressen och Katrineholms-Kuriren.

Chefsåklagare Krister Petersson tycker inte Leif Pust Stön Persson är saklig och påläst.
Citat:
(...) Om det skulle finnas en person som skäligen kan misstänkas för brottet, så skulle det inte finnas någon invändning mot Perssons resonemang, om med detta förstås att åklagare hos tingsrätten inhämtar tillstånd till åtgärden.

Om jag förstått Persson rätt, så finns det dock ingen som i dagsläget (i vart fall den 23 januari) skäligen misstänks för brottet. Det är fråga om en okänd gärningsman. Även då ger lagstiftaren möjlighet att ändå använda sig av hemlig övervakning av elektronisk kommunikation, men kraven skärps då ytterligare.

Det krävs att det finns misstanke om att ett brott med minimistraff på två år har begåtts. Om så är fallet kan åklagare utverka ett beslut om hemlig övervakning av elektronisk kommunikation i form av basstationstömning för att utreda vem som skäligen kan misstänkas för brottet. Då det i kostöldsfallet i värsta fall kan röra sig om ett brott med minimistraff om sex månader, så finns inte lagliga förutsättningar att vidta den av Persson förespråkade utredningsåtgärden.
(...)
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/leif-gw-persson-uppmanar-polisen-att-bryta-mot-lagen_7879564.svd
Citera
2013-02-05, 17:32
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucioFontana
Ge dig iväg till palmetrådarna med detta så skall du få reda på hur gruvligt fel du har. Om du orkar lyssna och lära alltså.
Citera
2013-02-05, 18:53
Medlem
Citat:

Jag såg också det programmet. Då visade GW prov på sällsynt intelligens, men den kan man inte förvänta sig att en sådan som du skulle förstå.
Senast redigerad av catami 2013-02-05 kl. 18:57.
Citera
2013-02-05, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bam.Bam
Vad har hänt? Från 90 sidor med hyllningar till vår favorit GW till tre hatinlägg på raken. Är det månne SÄPO som surnat till efter dramat på SVT..?

Det tar tid innan poletten går in hos allmänheten, det blev för mycket till slut. Cold Case, kungen, Palme, bordellhärvan och till slut de stulna kossorna. Han skulle ha hållt sig inom det han kan och vet något om.

Sverige älskar man att ta ner sina idoler från piedestalerna, det var endast en tidsfråga, innan denne kejsare blev avklädd.
Citera
2013-02-05, 19:04
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Jag såg också det programmet. Då visade GW på sällsynt intelligens, men den kan man inte förvänta sig att en sådan som du skulle förstå.

Nej, jag känner mig verkligen som en skalbagge på rygg när jag försöker förstå intelligente GW. Verkligen.

GW säger aldrig något kontroversiellt eller sådant som innehåller något som helst nytänkande. Att kritisera Sveriges polis kan vilken jävla Svensson som helst göra. Min poäng är att den där gubben aldrig skulle fungera ute i den verkliga världen. Det är därför han suttit hela sitt liv på ett kontor och dammat igen. Det vet han och försöker därför ge sken av att han är någon annan än han är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in