2022-02-11, 17:54
Medlem
WykkedWitchs avatar
Tja. Vilken tändare.. jag köper väl en knallgrön plasttändare vid kassan som vanligt, då..
Man har ju köpt 100~tals olika. Allt från zippo till stormtändare.
När jag var yngre hade jag länge en lite ovanlig äkta Zippo som dessutom snyggt trycktes ner i jeansens lilla ”zippo-ficka” , den där mindre fickan över den vanliga på byxan.

Diskussionsunderlag, till tråden som jag hoppas ej skickas till en samlingstråd - är tändstickor vs tändare. Jag förespråkar tändstickor alla dar i veckan.
Har numera alltid en Stor ask ’solstickan’ i brallan.
Tänder alltid ciggen etc i alla väder OCH jag har alltid ena facket i asken som portabelt askfat. Dessutom är det härligt med äkta 🔥 eld

Har du en dyr davidoff eller kör du med ica tändare som du ständigt slarvar bort?
Du som nyttjar cb får också vara med. Är det torch tändare som gäller?
Citera
2022-02-11, 18:16
Medlem
CxQIcKfds avatar
Är ingen hippie, jag använder bic-tändare till allt, även när jag röker pipa och bong. Jag vill bli väck, hur det smakar är mindre viktigt, även om smaken kan bli halväcklig. Riktiga män röker för att bli fucked up, inte för att "få den ultimata upplevelsen". Den riktiga ultimata upplevelsen är att bli fucked up. Enkelt.
Citera
2022-02-11, 19:06
Medlem
WykkedWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CxQIcKfd
Är ingen hippie, jag använder bic-tändare till allt, även när jag röker pipa och bong. Jag vill bli väck, hur det smakar är mindre viktigt, även om smaken kan bli halväcklig. Riktiga män röker för att bli fucked up, inte för att "få den ultimata upplevelsen". Den riktiga ultimata upplevelsen är att bli fucked up. Enkelt.
Det är ju att missbruka herb du sysslar med. Utveckla lite stil och byt bic tändaren mot någe mera stilfullt.
Att bli helt ’fucked up’ är ett ständigt osunt upprepade. Upp till dig såklart men du respekterar ju inte vad cb vill ge dig.

On Topic: finns det något mer irriterande än att slita ut tumhuden mot en strejkande bictändare?
Citera
2022-02-11, 19:07
Medlem
CxQIcKfds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WykkedWitch
Det är ju att missbruka herb du sysslar med. Utveckla lite stil och byt bic tändaren mot någe mera stilfullt.
Att bli helt ’fucked up’ är ett ständigt osunt upprepade. Upp till dig såklart men du respekterar ju inte vad cb vill ge dig.

On Topic: finns det något mer irriterande än att slita ut tumhuden mot en strejkande bictändare?

Har hampaveke men är så jäkla pretentiöst.
Citera
2022-02-11, 19:20
Medlem
WykkedWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CxQIcKfd
Har hampaveke men är så jäkla pretentiöst.
Pretentiöst är ett lika meningslöst begrepp som ordet patetiskt. Ett förlöjligande nedsättande begrepp MEN en längre tändstickor är väl lämpligare för pipa/bong än en slirande bic??

Hur ofta glömmer du var du lagt tändaren? Ett fräckare och fränare eld~don 🔥 tenderar du att vara mer rädd om.

Och vad är det för fel på att ha en känsla i stilfulla grejor som man gillar?
Citera
2022-02-11, 19:23
Medlem
CxQIcKfds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WykkedWitch
Pretentiöst är ett lika meningslöst begrepp som ordet patetiskt. Ett förlöjligande nedsättande begrepp MEN en längre tändstickor är väl lämpligare för pipa/bong än en slirande bic??

Hur ofta glömmer du var du lagt tändaren? Ett fräckare och fränare eld~don 🔥 tenderar du att vara mer rädd om.

Och vad är det för fel på att ha en känsla i stilfulla grejor som man gillar?

Röker cannabis rent, mer pretentiöst än så pallar jag inte gå. Vill bli fucked up. Hur det smakar skiter väl jag i.
Citera
2022-02-11, 19:28
Bannlyst
Fördel stormtändare: funkar alltid, inte särskilt dyra, "lågan" kan riktas nedåt.

Nackdel bic: funkar inte om det är blött eller blåser.

Nackdel tändstickor: funkar inte om det är blött, blåser eller om plånet är skadat. Om man gör en "direkttändning" så smakar det svavel. Dessutom går de ofta av. Ser pundigt ut, precis som rullpapper.
Citera
2022-02-11, 19:42
Medlem
WykkedWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TredjeDiket
Fördel stormtändare: funkar alltid, inte särskilt dyra, "lågan" kan riktas nedåt.

Nackdel bic: funkar inte om det är blött eller blåser.

Nackdel tändstickor: funkar inte om det är blött, blåser eller om plånet är skadat. Om man gör en "direkttändning" så smakar det svavel. Dessutom går de ofta av. Ser pundigt ut, precis som rullpapper.
Du menar de små tändsticksaskarna.
Jag har stora fickor och kör med braständare. Ser coolt ut att dra upp en stor ask och snyggt tricksa upp eld. Funkar i alla väder om man har erfarenhet.
Vad plånet anbelangar hinner d aldrig slitas ut på en stor ask.
Citera
2022-02-11, 21:13
Moderator
NewDeers avatar
Min bror tänder alltid cigg med tändstickor, han säger att de smakar godare då. Kan ni känna någon skillnad på det? Jag gillar lukten av tändstickor, men kan nog inte säga att det spelar nån roll efter att den har tänts.
Citera
2022-02-11, 22:21
Medlem
WykkedWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Min bror tänder alltid cigg med tändstickor, han säger att de smakar godare då. Kan ni känna någon skillnad på det? Jag gillar lukten av tändstickor, men kan nog inte säga att det spelar nån roll efter att den har tänts.
Svavlet sätter sig i det första blosset.
Citera
2022-02-11, 22:23
Medlem
Jag röker inte men tycker du ska fortsätta med tändstickor. Coolt som fan, lär väl snart anammas av alla hipsters som allt annat roligt dock.
Citera
2025-04-02, 12:45
Medlem
Dorniers avatar
I Bond-filmen Agent 007 ser rött (1963) har agenterna en ramsa med lösenord för att känna igen varandra.

Can I borrow a match?

I use a lighter.

Better still.

Until they go wrong.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här