Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-10-03, 08:47
  #13
Medlem
Macke85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Jag har för att jag nyligen läste något om en rysk kärnvapenövning i norr, Novaja Zemlja. Man kanske kan se spår av den runt Köningsberg.

Jag har ingen aning
Citera
2023-10-03, 10:37
  #14
Medlem
bergsturks avatar
Det är nog inte bara relaterat till just Kaliningrad, antagligen över man informationsinhämtning under realistiska förhållanden. Just nu är TRE stycken E-3 Sentry uppe över Europa, det har väl heller aldrig setts förut...
Citera
2023-10-03, 11:47
  #15
Medlem
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Det är nog inte bara relaterat till just Kaliningrad, antagligen över man informationsinhämtning under realistiska förhållanden. Just nu är TRE stycken E-3 Sentry uppe över Europa, det har väl heller aldrig setts förut...

Sentry är ju ett kontrollflygplan också, inte bara spaning. Det kan vara så att man övar större flygföretag, dels med amerikanska, men även med andra NATO-staters flygvapen.
Citera
2023-10-03, 12:23
  #16
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Sentry är ju ett kontrollflygplan också, inte bara spaning. Det kan vara så att man övar större flygföretag, dels med amerikanska, men även med andra NATO-staters flygvapen.

Ja, nåt sånt måste det vara... nu har ett fjärde lyft från Turkiet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback