2026-08-29, 20:43
Medlem
Tror att bankomater ger bra kurs (3,45?) om man ej tar onräkning. maxuttag på 20-30 000 baht, avgift 250-350 baht.

Svenska kontanter går knappast att växla längre. Brukar ha med mig Euro och visa/mastercard i reserv.

För 13 år sedan var en baht värd 19 öre🙂

Citat:
Ursprungligen postat av Fishy75
Men det är fortfarande långt ifrån bara 3, man landar nog runt 3.30-3.45 beroende på hur man växlar. Tror nog att vi kommer ligga kvar i det snittet ett tag framöver. Tiderna med 4-5 är nog förbi, men man vet inte. Kommer nog kanske någon kaxig jävel om 10 år säger att jag har helt fel och man får över 5-6, eller betydligt mindre.
Senast redigerad av Ed-Dearborn 2026-08-29 kl. 21:26. Anledning: Otydligt
Citera
2026-08-29, 21:28
Medlem
Fishy75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ed-Dearborn
Tror att bankomater ger bra kurs (3,45?) om man ej tar onräkning. maxuttag på 20-30 000 baht, avgift 250-350 baht.

Svenska kontanter går knappast att växla längre. Brukar ha med mig Euro och visa/mastercard i reserv.

Har för mig bankomaterna nu ligger på runt 3.35 eller nåt sånt hehe. Har hört rykten runt om på forumet att det finns automater och banker som tar den exakta kursen i bangkok. Men då snackar vi typ en bank med en viss typ av automat.
Senast redigerad av Fishy75 2026-08-29 kl. 21:31.
Citera
2026-08-29, 23:38
Medlem
Antexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ed-Dearborn

Ja, då var det lite oroligt i Thailand mellan röd- och gulskjortorna.

Man gick lite omvägar runt Victorymonument.

Men växelkursen var bra.

Brukar fungera bra att överföra från svenska kontot till Bangkok bank kontot.
Citera
2026-08-30, 04:37
Medlem
Jag var Bangkok januari 2014 precis innan kravallerna då. Som drabbade Asok.

I Perioder har jag varit "mycket" i Thailand och sedan gjort uppehåll- exempelvis under pandemin

Rätt kul med tjejer i Barer som skällde ut en, lite halvt oroliga... "Var har du varit på 3 veckor... var det inte bra sist (den typen av barer)." Eller en poolkille på ett hotel som tittade på mig..." Var inte du här förra veckan". Jo, men det regnade så i Stockholm och var 12 grader varmt mitt i juli, så jag åkte ner igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Antex
Ja, då var det lite oroligt i Thailand mellan röd- och gulskjortorna.

Man gick lite omvägar runt Victorymonument.

Men växelkursen var bra.

Brukar fungera bra att överföra från svenska kontot till Bangkok bank kontot.
Senast redigerad av Ed-Dearborn 2026-08-30 kl. 04:45. Anledning: Stavfel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in