2022-02-08, 21:45
Bannlyst
Jag har nu inte berättat detta för någon, utan det är bara tankar som jag har för mig själv.

Jag vill utvandra från Sverige pga massvis med anledningar. Några exempel är den stora feminiseringen av Sverige, mesningen utav Sverige att alla ska vara så jävla mjuka och känsliga nuförtiden. Männen är äckliga soyboys och kvinnorna är inga kvinnor, ” jag skall inte stanna hemma med barnen, du får göra det vi lever i 2022 TA LITE ANSVAR DET ÄR LIKA I HEMMET” blablabla. Faktumet att kvinnor inte kan laga mat ens och massvis med anledningar. Ni som läser detta vet hur Sverige har blivit och kan nog tänka på ett antal anledningar till att utvandra kan inte nämna alla anledningar för då blir det fem sidor. Jag blir fly förbannad bara av att skriva detta.

Så jag vill alltså utvandra från Sverige, problemet är att jag har ALLT här. Jag har min familj här, nästan alla mina kompisar här, flesta av mina kontakter, alla mina pengar är här, alla mina hem, alla mina bilar, alla mina båtar, min helikopter, vapen och mycket, mycket mer. Vill inte sälja mina hem, båtar osv.

jag är svensk med blod så det är också en anledning till att jag inte riktigt kan lämna, jag är svensk och efter familjen så finns det inget stoltare än att vara svensk. Jag är svensk. Punkt. Blått och gult. Mina föräldrar hade inte accepterat att jag skulle flytta bort från Sverige och bosätta mig i ett annat land, än mindre att jag skall bosätta och uppfostra mina barn i ett annat land. Endast tanken skulle göra de vansinniga, fruns föräldrar och familj med. Sedan känns det kanske lite ”fegt” att jag nu , i militär termer , skulle dessertera och slåss för ett bättre Sverige. Att jag vid , ganska stor , motgång drar direkt. Jag vill inte uppfostra mina barn utomlands… Jag och hela mitt släktträd är fyllt med bara patrioter frugan och hennes släktträd med. Känns som jag sviker de. Gör jag det? Mina barn skulle heller inte vilja flytta utomlands.

Bör jag flytta utomlands och om ja, hur gör jag med all min mark, mina bostäder och allting? Sälja ALLT?

Hur skulle jag ens kunna starta något nytt och bra i ett nytt land? Vill verkligen inte bli en invandrare heller.

Anser ni att det skulle vara ”fegt” att lämna Sverige?

Ni förstår inte, eller jo kanske vissa, hur förbannad jag blir över hur Sverige ser ut idag. Jag vill inte uppfostra mina barn utomlands, men jag vill inte att mina barn skall uppfostras och växa upp i ett feminiserat, mjukt och pajas Sverige där manlighet, testosteron och mörka röster ses som något väldigt negativt.

Hur känner ni andra föräldrar, speciellt pappor , om situationen i Sverige och hur ni ser på det hela?

Vad ska jag göra?
Citera
2022-02-08, 21:48
Medlem
Straminskys avatar
Alltid jobbigt när man ska flytta och inte får med sig alla helikoptrar osv i bagaget
Citera
2022-02-08, 21:51
Bannlyst
Sälj allt och flytta till Australien ett riktigt macho samhälle.
Citera
2022-02-08, 21:52
Medlem
seranoskinkans avatar
Flytta till finland, typ Ekenäs, allt är bättre där och man klarar sig på svenska, högst antagligen får du högre lön pga dina språkförmågor. Flytten går smidigt då det är innom norden. Bank ärende osv är enkelt innom norden, dessutom är det ingen stress med att sälja huset då det är så nära… alla svenskspråkiga städer ligger vid kusten så du kan omregistrera båten bara, samt bilen.
Citera
2022-02-08, 21:54
Medlem
Herregud vilket velande. Människor flyttar ju varje dag. Det är ingen stor sak.

Sälj det som du inte kan få med dig och flytta bara. Trivs du inte kan du alltid flytta hem igen med nya erfarenheter.
Citera
2022-02-08, 22:07
Medlem
luciferlovers avatar
Stanna kvar och slåss för ditt land och moderjord istället. Landsförrädare finns det gott om, bli inte en av dom. Om du nu sticker från Sverige för att du tycker saker har blivit för jobbiga har du fan inte heller någon rätt att återvända i framtiden igen om Sverige kommer tillbaka på rätt väg.
Citera
2022-02-08, 22:14
Medlem
Xpander-s avatar
Det är ett otroligt sjukt land, där samhället är feminiserat men kvinnorna ej är feminina.. vissa av dem tror det finns 64 olikakön och alla älskar marxism, märklig situation

Det går knappt vara kvar om man är en man med någon som helst form av självrespekt.
Senast redigerad av Xpander- 2022-02-08 kl. 22:18.
Citera
2022-02-08, 22:19
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarimBenzema9
Vad ska jag göra?
Du måste väga för och emot.
Ingen annan kan göra det åt dig.
Sedan väljer du.
Klart.
Citera
2022-02-08, 22:20
Medlem
NysvenskenAbdullahs avatar
Många svenskar utvandrade ju till USA för ett drägligare liv förr i tiden. Det svenska kulturarvet följde med dem. Det är väl ingen som tycker att de människorna är landsförrädare?

Med det sagt så är det bara att packa väskorna & utvandra! Lev livet!
Citera
2022-02-08, 22:30
Medlem
GanjaFarfars avatar
Som någon skrev, flytta till Finland.
Under tiden du lär dig språket så klarar du dig utmärkt på Svenska och engelska och det sker ingen direkt "kulturkrock". Du bör heller inte ses som förrädare då finnar är vårat brödrafolk. Ni har dessutom nära hem till er släkt och Finlands skolsystem är bland dom bästa i världen!

Angående era ägodelar så kan ni väl hyra ut bostaden under tiden ni "provflyttar" och försöker hitta köpare.
Ett tips är väl att börja med att köpa fritidshus på någon utvald plats i Finland och åker dit och "känner på det" i lite längre perioder när ni lär er grundläggande finska, för att underlätta flytt av "hela ekipaget" i framtiden. Men vänta inte för länge! Du vill att barnen ska bli finnar.
Senast redigerad av GanjaFarfar 2022-02-08 kl. 22:32.
Citera
2022-02-08, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seranoskinkan
Flytta till finland, typ Ekenäs, allt är bättre där och man klarar sig på svenska, högst antagligen får du högre lön pga dina språkförmågor. Flytten går smidigt då det är innom norden. Bank ärende osv är enkelt innom norden, dessutom är det ingen stress med att sälja huset då det är så nära… alla svenskspråkiga städer ligger vid kusten så du kan omregistrera båten bara, samt bilen.
Det var en grymt bra förslag faktiskt. Jag skulle kunna tänka mig att bo i svensktalande platser i Finland. Tex Wasa. Var där med en flickvän som ung. Då slipper man alla idiotier som finns här. Jag är svensk och älskar mitt land men det har spårat ur helt.
Citera
2022-02-08, 22:37
Bannlyst
Du kan alltid prova en light version först, fixa ett remotejobb hyr en airbnb i valfri stad.

Hört att Georgien blivit någon slags wow destination för digitala nomader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in