Är intresserad av psykoterapi online där ingen journal förs. Är ute efter att prata "allmänt" med en proffessionell inom psykoterapi/vård. Är detta möjligt eller måste jag bli kompis med någon utbildad?
Det måste finnas ett personligt engagemang/ett minne om det ska funka utan journal. Vad tror du psykologen hade kommit ihåg av dig från gång till gång utan journal...
Om tror dig kunna förvänta dig höra samma råd oavsett i vilken du stad du går till psykolog, eller vem som sitter där, så ställ dig frågan vad det är värt.
Det är en manual alltsamman, precis som att vården för ett brutet ben är gips lika mycket i Kiruna som i Malmö.
Om du vi ha designade råd för just dig så kan du föra dina egna journaler.
fy sjutton så skadligt för patienter att höra, men det är sant
Senast redigerad av MrCock 2022-02-07 kl. 20:18.
Det måste finnas ett personligt engagemang/ett minne om det ska funka utan journal. Vad tror du psykologen hade kommit ihåg av dig från gång till gång utan journal...
Det förstår jag, är nog otydlig. Jag syftar mer på sk "underground", där någon utbildad psykolog/psykiatriker erbjuder sina tjänster privat och svart. För att undvika journal och ändå bolla ideér. Det gäller givetvis en form av anti-social störning
Alltså man kan ju göra anteckningar utan att föra in det i journalen
Senast redigerad av Trevligt.konto 2022-02-09 kl. 20:49.
Hoppas det, faktiskt det jag söker. Dock tror jag de behöver ha en relativt mycket kompetens, vet inte om studenter är så insatta i psykopati / sociopati
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!