• 7
  • 8
2022-02-09, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Nu är den respons ni erhöll vid kontakten med er värd inte något ni bör använda som underlag för att m.e.m. dumförklara de som här framfört sina åsikter kring dessa hantverkares göromål. Det är alltid lättare att avgöra på plats om hur det gått till och hur lätt/svårt det varit att identifiera ert glasbord, eller om det nu tydligen var en TV-mottagare.

Trådens skribenter lär äga intresse i att ni återkopplar framöver hur slutliga lösningen blev!

Aha nu nör det är fastställt stt det var en tv så ändrar man sig om sina åsikter. Men innan hyresvärdens respons så var det solklart ett soffbord och nu så säger du att det är lättare att veta om man är på plats. Varför skrev du inte ett sådant svar innan?

Ex: svårt att avgöra men man måste vara på plats för att se exakt, bilden är inte så tydlig.

Men istället så svarade 90% : haha det ser ut som ett soffbord. Det är ditt fel. Vem lägger en tv sådär. Du får själv stå för kostnaderna. Hur dum kan man vara etc...sluta lek smart nu.

Slutgiltiga lösningen? Läste du inte vad jag skrev? Målaren borta, en ny kommer från en annan firma. Min tv ska ersättas antigen sjölvrisk via mitt försäkringsbolag eller så kommer hyresvärden att bekosta detta om det inte går med hemförsäkringen. Det fanns ingen diskussion om annat. Var jag otydlig??
Senast redigerad av deepwww89 2022-02-09 kl. 22:21.
Citera
2022-02-09, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deepwww89
Aha nu nör det är fastställt stt det var en tv så ändrar man sig om sina åsikter. Men innan hyresvärdens respons så var det solklart ett soffbord och nu så säger du att det är lättare att veta om man är på plats. Varför skrev du inte ett sådant svar innan?

Ex: svårt att avgöra men man måste vara på plats för att se exakt, bilden är inte så tydlig.

Men istället så svarade 90% : haha det ser ut som ett soffbord. Det är ditt fel. Vem lägger en tv sådär. Du får själv stå för kostnaderna. Hur dum kan man vara etc...sluta lek smart nu.

Slutgiltiga lösningen? Läste du inte vad jag skrev? Målaren borta, en ny kommer från en annan firma. Min tv ska ersättas antigen sjölvrisk via mitt försäkringsbolag eller så kommer hyresvärden att bekosta detta om det inte går med hemförsäkringen. Det fanns ingen diskussion om annat. Var jag otydlig??
Jag har inte tagit ställning till vad jag ansåg var på bilden, hänvisade enbart till att majoriteten av allehanda "tyckare" i tråden såg ett glasbord där.

Det märkliga är att det m.h.t. vad ni framfört skulle regleras via er försäkring, inte målarens ansvarsförsäkring, men det är kanske något som får avgöras efter att skadeanmälan lämnats.
Citera
2022-02-10, 06:56
Medlem
Citat:
Hyresvärden kom förbi igår och ringde sedan tillbaka. Detta var bokstavligt talat vad han sa, " vi ber hemskt om ursäkt och vi ser att detta är något inget vi accepterar. Vi har sagt upp kontraktet med målaren och vi kommer stötta dig genom hela processen. Att man har trott det är något annat än en tv går inte att argumentera emot. Vi kommer antigen ersätta dig för självrisken alt komma med en annan lösning"

Bilden var inte tydlig. Placeringen var inte heller fel enligt hyresvärden så jag hade all rätt.

Jag sa aldrig att du inte du hade rätt till ersättning, det jag sa var att sättet du försökte skydda Tv:n på var allt annat än bra.
Citera
2022-02-10, 10:47
Medlem
Citat:
Jag har redan läst det. Hyresvärden kom på besök med målarens arbetsgivare. Tog bilder och sa till mig detta inte var okej. Det finns ingen tvekan om att det inte kan uppfattas som en tv. Varken hyresvärden eller målarens arbetsgivare acceptera detta och båda förstår min frustration med att slänga ut målaren.

Kommer bli ersätt antingen beloppet som kommer gå till självrisken eller alt hela tvn. Ska ringa mitt försäkringsbolag imorgon och kolla hur vi ska göra.
Jag gissar på att det finns två alternativ att försäkringsbolaget säger att hyresvärd/målarfirman får stå för kostnaden eller delar försäkringsbolaget det med hyresvärden.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in