2022-02-07, 23:59
Medlem
Flertalet i tråden förefaller överens om att ts' TV lätt kunnat tas för ett glasbord. Då är vi inne på om dessa hantverkare alls gjort något som skulle medföra skyldighet att betala skadestånd. För att detta skall vara fallet måste de ha varit medvetna om risken för skada vilket troligen inte kan bevisas enär "glasbordet" förväntas klara belastningen och dessutom med lätthet rengöres om något på detta spilles. Då har de inte varit vårdslösa, ej heller lär ett uppsåt att åsamka skada ha förelegat. Med ovanstående i minnet ligger det närmast till hands att skadan får bekostas av ts eller dennes egen försäkring.
Citera
2022-02-08, 00:12
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deepwww89
http://www.bilddump.se/bilder/202202...:38e5:6d6c.jpg

Bild.

Han trodde säkert det var ett bord😂😂😂
Citera
2022-02-08, 06:30
Medlem
Citat:
VAR SKA JAG HA DEN STÅENDE NÄR HELA LÄGEMHETEN SKA RENOVERAS.?? SMARTE PETTER. Jag byggde en mur runt tvn så inte någon kan komma åt. Men idioten lyckades ändå flytta på stolarna och lägga piss verktyg på den. Finns golv i hela lägenheten man kan lägga men just på "bordet" som tillhör hyresgästen..det är det dummaste.
Att ha den liggande tar upp större yta.
Tror du behöver lugna ner dig och försöka tänka lite logiskt.
Citera
2022-02-09, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outerik
Att ha den liggande tar upp större yta.
Tror du behöver lugna ner dig och försöka tänka lite logiskt.

Hyresvärden kom förbi igår och ringde sedan tillbaka. Detta var bokstavligt talat vad han sa, " vi ber hemskt om ursäkt och vi ser att detta är något inget vi accepterar. Vi har sagt upp kontraktet med målaren och vi kommer stötta dig genom hela processen. Att man har trott det är något annat än en tv går inte att argumentera emot. Vi kommer antigen ersätta dig för självrisken alt komma med en annan lösning"

Bilden var inte tydlig. Placeringen var inte heller fel enligt hyresvärden så jag hade all rätt.
Citera
2022-02-09, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
Han trodde säkert det var ett bord😂😂😂

Hyresvärden kom på besök och tog några bilder.

Detta var bokstavligt talat vad han sa, " vi ber hemskt om ursäkt och vi ser att detta är något inget vi accepterar. Vi har sagt upp kontraktet med målaren och vi kommer stötta dig genom hela processen. Att man har trott det är något annat än en tv går inte att argumentera emot. Vi kommer antigen ersätta dig för självrisken alt komma med en annan lösning"
Citera
2022-02-09, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UniKorn
Ser ut som att lådan är en skruvsats från IKEA. Är det verkligen fackmän du anlitat?

Herregud. Jag skulle skruva ner tv fäste och tog fram mina verktyg. Ikea lådan kom fram iom fästet skulle ner. Nej det är inte hantverkarens verktyg.
Citera
2022-02-09, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newfaq
Alltså, även när du berättat vad det är och jag tittar har jag svårt att inte se ett soffbord.

Den här är nog på dig.

Aa bild visar inte så tydligt. Fick besök av hyresvärden plus målarens arbetsgivare.

Detta var bokstavligt talat vad han sa, " vi ber hemskt om ursäkt och vi ser att detta är något vi inte accepterar. Vi har sagt upp kontraktet med målaren och vi kommer stötta dig genom hela processen. Att man har trott det är något annat än en tv går inte att argumentera emot. Vi kommer antigen ersätta dig för självrisken alt komma med en annan lösning"

Men hey...tydligen år det inte bara målaren som är blind..
Citera
2022-02-09, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elak-gubbe
Jag förstår att du blev fly förbannad och gjorde som du gjorde men rätt väg är att kontakt med företaget som målaren jobbar för så de hade fått komma ut och se skadorna. De har försäkringar som skall ersätta vid skador och framföra dina klagomål men försöker de med att du kan ta det på din hemförsäkring så stå på dig för det är deras anställde som har orsakat detta.

Jag har jobbat som målare på 80-90 talet men tyvärr så finns det de som inte tänker längre än vad näsan är lång sedan finns det ett generationsskifte också bland målarna där vissa inte bryr sig helt enkelt.

Jag har redan läst det. Hyresvärden kom på besök med målarens arbetsgivare. Tog bilder och sa till mig detta inte var okej. Det finns ingen tvekan om att det inte kan uppfattas som en tv. Varken hyresvärden eller målarens arbetsgivare acceptera detta och båda förstår min frustration med att slänga ut målaren.

Kommer bli ersätt antingen beloppet som kommer gå till självrisken eller alt hela tvn. Ska ringa mitt försäkringsbolag imorgon och kolla hur vi ska göra.
Citera
2022-02-09, 21:19
Medlem
Så 90 % av er flashbackare som påstod att det ser ut som ett soffbord och det är mitt fel som ställde den där samt fel av mig att bli arg, fyfan vad värdelösa.

Hyresvärden kom och såg samt tog bilder. Han höll med mig till punkt och pricka. Kontraktet med målaren är avslutat. En ny målar firma kommer. Kommer bli ersätt för alla skador. Ingen diskussion om varför jag slängde ut målaren och hans saker. Det enda han sa är att han hade aldrig heller accepterat de som har hänt och att det är gör jävligt..

Ibland undrar man varför man frågar flashvack..negativa med okunskap..god dammit..
Citera
2022-02-09, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Ja det ser fortfarande ut som ett glasbord i mitten bland soffor och kuddar.

En tv som ligger på rygg bland soffor uppfattas givetvis som ett glasbord av alla andra än den som vet att det är en tv.

Har du testat TVn och sett om den åsamkat sig några skador än?

Då borde du hänga med målaren hem. Verkar vara många skelögda. Hyresvärden kom och tog bilder. Ingen diskussion om det såg ut som något annat än en tv. Fick stöd och hade all rätt att bli förbannad.
Citera
2022-02-09, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Flertalet i tråden förefaller överens om att ts' TV lätt kunnat tas för ett glasbord. Då är vi inne på om dessa hantverkare alls gjort något som skulle medföra skyldighet att betala skadestånd. För att detta skall vara fallet måste de ha varit medvetna om risken för skada vilket troligen inte kan bevisas enär "glasbordet" förväntas klara belastningen och dessutom med lätthet rengöres om något på detta spilles. Då har de inte varit vårdslösa, ej heller lär ett uppsåt att åsamka skada ha förelegat. Med ovanstående i minnet ligger det närmast till hands att skadan får bekostas av ts eller dennes egen försäkring.

Så smart du låter...men hey hade besök av lite mognare människor med högre kunskap och större ansvar än många här. Samtalet tog knappt några minuter och det enda var besvikelse för hur målaren har uppträtt..kommer bli ersatt varje krona. Antigen självrisken eller hela tvn om inte mitt bolag fixar.
Citera
2022-02-09, 22:07
Medlem
Citat:
Så smart du låter...men hey hade besök av lite mognare människor med högre kunskap och större ansvar än många här. Samtalet tog knappt några minuter och det enda var besvikelse för hur målaren har uppträtt..kommer bli ersatt varje krona. Antigen självrisken eller hela tvn om inte mitt bolag fixar.
Nu är den respons ni erhöll vid kontakten med er värd inte något ni bör använda som underlag för att m.e.m. dumförklara de som här framfört sina åsikter kring dessa hantverkares göromål. Det är alltid lättare att avgöra på plats om hur det gått till och hur lätt/svårt det varit att identifiera ert glasbord, eller om det nu tydligen var en TV-mottagare.

Trådens skribenter lär äga intresse i att ni återkopplar framöver hur slutliga lösningen blev!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in