• 3
  • 4
2022-08-12, 08:23
Medlem
LKKINGENs avatar
För jävla roligt när det gick för första gången men idag tror jag inte jag uppskattat det.
Det finns en del humor som håller men det mesta även om det var hysteriskt domnar sakta bort typ Borat och Bakfyllan filmerna undantaget 3:an som var bottenlöst dålig..
Citera
2022-08-12, 08:43
Medlem
HasseBanans avatar
Är 45 och tycker fortfarande att det som Fredde och Peter gjorde är skitkul, både Ronny & Ragge och senare Stereo med Tratten & Finkel. Det är mer äkta och spontant än sådant som visas idag. Jag kan förstå att dagens unga inte gillar det, då den sortens jargong nog är för tuff och rå för deras känsliga öron och för att det är så främmande från deras dagliga verklighet med det ständiga stirrandet i mobilen och lättkränktheten som gör att R&R i många fall i dagens läge skulle anmälts till DO och flaggats som olämplig underhållning.

Men jag vill tillägga att jag älskar pubertal humor och lyteskomik och har alltid gjort.
Citera
2022-08-12, 11:50
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag skrattade inte åt Ronny och Ragge, jag tyckte de var väldigt kul när jag var 13-14 år. Det kändes numera bara lamt och pinsamt. Del 2 här:
https://www.youtube.com/watch?v=lc5vIFnanEk

Däremot skrattade jag åt båda skämten som presenteras här med Tratten och Finkel som är samma skådespelare. Skämten är: Vi snackar väl sju liter? - Då kan de bli fulla ju!

Och sedan skämtet: Dra något gammalt över dig, ja gärna be din mamma ringa mig. (Nygammalt skämt med "din mamma", hade provocerat vissa brutalt).

Hemkört med Tratten och Finkel: https://www.youtube.com/watch?v=owQEfADIFgY

Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Jag håller med dig. Tratten och Finkel var roligare. Jag såg om avsnitten för något år sedan och jag tycker att skämten håller än, vilket inte Ronny och Ragge gör (om de ens var roliga första gången de visades).
Tratten och Finkel är ljusår roligare. "Då kan dom ju bli fulla!" är så jävla bra.
Citera
2024-10-21, 11:45
Medlem
Magnums avatar
🚨 PÖK ALERT! 🚨
Ronny & Ragge är tillbaka på roaden – Turnépremiär sensommaren 2025! 🚗
Efter mer än tre decennier är männen som gav röven ett ansikte, riksraggarna Ronny & Ragge, redo att damma av Fårrden och korsa kommungränsen för att inta Sveriges vägar igen.
Det är drygt 30 år sedan Ronny & Ragge senast bjöd på en rekordturné som fick landet att svaja rejält. Nu är de tillbaka, äldre, mognare och med ett större häng än vad som anses lämpligt i den åldern. Med nya låtar, fetare polisonger och ännu fler pök i blick, är det dags att återupprätta raggarstatusen i Svea rike.
Biljettsläpp 25/10 klockan 10:00! 🎫
Citera
2024-10-23, 12:34
Det är som din avatar, för roliga människor!
Citera
2025-06-16, 19:27
Medlem
De besökte rix fm morronzoo i morse och uppträdde på ringvägen när det var rött för bilisterna.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in