• 1
  • 2
2022-02-07, 11:08
Medlem
Sommarvikingens avatar
Jag växte upp med Ronny och Ragge. Som barn tyckte jag det var lite läskigt att titta på men jag förstod ju inte att det var skådespelare.

Igår så började jag titta på Byhåla 2 igen och skrattar som fan åt nästan alla scener. Hade inte Fredde Granberg varit med så hade det inte alls varit lika kul. Byhåla 1 är inte lika rolig dock, eller deras första säsong då båda hade blont hår. Tror inte ens byhåla 2 finns på SvT eftersom dom använder orden "hora" etc, men jag laddade ned torrent istället.

När jag gick i högstadiet så åkte vi på en bussresa till Liseberg. På vägen dit hade en elev med sig Ronny och Ragge DVD och vi tittade på den i Bussens TV. Flera lärare som ofta var stränga och tråkiga utan humor skrattade t.o.m. åt Ronny och Ragge, så man måste nog vara ganska udda om man inte kan skratta åt R&R.

Jag tänker att en zoomer (född 1995-2013) av det kvinnliga könet kanske är den enda typen av person som inte tycker det är roligt utan bara lamt.

Jag tittar hellre om och om igen på R&R än att titta på family guy eller nån annan enformig humorserie.
Citera
2022-02-07, 11:17
Medlem
Definiera skratta!
Citera
2022-02-07, 11:18
Medlem
SkuttCobains avatar
Såg Byhålan på Svtplay för någon månad sen... blev besviken! Jag tyckte det var kul då, men min humor antar jag ha försämrats med åren ): Vissa barndoms grejer ska man aldrig ta upp igen... såsom Nintendo 8-Bit.
Citera
2022-02-07, 11:20
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkuttCobain
Såg Byhålan på Svtplay för någon månad sen... blev besviken! Jag tyckte det var kul då, men min humor antar jag ha försämrats med åren ): Vissa barndoms grejer ska man aldrig ta upp igen... såsom Nintendo 8-Bit.
Skillnaden är att till NES så finns Tetris. Tetris är alltid kul att spela. Ronny och Ragge är väl kul så länge man roas av pubertal humor.
Citera
2022-02-07, 11:21
Medlem
Sommarvikingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkuttCobain
1an är inte lika bra som 2an.

Det är nog väldigt individuellt, jag spelar fortfarande retrospel... Tycker snarare att dom åldras som vin om man inte bara tänker på grafiken.
Citera
2022-02-07, 11:23
Medlem
Sommarvikingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Skillnaden är att till NES så finns Tetris. Tetris är alltid kul att spela. Ronny och Ragge är väl kul så länge man roas av pubertal humor.
Så folk som tycker att R&R är kul är samma typ av människor som tycker att busringningar är roligt? Det borde väl också klassas som pubertal humor.
Citera
2022-02-07, 11:25
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarvikingen
Så folk som tycker att R&R är kul är samma typ av människor som tycker att busringningar är roligt? Det borde väl också klassas som pubertal humor.
Busringarna är mer ett spektrum. Att ringa till Jarl Kulle och säga "Bajs" är ju superpubertalt.
Citera
2022-02-07, 11:32
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Nä inte särskilt roligt, men Finkel och Tratten var roligare med samma skådespelare.
Citera
2022-02-07, 11:33
Medlem
Sommarvikingens avatar
Citat:
Busringarna är mer ett spektrum. Att ringa till Jarl Kulle och säga "Bajs" är ju superpubertalt.
Nja, spelar du upp en mogen Eurocop-busringning till en högutbildad akademiker eller en överklassmänniska, vare sig det är en man eller kvinna så kommer nog ingen av dom att skratta. Dom kan troligtvis bara skratta åt mainstream-komiker som dom på solsidan etc.
Citera
2022-02-07, 11:41
Medlem
Svettiga-babbars avatar
R&R var ett humorprogram som låg rätt i tiden. Såpoperan Storstad hade gått i några år och gjort storsuccé. Byhåla var en parodi på det och fick sen eget liv med musik, turne´och flera säsonger.

För en som aldrig sett R&R och inte växte upp på 80- eller 90-talet så framstår nog humorn som väldigt främmande. Dagens generation har tyvärr vuxit upp med babbar med kniv och BMW, de har ingen relation till den svenska landsbygds- och raggarkulturen.
Citera
2022-02-07, 11:47
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarvikingen
Nja, spelar du upp en mogen Eurocop-busringning till en högutbildad akademiker eller en överklassmänniska, vare sig det är en man eller kvinna så kommer nog ingen av dom att skratta. Dom kan troligtvis bara skratta åt mainstream-komiker som dom på solsidan etc.
Jag har inte hört en enda mogen, eller ens "mogen" Eurocop-busringning.

Citat:
Ursprungligen postat av Svettiga-babbar
R&R var ett humorprogram som låg rätt i tiden. Såpoperan Storstad hade gått i några år och gjort storsuccé. Byhåla var en parodi på det och fick sen eget liv med musik, turne´och flera säsonger.
Här har du en grej, som jag helt hade glömt bort. Att det faktiskt är en parodi. Vilket faktiskt gör det hela ett par resor mer "moget", även om mycket av själva humorn är just pubertal.
Citera
2022-02-07, 11:56
Medlem
Sommarvikingens avatar
Citat:
Jag har inte hört en enda mogen, eller ens "mogen" Eurocop-busringning.

Du har inte lyssnat ordentligt. Civilskrytologen, comhem-kvinnan och canal digital mannen är tre exempel på lyckade och mogna busringningar där folk blir lurade. Ingen bajs-pizza ringning som jag kan hålla med om att den är omogen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in