Flashback bygger pepparkakshus!
2022-02-07, 11:59
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarvikingen
Du har inte lyssnat ordentligt. Civilskrytologen, comhem-kvinnan och canal digital mannen är tre exempel på lyckade och mogna busringningar där folk blir lurade. Ingen bajs-pizza ringning som jag kan hålla med om att den är omogen.
Ah, det gamla "Du fattar bara inte"-kortet. Klassiskt. Jorrå, det har jag. Moget är fortfarande inte ett ord jag skulle använda om det. Mogen är inte antonymen till pubertal.
Citera
2022-02-07, 12:04
Medlem
Sommarvikingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Ah, det gamla "Du fattar bara inte"-kortet. Klassiskt. Jorrå, det har jag. Moget är fortfarande inte ett ord jag skulle använda om det. Mogen är inte antonymen till pubertal.
Nej jag drar inget kort, du behöver inte känna dig förolämpad. Jag har nog lyssnat på över 500 av deras ringningar. Var även medlem i Lunarcop i 8 år. Det finns mycket genomtänkta och lyckade busringningar, ingen pubertal humor direkt... Bara ibland.
Citera
2022-02-07, 12:24
Medlem
kyrkstockens avatar
Har du inte upptäckt att kidsen idag tycker det är helt normalt att visa kalsongerna r & R drev med?
Citera
2022-02-07, 12:44
Medlem
Sommarvikingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Har du inte upptäckt att kidsen idag tycker det är helt normalt att visa kalsongerna r & R drev med?
Dom visade röven inte kalsongerna. Kidsen idag hade aldrig exponerat halva röven som Ragge hela tiden.
Citera
2022-02-07, 12:46
Medlem
IkeaMannen50s avatar
kollade lite på tuben , astråkigt men kan tänka mig roligt om man själv var Raggare, drack Hembränt och spände på brudar i baksätet på campingen som sommaren.
Citera
2022-02-07, 12:51
Medlem
Sommarvikingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IkeaMannen50
kollade lite på tuben , astråkigt men kan tänka mig roligt om man själv var Raggare, drack Hembränt och spände på brudar i baksätet på campingen som sommaren.
Serien gör narr av raggare. Finns nog t.o.m. riktiga raggare som tar illa upp när dom ser den. Det har nog lite med vad man är uppväxt med. Jag tycker tex att solsidan suger balle, finns inget roligt med den serien och det är för att jag inte är uppväxt i den miljön. Hade jag varit en zoomer som växte upp med solsidan så hade jag nog tyckt det var roligare än R&R.
Citera
2022-02-07, 12:55
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Serien gör narr av raggare. Finns nog t.o.m. riktiga raggare som tar illa upp när dom ser den. Det har nog lite med vad man är uppväxt med. Jag tycker tex att solsidan suger balle, finns inget roligt med den serien och det är för att jag inte är uppväxt i den miljön. Hade jag varit en zoomer som växte upp med solsidan så hade jag nog tyckt det var roligare än R&R.
Jag tyckte Ronny&Ragge var hysteriskt roligt när det gick på tv. Såg något avsnitt på SVT play för något år sedan, och då är det när Ragge cyklar rakt in i en stor sten och slår en rejäl volt.

Undrar om inte Gry Forsell är med i det avsnittet?

Den som tycker att Ronny&Ragge inte är humor är ju bara torr och tråkig.
Citera
2022-02-07, 13:19
Medlem
Sommarvikingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Jag tyckte Ronny&Ragge var hysteriskt roligt när det gick på tv. Såg något avsnitt på SVT play för något år sedan, och då är det när Ragge cyklar rakt in i en stor sten och slår en rejäl volt.

Undrar om inte Gry Forsell är med i det avsnittet?

Den som tycker att Ronny&Ragge inte är humor är ju bara torr och tråkig.
Jo det har du rätt i, har fan inte tänkt på det. Det är ju hon som står i kiosken på ett avsnitt. Hon har åldrats dåligt.

EDIT: Kiosken som f.ö. ligger i Korsberga, Småland. Har kört förbi den minst 10 gånger.
Senast redigerad av Sommarvikingen 2022-02-07 kl. 13:26.
Citera
2022-02-07, 13:40
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Jo det har du rätt i, har fan inte tänkt på det. Det är ju hon som står i kiosken på ett avsnitt. Hon har åldrats dåligt.

EDIT: Kiosken som f.ö. ligger i Korsberga, Småland. Har kört förbi den minst 10 gånger.
https://www.svtplay.se/video/1388972...n=0&id=eEdDnW8
Här har vi avsnittet.
Kolla vid 03:20.
Citera
2022-02-07, 13:54
Medlem
Bret-Harts avatar
R&R är en härlig fläkt av en tid då det inte var inne att vara PK
Citera
2022-02-07, 14:00
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Jag växte upp med Ronny och Ragge. Som barn tyckte jag det var lite läskigt att titta på men jag förstod ju inte att det var skådespelare.

Igår så började jag titta på Byhåla 2 igen och skrattar som fan åt nästan alla scener. Hade inte Fredde Granberg varit med så hade det inte alls varit lika kul. Byhåla 1 är inte lika rolig dock, eller deras första säsong då båda hade blont hår. Tror inte ens byhåla 2 finns på SvT eftersom dom använder orden "hora" etc, men jag laddade ned torrent istället.

När jag gick i högstadiet så åkte vi på en bussresa till Liseberg. På vägen dit hade en elev med sig Ronny och Ragge DVD och vi tittade på den i Bussens TV. Flera lärare som ofta var stränga och tråkiga utan humor skrattade t.o.m. åt Ronny och Ragge, så man måste nog vara ganska udda om man inte kan skratta åt R&R.

Jag tänker att en zoomer (född 1995-2013) av det kvinnliga könet kanske är den enda typen av person som inte tycker det är roligt utan bara lamt.

Jag tittar hellre om och om igen på R&R än att titta på family guy eller nån annan enformig humorserie.
Ronny och ragge var ju underbara var nog det bästa som var på tv då
Citera
2022-02-07, 14:02
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Nä inte särskilt roligt, men Finkel och Tratten var roligare med samma skådespelare.
Åxå underbart att titta på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in