2022-02-06, 11:10
Medlem
Gustavoss avatar
Hej, hoppas det r ok att jag lnar trden. Det har uppsttt ett stort problem med 7zip.

Jag var inne dr och skulle gra ngot annat d jag sg att det lg en lista med grejer, jag tnkte det ska vl inte ligga dr s markerade allt och tryckte radera. Till min frvning sg jag efter det att hela skrivbordet var totalt tomt. Jag gick in i papperskorgen, markerade allt och tryckte terstll, men bara hlften av mapparna kom tillbaka. Den andra hlften r sprlst frsvunnen och det r massa viktiga grejer dr!

Om ngon kan hjlpa mig med att f tillbaka mapparna vore jag djupt tacksam! Kan jag ngra p nt stt i 7zip? Har jag rkat komprimera dom och var ligger dom isfall? eller har dom flyttats utan att komprimeras? Jag hittar inget nr jag sker p snabbtkomst i utforskaren. Mste jag anvnda ett externt program fr terstllning?
Citera
2022-02-06, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavos
Hej, hoppas det r ok att jag lnar trden. Det har uppsttt ett stort problem med 7zip.

Jag var inne dr och skulle gra ngot annat d jag sg att det lg en lista med grejer, jag tnkte det ska vl inte ligga dr s markerade allt och tryckte radera. Till min frvning sg jag efter det att hela skrivbordet var totalt tomt. Jag gick in i papperskorgen, markerade allt och tryckte terstll, men bara hlften av mapparna kom tillbaka. Den andra hlften r sprlst frsvunnen och det r massa viktiga grejer dr!

Om ngon kan hjlpa mig med att f tillbaka mapparna vore jag djupt tacksam! Kan jag ngra p nt stt i 7zip? Har jag rkat komprimera dom och var ligger dom isfall? eller har dom flyttats utan att komprimeras? Jag hittar inget nr jag sker p snabbtkomst i utforskaren. Mste jag anvnda ett externt program fr terstllning?

Var det bara genvgar som du rkade radera i s fall? I s f all finns filerna kvar i deras ordinarie folder/mappar (antog detta d du nmnde skrivbordet att allting var frsvunnet drifrn) om du terstllde allt via papperskorgen s lr filerna finnas kvar i deras ordinarie position/folder/mapp)
Citera
2022-02-06, 23:50
Moderator
vhes avatar
Inlgg utbrutna frn (FB) Lsa upp krypterad 7zip?

/Moderator
Citera
2022-02-07, 00:10
Medlem
fizzles avatar
Nr jag "tappar bort" filer p olika stt s anvnder jag programmet Everything frn voidtools. Snabb, enkel och perfekt skverktyg fr windows.
Enkelt tnkt skulle du kunna skriva ".zip" i programmet, eller ska p vad filerna hette och sedan vlja att lgga till Extension (filtyp, ex zip, rar, mp3, mpeg osv) att sortera efter. Hgerklicka dr Name eller Path str s ser du alternativ.
Och s mste lta indexera hrddiskarna frst, gr fort.

Men om du verkligen har raderat d hjlper inte programmet.
Citera
2022-02-08, 07:04
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Papperskorgen i Windows har en begrnsat storlek (5-15% av volymens storlek). S har du strre filer n vad om fr plats i papperskorgen s raderas de ldsta frst och de strsta filerna raderas direkt.

Givetvis gr det att terstlla dem med 3:e parts program avsett fr just detta. Men d fr det inte skrivas ngot annat till den volymen, risk att filerna skrivs ver d.

Med lite tur s r shadowcopy (tidigare versioner) aktivt p C disken, d kan du terstlla dem den vgen.

https://www.ubackup.com/windows-10/s...s-10-4348.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in