2022-02-06, 22:58
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nextlife
Hej,
Vad fan tänker folk med? Öppna en pizzeria där det redan finns jättemånga sen servera precis samma skit, om inte sämre, än de andra. Att dessutom vara från lander kebaben har sitt ursprung från tycker jag är riktigt jävla dåligt. Som att riktiga italienare skulle öppna en pizzeria och servera turkpizza där förväntningen är napolitanska pizzor.

Dom kanske är nybörjare? Blir säkert bättre med tiden.
Citera
2022-02-06, 23:42
Medlem
megacoolmans avatar
En stor del av alla kebabhak och pizzerior är bara en fasad för att tvätta knarkpengar.
Kvaliteten på det man serverar är sekundärt.

Lika få turkar köper kebab hos Hassans pizzeria, som det är italienare som köper sin pizza där.
Det är även sällan man ser en kines hugga in på buffén hos Ping-pongs china house.
Svensken nöjer sig dock med detta för det är billigt.
Citera
2022-02-07, 00:40
Medlem
PC-Dators avatar
Citat:
Hej,

i min ”stad” finns 12 pizzerior, detta i ett litet samhälle. Hade jag öppnat något eget hade jag velat sticka ut för att lyckas. Kebaben kommer från Turkiet. Dessa turkar serverar en rikigt äcklig kebab. Om nu kebaben är så populär därborta, kunde de inte bry sig lite mer och verkligen leverera nägot som fick alla kunder att dra sig dit? De undrar varför de inte får några kunder. Äcklkg sliskig kebab. Hade jag öppnat husmanskost utomlands och fokuserat på köttbullar skulle jag använda mormors recept eller något för att verkligen göra ”the best” för att mina kunder skulle få den bästa smaken av sverige.

Vad fan tänker folk med? Öppna en pizzeria där det redan finns jättemånga sen servera precis samma skit, om inte sämre, än de andra. Att dessutom vara från lander kebaben har sitt ursprung från tycker jag är riktigt jävla dåligt. Som att riktiga italienare skulle öppna en pizzeria och servera turkpizza där förväntningen är napolitanska pizzor.

Jag har slutat äta på, och sponsra turk/kurd-pizzerior. Muslimer är helt enkelt för smutsiga för att tillaga min mat med händerna. Jag vill heller inte bidra till deras svarta inkomster, penningtvätt och pengabidrag till ISIS samt liknande organisationer.

Och de som tror att Oxfilén som står på menyn är äkta är blåsta idioter. Att dom har fått hålla på med detta bedrägliga beteende i decennier är för mig en gåta. Att ingen myndighet ingripit än är bara sjukt och typiskt för ett pissluffarland som sverige.
Senast redigerad av PC-Dator 2022-02-07 kl. 00:45.
Citera
2022-02-07, 00:46
Medlem
Pungpuckels avatar
Jag tror det rör sig om det här tankesättet:

Där ligger en pizzeria, vi öppnar en brevid för att stjäla pizza no.1 kunder.
Där ligger två pizzerior, Ah! Vi öppnar en nära dom, så kan vi stjäla deras kunder.
Där ligger tre pizzerior, Abo vi öppnar en i närheten och försöker ta deras kunder, wallah du är geni bror.

Så fortsätter det...
Citera
2022-02-07, 02:42
Medlem
Tar man hit folk från skit-kulturer, ja...då får man bajs på menyn.

När det gällande mat, så hade det varit trevligare mer fler indiska och/eller (riktiga!) asiatiska restauranger. Jag hade tom gått med på att kommunen gick in och gav bidrag till dessa, bara för att konkurrera ut / bli av med lite pizzerior.
Senast redigerad av S0urce 2022-02-07 kl. 02:45.
Citera
2022-02-07, 03:31
Medlem
Dylans avatar
Mitt förakt för svenne-packet som frekventerar dessa etablissemang är faktiskt ännu större än föraktet för smutsblattingarna som driver dem. Svensk matkultur är under all kritik. Oavsett babbarnas skattefiffel etc., hur kan det komma sig att VARENDA JÄVLA HÅLA I HELA SVERIGE huserar ett antal av dessa turkpizzerior? Jo, därför att svenskar i gemen är vandrande soptunnor som vräker i sig vad fan som helst bara det är billigt. Det borde vara skottpengar på turkpizzeriabesökare - det vore ett ypperligt sätt att rehabilitera den svenska folkstammen.
Citera
2022-02-07, 06:01
Medlem
I varje stad och by finns det överflöd av , frisörer ,pizzor kebaberier ...
Citera
2022-02-07, 06:10
Medlem
Det mest osmakliga med pizzerior i sverige är att anledningen att invandrsrna släppts in i landet är att SVT på 70-talet började visa bilder på svältande negerbarn med uppsvällda magar och flugor i ansiktet, som vi skulle tycka synd om. Ingen vågade ifrågasätta massinvandringen av negrer och araber trots att inte ett enda svältande barn hade råd att själv ta sig till sverige.

Och nu matar invandrade blattar övernärda svenskar med flottig pizza, när dessa invandrare borde skickats tillbaka direkt till afrika där de behövs istället för att producera mat till svältande barn.
Citera
2022-02-07, 07:17
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Nu är denna relativt nyöppnade pizzerian jag pratar om, de verkar vilja nå samma resultat och frågade mig lite frågor men jag ville inte vara så brutalt ärlig, de borde ju förstå själva vad som behövs göras...
De kanske inte förstår vad som behöver göras. Var "brutalt ärlig" nästa gång och tala om för dem hur det ska vara. Här har du ju din chans att påverka maten och hur den ska smaka. Måste ju vara bättre än att gnälla i en tråd på Flashback.
Citera
2022-02-07, 07:24
Medlem
Citat:
Hej,

i min ”stad” finns 12 pizzerior, detta i ett litet samhälle. Hade jag öppnat något eget hade jag velat sticka ut för att lyckas. Kebaben kommer från Turkiet. Dessa turkar serverar en rikigt äcklig kebab. Om nu kebaben är så populär därborta, kunde de inte bry sig lite mer och verkligen leverera nägot som fick alla kunder att dra sig dit? De undrar varför de inte får några kunder. Äcklkg sliskig kebab. Hade jag öppnat husmanskost utomlands och fokuserat på köttbullar skulle jag använda mormors recept eller något för att verkligen göra ”the best” för att mina kunder skulle få den bästa smaken av sverige.

Många ställen vill inte ha kunder verkar det som då den pizzan som ligger brevid mig suger och har inte haft gäster för att gå runt på flera år så de tvättar pengar.

Idioter, vem fan öppnar pizzeria/frisör? Öppna en tacobar eller något för fan.
Citera
2022-02-07, 07:31
Medlem
El-gigantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IkeaMannen50
Kan ju vara att man är bra på något (baka pizzor) och har inte så mycket annat man är bra på. Då startar man givetvis en pizzeria även om konkuranssen hård. Man kanske har en inställning att det ska vara billigt och på det sättet locka kunder? Många kunder går efter just priset. Dessutom folk lata, det räcker med att den nyöpppnade pizzerian är lite närmare än den gamla så väljer man den nya.

Ditt exempel med mormors köttbullar gör att du måste ha ett högre pris och det är inte alltid bästa sättet skaffa kunder. Kunden ser att det är billigt och testar, om det smakar skit så vet de utan lagt en förmögenhet du troligtvis skulle ha tagit för dina köttbullar. Det handlar främst att få många kunder och det gör man med att ha låga priser.
De flesta pizzerior är knappast baserade på ägarens förmåga att baka pizza, det kan vara en av de enklaste maträtterna men ändå blir det så ofta skit eller i alla fall tråkigt. Fattar inte vad turkarna håller på med helt ärligt, borde inte vara så svårt att få till det lilla extra med ingredienserna man har
Citera
2022-02-07, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
En annan sak turkar har gemensamt (det är inte turkar som startar pizzerior högt och lågt så du vet) är att de älskar skattefiffel, korruption och svågerpolitik. Utan detta skulle de inte vara i Sverige, så de skaffade det själva, i alla fall korruptionen.

Men jag håller med, någon stil skulle de kunnat ha så skulle i alla fall jag övervägt att käka pizza ibland. Som ditt exempel med köttbullar utomlands; ikeas köttbullar+mos 29 pixx. Mormors köttbular+mos 49pixx.
Å andra sidan skulle de få problem att motivera priset 80 kronor för en näve skit.

Senaste 10 åren har jag käkat pizza en gång, en vän ville bjuda, vi letade reda på billigaste haket och jag möttes av islamistiska budskap och ett sverigeförakt Vi åt pizzan men det var ju bortom all kritik, två för en ... med råvaror för 3/4-dels pizza. Samma vän ville övertala mig igen, jag hade fått ett tips från en petig donna om ett bra hak, vi gick dit, ronderade runt huset lite för att säkerställa att inga varningsklockor fanns. Mitt öppna öga hinner snappa upp att tre adidasbärande blattar går från sin bil, rakt in i köket & sätter sig. Bestämde mig då att nu räcker det! jag tycker synd om er som går på denna karusell med "pizzerior" & jag föraktar LV som inte gör fler punktinsatser på dessa förpestande hak.

Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman
En stor del av alla kebabhak och pizzerior är bara en fasad för att tvätta knarkpengar.
Kvaliteten på det man serverar är sekundärt.

Lika få turkar köper kebab hos Hassans pizzeria, som det är italienare som köper sin pizza där.
Det är även sällan man ser en kines hugga in på buffén hos Ping-pongs china house.
Svensken nöjer sig dock med detta för det är billigt.

Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
Tar man hit folk från skit-kulturer, ja...då får man bajs på menyn.

När det gällande mat, så hade det varit trevligare mer fler indiska och/eller (riktiga!) asiatiska restauranger. Jag hade tom gått med på att kommunen gick in och gav bidrag till dessa, bara för att konkurrera ut / bli av med lite pizzerior.

Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ
Det mest osmakliga med pizzerior i sverige är att anledningen att invandrsrna släppts in i landet är att SVT på 70-talet började visa bilder på svältande negerbarn med uppsvällda magar och flugor i ansiktet, som vi skulle tycka synd om. Ingen vågade ifrågasätta massinvandringen av negrer och araber trots att inte ett enda svältande barn hade råd att själv ta sig till sverige.

Och nu matar invandrade blattar övernärda svenskar med flottig pizza, när dessa invandrare borde skickats tillbaka direkt till afrika där de behövs istället för att producera mat till svältande barn.

Är det så här folk tröstar sig själva?? 😀

Bättre Bara erkänn det jobbigt för er att invandrare lyckades bättre än er 🤣
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in