Citat:
Ursprungligen postat av
nextlife
Hej,
i min ”stad” finns 12 pizzerior, detta i ett litet samhälle. Hade jag öppnat något eget hade jag velat sticka ut för att lyckas. Kebaben kommer från Turkiet. Dessa turkar serverar en rikigt äcklig kebab. Om nu kebaben är så populär därborta, kunde de inte bry sig lite mer och verkligen leverera nägot som fick alla kunder att dra sig dit? De undrar varför de inte får några kunder. Äcklkg sliskig kebab. Hade jag öppnat husmanskost utomlands och fokuserat på köttbullar skulle jag använda mormors recept eller något för att verkligen göra ”the best” för att mina kunder skulle få den bästa smaken av sverige.
Vad fan tänker folk med? Öppna en pizzeria där det redan finns jättemånga sen servera precis samma skit, om inte sämre, än de andra. Att dessutom vara från lander kebaben har sitt ursprung från tycker jag är riktigt jävla dåligt. Som att riktiga italienare skulle öppna en pizzeria och servera turkpizza där förväntningen är napolitanska pizzor.
Jag har slutat äta på, och sponsra turk/kurd-pizzerior. Muslimer är helt enkelt för smutsiga för att tillaga min mat med händerna. Jag vill heller inte bidra till deras svarta inkomster, penningtvätt och pengabidrag till ISIS samt liknande organisationer.
Och de som tror att Oxfilén som står på menyn är äkta är blåsta idioter. Att dom har fått hålla på med detta bedrägliga beteende i decennier är för mig en gåta. Att ingen myndighet ingripit än är bara sjukt och typiskt för ett pissluffarland som sverige.