2022-02-06, 21:40
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nextlife
Min undrar än hur man som turk kan sjunka så lågt att man serverar en skitkebab när man har målsättningen att få många kunder. Varför inte köpa in den absolut bästa kebaben och representera sitt hemland och stolthet? Är säker på att kunder betalar lite mer för en riktigt riktigt bra kebab

Det är jobbigt och alldeles för dyrt att göra sin egen kebab, vissa gör egen gyros då fläskkött är billigt men det kanske är en promille av pizzeriorna.
Citera
2022-02-06, 21:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlmightyFarfar
Det är jobbigt och alldeles för dyrt att göra sin egen kebab, vissa gör egen gyros då fläskkött är billigt men det kanske är en promille av pizzeriorna.

Men du tjänar ju sååå mycket mer på det. Söker man bara på sveriges bästa kebab så ser man hur sprängfyllt med kunder ställena har. På tal om turkar så är ett av sveriges bästs kebabställe ”Ankara kebab,” öppet sedan 1981. Detta är turkar med självrespekt. Serverar man så god kebab så sprids ordet och helt plötsligt har du snott alla andra s.k ”pizzeriors” kunder...

Det är helt oacceptabelt att vara Turk och servera skräpkebab, det går inte ihop, det är ju i deras blod för bövelen...

vill man bara tvätta pengar så förstår jag men...
Citera
2022-02-06, 21:56
Medlem
Citat:
Hej,

i min ”stad” finns 12 pizzerior, detta i ett litet samhälle. Hade jag öppnat något eget hade jag velat sticka ut för att lyckas. Kebaben kommer från Turkiet. Dessa turkar serverar en rikigt äcklig kebab. Om nu kebaben är så populär därborta, kunde de inte bry sig lite mer och verkligen leverera nägot som fick alla kunder att dra sig dit? De undrar varför de inte får några kunder. Äcklkg sliskig kebab. Hade jag öppnat husmanskost utomlands och fokuserat på köttbullar skulle jag använda mormors recept eller något för att verkligen göra ”the best” för att mina kunder skulle få den bästa smaken av sverige.

Vad fan tänker folk med? Öppna en pizzeria där det redan finns jättemånga sen servera precis samma skit, om inte sämre, än de andra. Att dessutom vara från lander kebaben har sitt ursprung från tycker jag är riktigt jävla dåligt. Som att riktiga italienare skulle öppna en pizzeria och servera turkpizza där förväntningen är napolitanska pizzor.

Om du tror babbeluringarna kommer till Sverige för att servera oss svennar smaskig pizza tar du jävligt fel. Dom gör det för att tjäna deg, gärna svart, fuska bidrag, anställa kusiner m.m. så att dom får PUT. När starta-nytt bidraget går ut tar nästa i släkten över pizzerian og gör samma sak.
Citera
2022-02-06, 22:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mitnick89
Om du tror babbeluringarna kommer till Sverige för att servera oss svennar smaskig pizza tar du jävligt fel. Dom gör det för att tjäna deg, gärna svart, fuska bidrag, anställa kusiner m.m. så att dom får PUT. När starta-nytt bidraget går ut tar nästa i släkten över pizzerian og gör samma sak.

Förstår att det är så men en del har ju ambition att göra något bra av det. Vi har en pizzeria här som har så mycket kunder att det känns som hela vårt lilla samhälle är bara där, står man där och väntar på sin pizza så ringer deras telefon non stop samtidigt som övriga pizzerior är det helt dött. Det framgår på deras facebook sida i form av likes också att de verkligen har lyckats. Dessa har fattat liksom.

Nu är denna relativt nyöppnade pizzerian jag pratar om, de verkar vilja nå samma resultat och frågade mig lite frågor men jag ville inte vara så brutalt ärlig, de borde ju förstå själva vad som behövs göras...
Senast redigerad av nextlife 2022-02-06 kl. 22:02.
Citera
2022-02-06, 22:03
Medlem
Citat:
Men du tjänar ju sååå mycket mer på det. Söker man bara på sveriges bästa kebab så ser man hur sprängfyllt med kunder ställena har. På tal om turkar så är ett av sveriges bästs kebabställe ”Ankara kebab,” öppet sedan 1981. Detta är turkar med självrespekt. Serverar man så god kebab så sprids ordet och helt plötsligt har du snott alla andra s.k ”pizzeriors” kunder...

Det är helt oacceptabelt att vara Turk och servera skräpkebab, det går inte ihop, det är ju i deras blod för bövelen...

vill man bara tvätta pengar så förstår jag men...

Hade man tjänat pengar på det så hade folk gjort det. I min stad finns en turk eller arab restirang där du kan köpa hemgjort av nöt eller lamm men där kostar en kebab i bröd 160 spänn. Inte många kunder där.
Citera
2022-02-06, 22:06
Avstängd
Citat:
Hade man tjänat pengar på det så hade folk gjort det. I min stad finns en turk eller arab restirang där du kan köpa hemgjort av nöt eller lamm men där kostar en kebab i bröd 160 spänn. Inte många kunder där.

Det kan vara betydligt billigare, en kabab för 95 är inte så farligt. 160 låter ju helt sjukt?

Men folk gör ju det och tjänar bra pengar. Sprängfyllt med kunder, extremt bra omdöme och finns med i ”sveriges bästa kebab” om man söker på det.

Samma med ”sveriges bästa korvkiosk” bara spana in Brunos. Tror kön i genomsnitt är 35-45 minuter folk köar utomhus, (om man har tur). Tror du inte de drar in sanslöst mycket pengar? Kvalitativa korvar, kostar typ 90 / 100 spänn men är en riktig måltid så de ser ut med två smala i baguette med all tillbehör, ser så sjukt gott ut och hade lätt ätit där om jag bodde där...

Det är passion. Passion i sitt esse.
Senast redigerad av nextlife 2022-02-06 kl. 22:12.
Citera
2022-02-06, 22:15
Medlem
Citat:
Det kan vara betydligt billigare, en kabab för 95 är inte så farligt. 160 låter ju helt sjukt?

Men folk gör ju det och tjänar bra pengar. Sprängfyllt med kunder, extremt bra omdöme och finns med i ”sveriges bästa kebab” om man söker på det.

Samma med ”sveriges bästa korvkiosk” bara spana in Brunos. Tror kön i genomsnitt är 35-45 minuter folk köar utomhus, (om man har tur). Tror du inte de drar in sanslöst mycket pengar? Kvalitativa korvar, kostar typ 90 / 100 spänn men är en riktig måltid så de ser ut med två smala i baguette med all tillbehör, ser så sjukt gott ut och hade lätt ätit där om jag bodde där...

Det är passion. Passion i sitt esse.

Kollade upp Ankara nu, får bli ett besök nästa gång man är i fjollträsk, tror att halvfabrikat kebaben uppkom i min stad och det finns mer pizzerior än folk här, svårt idag med inflationen också priserna går upp som fan.
Citera
2022-02-06, 22:18
Avstängd
Citat:
Kollade upp Ankara nu, får bli ett besök nästa gång man är i fjollträsk, tror att halvfabrikat kebaben uppkom i min stad och det finns mer pizzerior än folk här, svårt idag med inflationen också priserna går upp som fan.

Ankara är bara ett exempel av flera där ägarna verkligen brinner för det de gör, således tjänar de verkligen bra pengar på det också då kunderna flockas.

Såg du det jag nämnde om Brunos korvbar också? Redigerade inlägget lite så du kanske inte hann se.

Kontentan är ju att människor inte har problem att pröjsa lite mer för bra mat.

Så de som öppnar upp något halvdant måste det ju till 90% handla om att tvätta pengar för inte kan man förvänta sig att konkurera med 12 pizzerior om man inte sticker ut?
Senast redigerad av nextlife 2022-02-06 kl. 22:21.
Citera
2022-02-06, 22:19
Medlem
sommarlovs avatar
Men, finns det någon kebab-hak som inte köper in färdiga stockar?

Sådana här alltså:
https://stockholmkebab.com/
Citera
2022-02-06, 22:30
Medlem
[quote=nextlife|78990307]Ankara är bara ett exempel av flera där ägarna verkligen brinner för det de gör, således tjänar de verkligen bra pengar på det också då kunderna flockas.

Såg du det jag nämnde om Brunos korvbar också? Redigerade inlägget lite så du kanske inte hann se.

Kontentan är ju att människor inte har problem att pröjsa lite mer för bra mat.

Så de som öppnar upp något halvdant måste det ju till 90% handla om att tvätta pengar för inte kan man förvänta sig att konkurera med 12 pizzerior om man inte sticker ut?[/QUOTE

Klart att det går men är nog svårt att fåndet hålla över tid. Jo det tvättas nog mycket pengar, senaste 5 åren är det bara arab ställen som öppnat här finns knappt menyer på svenska stora lokaler ofta folktomt på lunch osv. Tragiskt hur det blivit. Brunos korvar har jag sett något om helt klart ett ljus i mörkret.
Citera
2022-02-06, 22:42
Medlem
Casual-Cultures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torch-McFly
Det handlar om ras och iq.
En turkusk tjej som jag kände, hennes familj öppnade en turkisk restaurang i ett industriområde i Halmstad. Det gick såklart åt helvete för att "svenskar är så tråkiga"
I Thailand när det går dåligt för en affär, då höjer de priset..

Haha det är ofta man har fått en kommentar av att man försöker leka arab för att man vill äta säg en falafel eller kebab.
Oftast av medelålders denna kommentaren dykt upp.
Men sen är ju oftast pizzerior efterblivna i vissa städer har alla samma kebab möjligtvis att dom kryddat den lite annorlunda sånt är ju bara härskarbeteende.
Citera
2022-02-06, 22:47
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Min undrar än hur man som turk kan sjunka så lågt att man serverar en skitkebab när man har målsättningen att få många kunder. Varför inte köpa in den absolut bästa kebaben och representera sitt hemland och stolthet? Är säker på att kunder betalar lite mer för en riktigt riktigt bra kebab
En annan sak turkar har gemensamt (det är inte turkar som startar pizzerior högt och lågt så du vet) är att de älskar skattefiffel, korruption och svågerpolitik. Utan detta skulle de inte vara i Sverige, så de skaffade det själva, i alla fall korruptionen.

Men jag håller med, någon stil skulle de kunnat ha så skulle i alla fall jag övervägt att käka pizza ibland. Som ditt exempel med köttbullar utomlands; ikeas köttbullar+mos 29 pixx. Mormors köttbular+mos 49pixx.
Å andra sidan skulle de få problem att motivera priset 80 kronor för en näve skit.

Senaste 10 åren har jag käkat pizza en gång, en vän ville bjuda, vi letade reda på billigaste haket och jag möttes av islamistiska budskap och ett sverigeförakt Vi åt pizzan men det var ju bortom all kritik, två för en ... med råvaror för 3/4-dels pizza. Samma vän ville övertala mig igen, jag hade fått ett tips från en petig donna om ett bra hak, vi gick dit, ronderade runt huset lite för att säkerställa att inga varningsklockor fanns. Mitt öppna öga hinner snappa upp att tre adidasbärande blattar går från sin bil, rakt in i köket & sätter sig. Bestämde mig då att nu räcker det! jag tycker synd om er som går på denna karusell med "pizzerior" & jag föraktar LV som inte gör fler punktinsatser på dessa förpestande hak.
Senast redigerad av psykoshippien 2022-02-06 kl. 22:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in