Citat:
Ursprungligen postat av
nextlife
Min undrar än hur man som turk kan sjunka så lågt att man serverar en skitkebab när man har målsättningen att få många kunder. Varför inte köpa in den absolut bästa kebaben och representera sitt hemland och stolthet? Är säker på att kunder betalar lite mer för en riktigt riktigt bra kebab
En annan sak turkar har gemensamt (det är inte turkar som startar pizzerior högt och lågt så du vet) är att de älskar skattefiffel, korruption och svågerpolitik. Utan detta skulle de inte vara i Sverige, så de skaffade det själva, i alla fall korruptionen.
Men jag håller med, någon stil skulle de kunnat ha så skulle i alla fall jag övervägt att käka pizza ibland. Som ditt exempel med köttbullar utomlands; ikeas köttbullar+mos 29 pixx. Mormors köttbular+mos 49pixx.
Å andra sidan skulle de få problem att motivera priset 80 kronor för en näve skit.
Senaste 10 åren har jag käkat pizza en gång, en vän ville bjuda, vi letade reda på billigaste haket och jag möttes av islamistiska budskap och ett sverigeförakt

Vi åt pizzan men det var ju bortom all kritik, två för en ... med råvaror för 3/4-dels pizza. Samma vän ville övertala mig igen, jag hade fått ett tips från en petig donna om ett bra hak, vi gick dit, ronderade runt huset lite för att säkerställa att inga varningsklockor fanns. Mitt öppna öga hinner snappa upp att tre adidasbärande blattar går från sin bil, rakt in i köket & sätter sig. Bestämde mig då att nu räcker det!
jag tycker synd om er som går på denna karusell med "pizzerior" & jag föraktar LV som inte gör fler punktinsatser på dessa förpestande hak.