Citat:
Du skriver alltså ett inlägg till mig där du talar om mig personligen, under premissen att jag delar åsikterna hos de som blir deplattformerade, vilket du inte vet utan bara gissar dig till, när hela mitt resonemang handlade om människor som är woke och således inte borde dela min uppfattning också borde begripa varför techjättarna är farliga för dem också om de deplattformerar människor på godtyckliga grunder? En fråga: varför fördummar du dig själv på det här viset? Borde du inte åtminstone vilja framstå som någorlunda smart när du skriver inlägg här?
Nåväl, du tycker med andra ord inte att det är ett problem med att techjättarna godtyckligt, vilket oavkortat handlar om vinstintressen inget annat, får rätt att deplattformera vem de vill och diktatera villkoren för yttrandefriheten på internet? Vad tror du hade hänt om vi hade haft dessa techjättar i USA under 80- och 90-talet när de konservativa kristna ville förbjuda allt och alla? Tror du att wokerörelsen idag hade haft en plattform? Eller vad tror du kommer hända med dig och dina åsiktsfränder den dagen de politiska vindarna vänder och dina åsikter kommer anses vara farliga och konspiratoriska? Eller är du så naiv att du på allvar tror att du skulle förskonas från detta? Borde inte pappa staten ingripa mot detta för att skydda sina invånares yttrandefrihet? Det är ju trots allt för vår rättssäkerhet som staten finns, tycker du inte?
Jag tycker nog att den som ska växa upp är du från din hashpsykos...
Nåväl, du tycker med andra ord inte att det är ett problem med att techjättarna godtyckligt, vilket oavkortat handlar om vinstintressen inget annat, får rätt att deplattformera vem de vill och diktatera villkoren för yttrandefriheten på internet? Vad tror du hade hänt om vi hade haft dessa techjättar i USA under 80- och 90-talet när de konservativa kristna ville förbjuda allt och alla? Tror du att wokerörelsen idag hade haft en plattform? Eller vad tror du kommer hända med dig och dina åsiktsfränder den dagen de politiska vindarna vänder och dina åsikter kommer anses vara farliga och konspiratoriska? Eller är du så naiv att du på allvar tror att du skulle förskonas från detta? Borde inte pappa staten ingripa mot detta för att skydda sina invånares yttrandefrihet? Det är ju trots allt för vår rättssäkerhet som staten finns, tycker du inte?
Jag tycker nog att den som ska växa upp är du från din hashpsykos...
Vilka värdelösa frågor du ställer till mig. Du är inte ett dugg nyfiken på mina tankar. Du vill bara läxa upp alla som inte tycker som du.
Och du kunde ha sagt det där i typ tre meningar.