• 1
  • 2
2022-02-05, 15:02
Medlem
Tjenare! Har fått tag i några barbiturater. Är det någon som tagit det som kan förklara hur det känns?

Dessa är Liskantin Primadon 250mg och jag har tre stycken. (Jag vet att försiktighet krävs när man tar dessa)

Tack i förväg för svar mvh ykdvqf!
Citera
2022-02-05, 15:17
Medlem
Har inte testat just den barbituaten men har en hel del erfarenhet av Pentobarbital och effekten var riktigt trevlig måste jag säga.
Tyckte effekten var rätt lik benzo men samtidigt lite annorlunda så det är svårt att beskriva ruset.

Var försiktig bara och gör inte som jag gjorde. Jag blandade med lyrica, benzo, heroin och alkohol och det slutade med att jag blev hittad halvdöd på golvet. Så den kombinationen om än ruset var väldigt behagligt så var det också riktigt farligt.

Synd att det ska vara så svårt att få tag i barbituater bara för de är riktigt underskattade som rusmedel.
Citera
2022-02-05, 16:01
Medlem
Charlie-Whites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoodlummartelo
Har inte testat just den barbituaten men har en hel del erfarenhet av Pentobarbital och effekten var riktigt trevlig måste jag säga.
Tyckte effekten var rätt lik benzo men samtidigt lite annorlunda så det är svårt att beskriva ruset.

Var försiktig bara och gör inte som jag gjorde. Jag blandade med lyrica, benzo, heroin och alkohol och det slutade med att jag blev hittad halvdöd på golvet. Så den kombinationen om än ruset var väldigt behagligt så var det också riktigt farligt.

Synd att det ska vara så svårt att få tag i barbituater bara för de är riktigt underskattade som rusmedel.
Det är precis såna som du som inte ska knarka! Nåja, vem är jag att döma.

Ont: Blanda för i helvete inte med alkohol. Ruset i sig kan jag inte svara på eftersom jag aldrig testat dessa, i mitt tycke, skitknark!
Citera
2022-02-05, 16:11
Medlem
Har inte provat heller. Men är ju gaba droger med skönare rus än benzo, lättare att dö också vid överdos.
Togs ju bort av de anledningarna.
Citera
2022-02-05, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie-White
Det är precis såna som du som inte ska knarka! Nåja, vem är jag att döma.

Ont: Blanda för i helvete inte med alkohol. Ruset i sig kan jag inte svara på eftersom jag aldrig testat dessa, i mitt tycke, skitknark!

Håller med dig helt jag ska inte knarka det resulterade aldrig i något bra. Har sedan dessa tider slutat med alla droger och har nu varit nykter i 2år så den tiden är förbi. Var på en riktigt mörk plats i livet när denna situation inträffade så brydde mig inte riktigt om riskerna.
Citera
2022-02-05, 20:06
Medlem
Hur stor dos när jag ta för att sova fint ikväll? Vill tillägga att jag är tolerant mot bensodiazepiner om det gör någon skillnad om båda påverkar gaba systemet.
Citera
2022-02-05, 20:53
Medlem
Charlie-Whites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoodlummartelo
Håller med dig helt jag ska inte knarka det resulterade aldrig i något bra. Har sedan dessa tider slutat med alla droger och har nu varit nykter i 2år så den tiden är förbi. Var på en riktigt mörk plats i livet när denna situation inträffade så brydde mig inte riktigt om riskerna.
Kul att höra att du mår bättre
Citera
2022-02-07, 17:11
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Finns det ännu att få tag på barbiturater? Känns som om det var något som bara fanns förr i tiden.
Citera
2022-02-08, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Finns det ännu att få tag på barbiturater? Känns som om det var något som bara fanns förr i tiden.
Det är väldigt sällsynt. Men tydligen har min plugg fått in just dessa.
Citera
2024-09-28, 11:04
Medlem
Barbiturater?

Är det någon som testat på gamla goda tiders barbiturater? Jag är väldigt nyfiken över hur ruset känns, om jag förstått rätt så ger de någon sorts eufori? Skulle väldigt gärna höra vad folk har för erfarenheter av dem.
Senast redigerad av Huevosrancheros 2024-09-28 kl. 11:16.
Citera
2024-10-06, 16:59
Medlem
Muppetys avatar
Jag har provat phenobarbital, amobarbital och tiopental. Phenobarbitalen kände jag inte av ett dugg, trots 100 mg. Gick ut o drack öl istället, vilket egentligen inte är lämpligt. Jag tror de finns kvar som ett preparat mot epilepsi. Amobarbitalen hittade jag i gamla sömntabletter från 60-talet (Lobac Natt) o de fungerade fortfarande, tycker det var jämförbart med bensodiazepiner, men, som redan nämnts, avsevärt farligare. Gissar att amobarbital är mer sederande än t.ex. phenobarbital, då de var avsedda att sova på.

Secobarbital sägs vara en av de mer potenta barbituraterna. O det finns ett antal till, som tiopental, som (fortfarande?) användes som narkosmedel. Fick det som liten, men minns inte det, antagligen slocknade jag av det, som det var avsett för. Möjligt att man helt ersatt det med Propofol numera.

Tror det förekommer barbiturater i avlivningsmedel för djur också, men det är givetvis inget jag skulle stoppa i mig frivilligt.
Citera
2025-01-30, 19:42
Medlem
KringExs avatar
Jag vill verkligen testa Barbiturater! Helst en snabbverkande, typ Secobarbital. Av det lilla jag har läst så ska den ge mest välmående.
Jag tror att det mestadels är dom snabbverkande Barbituraterna som kan ge kraftigt psykiskt beroende. Dom med långsammare insättande effekt och lång halveringstid, t ex Fenobarbital, tror jag har ganska moderat missbrukspotential.
Men alla barbisar orsakar ett fysiskt beroende som får en bensoavtändning att kännas som en vårvind
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in