• 1
  • 2
2022-02-04, 00:06
Medlem
Jag har alltid sen jag var barn varit helt säker på att ingen någonsin skulle kunna älska mig och att jag är dömd att leva och dö ensam. När jag är ensam längtar jag konstant efter att få hålla någon, men tanken att träffa någon ger mig mest panik. Mest för att det hela tiden känns som att jag måste försöka lura henne att jag är värd att älska och att något jag gör, eller inte gör, bara från en sekund till en annan ska få henne att inse det och överge mig. Jag är inte helt fruktansvärd att se på och har många andra positiva egenskaper så det är inte enbart mitt utseendes fel att jag är ensam utan jag har alltid undvikit att ens försöka och är nog ganska blind inför inviter.

Nu till mitt problem. Ibland när jag längtar efter en kram så swajpar jag runt lite på Tinder för att drömma mig bort lite. Jag matchar enbart med folk som vill ha uppehållstillstånd. Antagligen mycket på grund av mitt utseende antar jag, men också att jag har ganska dålig presentation eftersom jag skäms över att ens visa att jag vill bli älskad och rörd av någon. För 3 veckor sen såg jag en ganska söt tjej som var riktigt snygg på en av bilderna där hon hade lite piffigare hår och hon är 10 år yngre än mig. Hon skulle bo 4km bort enliglt Tinder och hon såg uppnåelig ut så jag gav henne en superlike.

Inom någon minut visar det sig att vi har matchat och det framkommer snabbt att hon bor i Ryssland. Jag blir lite skeptisk då jag vill ha någon som pratar samma språk och bor så att man kan träffas etc. Hon föreslår att vi ska höras på mejl istället för i appen så vi börjar skriva till varandra där. Jag är ganska upptagen med annat och tycker lite att det känns meningslöst och tidskrävande men kör på. Jag var trots allt lättad över att hon inte ville/kan ses direkt typ vilket var min första panik när vi matchade. Större delen av tiden känner jag mest press av att svara på mejlen osv, men med tiden uppskattar jag det ändå mer och mer.

Efter 2 veckor skickar hon en video till mig där hon säger att hon älskar mig. Det känns minst sagt tidigt då vi inte ens träffats, men rart och jag vill verkligen inte såra den här tjejen så jag skrev att jag tror jag älskar henne också. För ett par dagar sedan pratade hon om att kolla med sin chef angående semester. Nu har hon tydligen fått 30 dagars semester om 2 veckor och vill spendera dem hos mig! Det kan ju bli fantastiskt, men det är ju också en 30 dagar lång första dejt och jag har aldrig blivit älskad av någon eller haft någon flickvän och jag har bott ensam sen jag flyttade hemifrån för 20 år sen. Jag vet helt ärligt inte om jag ens är kapabel att stå ut med att bo med någon och man har ju blivit duktigt invand på att vara ensam. Dessutom har en i min familj blivit dödligt sjuk nyligen.

Självklart har jag hela tiden haft i åtanke att det antagligen rör sig om någon som vill att jag ska skicka över pengar för flygbiljetter som sedan aldrig kommer köpas och att allt bara var en scam. Det kan ju fortfarande vara så, men i och med att hon skickat videos där hon säger mitt namn etc så vet jag ju vem hon är så det är ju ingen simpel catfishning i så fall. Men allt detta åt sidan nu.

Jag vet helt ärligt inte vad jag vill eller ska göra. Jag har möjlighet att kanske träffa någon som är ganska söt (på alla bilder ser hon ut att inte ha smink så finns dessutom ytterligare potential om hon skulle vilja, men hon ser ändå bra ut utan). Hon är 10 år yngre och vill bilda familj. Jag har alltid drömt om att skaffa familj och ingenting annat än att träffa en tjej att älska livet ut och bilda familj med har känts viktigt, men nu är jag antagligen i den sämsta skicket jag någonsin varit och har de senaste åren nästan enbart drömt om att ta livet av mig. Sen är det såklart skamligt att jag inför alla vi någonsin skulle möta tillsammans bara framstår som en loser som fick lov att "köpa rysk postorderfru" som inte heller älskar mig, för att ingen annan ville ha mig. Jag har ju alltid vetat att nödlösningen desperata kvinnor i U-länder finns, men det har aldrig lockat mig, mycket på grund av stigmat också.

Om jag ska va snäll mot mig själv och situationen så tror jag att väldigt många tjejer tycker det låter romantiskt att träffa någon utomlands och bo i ett annat land än där man är född etc och att hon gillar mig och att få bo i Sverige bara är en bonus. Såklart så kan jag enbart vara ett potentiellt svenskt medborgarskap för henne. Hon vet om att jag är arbetslös och jag har varit ärlig med henne och inte förskönat något så hon förväntar sig inte ett liv som troféfru i alla fall.

Men vad ska jag göra? Jag vill träffa henne (och får panik av blotta tanken), men en 30 dagars första dejt där hon ska bo hos mig oavsett hur det blir och känns när vi möts skrämmer mig. Och dessutom om bara 2 veckor! Såklart vore det trist om vi ses över en helg och allt är perfekt och sen måste hon dra och så ses vi inte på månader kanske och då ångrar man såklart att det inte blev 30 dagar. För övrigt sa jag till henne innan att hon fick bo hos mig hur länge hon ville om hon reste hit, men tänkte ju typ weekend eller en vecka kanske. Dessutom lär 30 dagar innebära att jag måste ta med henne att träffa släkten när min släkting dör om ca 1 månad.

Det är kaos i mig just nu. Helt ärligt är nog detta enda chansen jag någonsin kommer få att eventuellt kunna få fru och barn. Jag både vill och vill inte att det ska bli av och jag känner mest panik. Vad gör man i såna här lägen?
Senast redigerad av UtMedFacket 2022-02-04 kl. 00:11.
Citera
2022-02-04, 00:14
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UtMedFacket
Vad gör man i såna här lägen?
Visst kan det vara en scam. Men kanske en kvinna som drömmer om väst, och som gillar det hon sett av dig.

Jag skulle försöka få henne att minska de där trettio dagarna till kanske fyra-fem, och sedan känna av hur det funkar då.
Citera
2022-02-04, 00:15
Medlem
Träffas första gången på allmän plats. Se till att dörren är låst på natten med säkerhetsnyckeln. Om allt verkar OK, så önskar jag dig stort lycka till! Ta en dag i taget, berätta hur du känner dig nervös eller vad du nu känner.. ärlighet och öppenhet är en bra grund i ett långt förhållande.
Citera
2022-02-04, 00:32
Medlem
KnullaFlashbackMors avatar
Ryssar suger i allmänhet! UNDVIK till varje pris. De babblar som att de vore based. Men du är på väg utför utifrån mina analyser på nära håll. Akta akta!
Citera
2022-02-04, 00:40
Medlem
30 dagars semester låter länge, trodde Ryssland hade 28 dagar som standard.

Kanske hoppas hon på att bli gravid, kan inte komma på så många andra skäl till en så lång första dejt.

Jag tycker du ska välkomna henne till dig om tre veckor för att stanna i en vecka.

Det ger dig tid att vänja dig vid tanken. Du hinner besöka din döende släkting och kanske ta avsked i lugn och ro. Du hinner också snygga upp i din bostad, om det behövs. Men kanske viktigast av allt är att du håller henne på halster. Att hon får lite lagom motstånd. Ingen tycker att det är kul med folk som verkar desperata, ingen bryr sig om saker/folk man inte behöver anstränga sig för.

Det låter förstås helt knäppt att hon säger att hon älskar dig redan nu, men om hon börjar bli lite intresserad är det bara extremt nyttigt för er båda om hon måste vänta lite. Dessutom blir första ligget bättre :-)

Gör vad du kan för att hitta ett jobb också. Många kvinnor ser ner på män som inte arbetar, tror knappast att ryskor är något undantag.

Lycka till. Det kan bli hur bra som helst.
Senast redigerad av Thiakher 2022-02-04 kl. 00:41. Anledning: Interpunktion
Citera
2022-02-04, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Visst kan det vara en scam. Men kanske en kvinna som drömmer om väst, och som gillar det hon sett av dig.

Jag skulle försöka få henne att minska de där trettio dagarna till kanske fyra-fem, och sedan känna av hur det funkar då.

Ja det låter ju mycket rimligare. Jag ska nog föreslå att vi utgår ifrån ett kortare besök, men att hon kanske har hembiljetten ombokningsbar. Eller bara bjuder på en ny biljett om jag vill att hon stannar längre och inte nämner ombokningsbara biljetter.

Citat:
Ursprungligen postat av PastorBolognese
Träffas första gången på allmän plats. Se till att dörren är låst på natten med säkerhetsnyckeln. Om allt verkar OK, så önskar jag dig stort lycka till! Ta en dag i taget, berätta hur du känner dig nervös eller vad du nu känner.. ärlighet och öppenhet är en bra grund i ett långt förhållande.

Alltså, jag får ju plocka upp henne på flygplatsen som är offentlig plats. Varför menar du att jag ska ha dörren typ extra låst? Jag har alltid dörren "normal-låst" men jag har ett läge i dörren där man behöver nyckel för att kunna låsa upp inifrån, men jag vill ju inte låsa in henne. Hur obehagligt låter inte det? Om hon var ute efter att råna mig lär det ju finnas bättre och mer kostnadseffektiva sätt. Är hon en seriemördare som bara vill mörda mig är det också ganska fine, men då får hon fan suga först.

Citat:
Ursprungligen postat av KnullaFlashbackMor
Ryssar suger i allmänhet! UNDVIK till varje pris. De babblar som att de vore based. Men du är på väg utför utifrån mina analyser på nära håll. Akta akta!

Om hon aldrig skulle vara tyst så skulle nog det vara det jobbigaste att vänja sig vid när man bott ensam i tysthet i 20 år.

Citat:
Ursprungligen postat av Thiakher
30 dagars semester låter länge, trodde Ryssland hade 28 dagar som standard.

Kanske hoppas hon på att bli gravid, kan inte komma på så många andra skäl till en så lång första dejt.

Jag tycker du ska välkomna henne till dig om tre veckor för att stanna i en vecka.

Det ger dig tid att vänja dig vid tanken. Du hinner besöka din döende släkting och kanske ta avsked i lugn och ro. Du hinner också snygga upp i din bostad, om det behövs. Men kanske viktigast av allt är att du håller henne på halster. Att hon får lite lagom motstånd. Ingen tycker att det är kul med folk som verkar desperata, ingen bryr sig om saker/folk man inte behöver anstränga sig för.

Det låter förstås helt knäppt att hon säger att hon älskar dig redan nu, men om hon börjar bli lite intresserad är det bara extremt nyttigt för er båda om hon måste vänta lite. Dessutom blir första ligget bättre :-)

Gör vad du kan för att hitta ett jobb också. Många kvinnor ser ner på män som inte arbetar, tror knappast att ryskor är något undantag.

Lycka till. Det kan bli hur bra som helst.

Alltså jag är knappast desperat över att få henne att komma hit och träffas etc, det har jag snarare panik över. Däremot så tycker jag att hon verkar vara en söt, smart, snäll och trevlig tjej som jag definitivt inte vill såra för att jag inte vet vad jag håller på med eller vad jag vill egentligen.

Den första striden tror jag redan är förlorad så att säga så det tror jag inte påverkas av att hon hålls på halster. Jag har legat med några tjejer och men i övrigt mest haft långa ökenvandringar. Jag har aldrig haft någon sexpartner jag känt mig trygg med eller varit direkt attraherad av heller för den delen så jag har nog aldrig lärt mig något av det. Jag förutser att jag kommer göra mig själv till åtlöje totalt de första gångerna åtminstone. Det är väl kanske en fördel med om hon stannar ett tag, att vi kanske kan få lite ordning på det där.

Att hon vill komma just 30 dagar för att hinna en full menscykel och ägglossning har inte slagit mig. Hon borde väl kunna välja typ 2 optimala veckor och typ garantera ägglossning så pass oprecist. Men tanken har slagit mig att hon kanske vill komma så långt vid detta besök eller i alla fall snart. Det verkar ju om möjligt ännu sjukare att honey-trapa någon som inte har en inkomst och som bor i ett annat land innan hon är säker på att jag inte bara kommer låta min familj klara sig själva i Ryssland sen. Jag överdrev/förenklade när jag skrev att jag är arbetslös. Jag skulle faktiskt tjänat mer pengar på att vara arbetslös, men jag har startat eget företag och jobbar heltid hemifrån och tjänar 0kr i månaden inkomst totalt just nu till skillnad från de lyckligt lottade arbetslösa som antagligen tjänar minst 10k/mån i alla fall.

Måste erkänna att när jag läst hennes brev har jag ändå tänkt att jag måste behärska mig själv om inte annat och se till att använda kondom och inte bara köra på för att man inte kan vänta en sekund till. Kanske är det min biologiska klocka, men tanken på att bara skita i allt i en sekund av dåligt omdöme och köra oskyddat och befrukta gör mig bara ännu mer upphetsad. Det vore ju dock sinnessjukt dumt baserat på allt annat. Visserligen skulle jag nog kunna få ett jobb inom en vecka om olyckan är framme, men vill inte vaska allt jag jobbat för i ett par år med mitt företag som snart ska lansera det jag jobbat med hela denna tid bara för att jag behöver pengar.
Senast redigerad av UtMedFacket 2022-02-04 kl. 02:40.
Citera
2022-02-04, 02:33
Medlem
Citat:
någon som vill att jag ska skicka över pengar för flygbiljetter som sedan aldrig kommer köpas och att allt bara var en scam

När du får frågan om att skicka pengar så vet du samtidigt att det är en scam.
Om hon kommer utan dina pengar vet du att det är på riktigt.
Citera
2022-02-04, 02:42
Medlem
StudiumValors avatar
Vad du än gör så åk inte dit.
Köp en biljett till henne och be att hon kommer över en vecka.
Som start.
Citera
2022-02-04, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UtMedFacket
Den första striden tror jag redan är förlorad så att säga så det tror jag inte påverkas av att hon hålls på halster. Jag har legat med några tjejer och men i övrigt mest haft långa ökenvandringar. Jag har aldrig haft någon sexpartner jag känt mig trygg med eller varit direkt attraherad av heller för den delen så jag har nog aldrig lärt mig något av det. Jag förutser att jag kommer göra mig själv till åtlöje totalt de första gångerna åtminstone. Det är väl kanske en fördel med om hon stannar ett tag, att vi kanske kan få lite ordning på det där.
/.../
Måste erkänna att när jag läst hennes brev har jag ändå tänkt att jag måste behärska mig själv om inte annat och se till att använda kondom och inte bara köra på för att man inte kan vänta en sekund till. Kanske är det min biologiska klocka, men tanken på att bara skita i allt i en sekund av dåligt omdöme och köra oskyddat och befrukta gör mig bara ännu mer upphetsad. Det vore ju dock sinnessjukt dumt baserat på allt annat. Visserligen skulle jag nog kunna få ett jobb inom en vecka om olyckan är framme, men vill inte vaska allt jag jobbat för i ett par år med mitt företag som snart ska lansera det jag jobbat med hela denna tid bara för att jag behöver pengar.

Vad menar du med att första striden är förlorad?
Halsterhållning ska upprepas med jämna mellanrum, eller ännu hellre ojämna. Det håller liv i relationen. I alla livets lägen kan det användas (jo jag ska berätta, bara inte precis nu!).

Tycker du har en charmigt avspänd inställning, och du uttrycker dig väldigt bra. Kan helt klart se varför hon har fallit för dig (om hon nu har det).

Vad har du egentligen att förlora på att blunda och gasa? Mina bästa beslut i livet är fattade på det viset. (De sämsta också, förstås.) 😄

Missade att citera det du skrev om desperation, men vill ändå bemöta det: det är oviktigt om du ÄR desperat eller ej. Det viktiga är att inte VERKA vara desperat. Att säga ja till jättelångt besök som ska inledas jättesnart VERKAR desperat. Sånt går sällan bra. Tro mig.

Håll oss uppdaterade. Klart intressant historia.
Citera
2022-02-04, 03:47
Men herregud, ge inte killen falska förhoppningar. Det här är en gold digger av klassiskt snitt. Hon vill komma hit, bli på smällen, få uppehållstillstånd och spendera TS alla pengar och om ett par år är hon borta som en avlöning med någon som är snyggare och rikare men lika ensam som TS och därför ännu en lämplig stegpinne upp i samhället. Har hon då dessutom en unge med TS så blir han aldrig av med sugsnabeln i plånboken.

Ska TS köpa ett fruntimmer så måste det vara tydligt från början att det här är en affärsuppgörelse. Inget kärleks- och känslotjafs utan en uttalad deal om att hon levererar fitta och lagad mat och han ger henne trygghet i ett västland med högre standard än hennes eget. Då vet ni var ni har varandra. Det här luktar scam lång väg.
Citera
2022-02-04, 03:56
Medlem
xposures avatar
Det finns mängder med öststatsbrudar som jobbar heltid med att scamma västerlänningar.
Vad du än gör och inte gör så ge henne inga pengar.
Låter befängt att hon skulle älska dig.
Varför inte ta och ringa ett videosamtal??
Citera
2022-02-04, 04:01
Medlem
Om man har tinder plus kan man ställa in sin location på andra ställen utan att befinna sig där
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in