Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Eh ... tanken med att hålla en låg temperatur är ju att försöka hålla maten, framförallt den mjölkhaltiga maten, ost, fil och mjölken själv plus ägg etc - kall.
Du förstår - annars blir den onyttig att äta.
Personligen tycker jag det är ganska smart metod som Willys etc har, jämfört med övriga butiker. Jag är alltid lite skeptisk till mjölkpaketen som står längst fram mot en varm lokal, men man kan ju inte ställa sej och riva i berget av paket för att komma åt en längre in.
Jag är väldigt noga med rätt förvaring etc. så deras tanke är god för varorna men kanske inte för kunderna, även jag har affärer i blodet. Gillar bäst de som har glasdörrar, öppen exponering verkar inte så klokt.
På vintern är det bättre där, bara att knäppa jackan etc. och kliva in, men nu är det varmt även i butiken så man är tunnklädd, inget trevligt att vara i ett kylskåp för slanka människor.

Just de är inte billigast på något i mejeri, men på en hel del annat, om man vill fynda och ha pengar till annat.
Coop Forum har liknande rum men inte så jäkla kallt, Axfood vill nog minska på svinnet och aktiekursen har gått bra i en mördande konkurens.