• 1
  • 2
2006-06-18, 00:41
Bannlyst
Är det bara jag som tycker det är svinkallt och olustigt, i Hemköps och Willys unika Mejeriavdelningar som är stora kylskåpsrum, där man lämpligen bör klä på sig mer, för att inte bli förkyld om man stannar för länge?
Citera
2006-06-18, 00:42
Medlem
Skitskönt nu på sommaren när det är varmt ju. Skönt på vintern också när man går omkring med vinterkläder inomhus. Förstår inte problemet. I synnerhet inte som det blir billigare för kunden med varorna då det blir billigare för affären att hålla dem nerkylda. "Det syns på priset" som di säger i affärerna.
Citera
2006-06-18, 00:43
Medlem
Skulle kunna betala för att dom gjorde om mitt rum till ett sånt kylrum nu Värmen dödar mig
Citera
2006-06-18, 00:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fennicum
Skitskönt nu på sommaren när det är varmt ju. Skönt på vintern också när man går omkring med vinterkläder inomhus. Förstår inte problemet. I synnerhet inte som det blir billigare för kunden med varorna då det blir billigare för affären att hålla dem nerkylda. "Det syns på priset" som di säger i affärerna.
Vi köpte inget där, dom är inte billiga. Konsten att bli förkyld är att ex. gå från AC till hetta och tvärtom. Visst kan det vara skönt en kort stund men inte länge, när man vant sig vid affärens temp. att strosa runt och fynda i.

Bägge dessa ägs av börsnoterade Axfood, huvudägaren Antonia Axson Johnson, har någon annan det så och varför inte?

Jag vet en invandrare som gjorde så ett tag, han ändrade snabbt igen.
Citera
2006-06-18, 01:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zaphiren
Skulle kunna betala för att dom gjorde om mitt rum till ett sånt kylrum nu Värmen dödar mig
Och ändå är det inte så varmt just nu, värre nyligen med 30 i sovrummet. Vi köpte takfläkt som är i annan tråd. Spanien är nog inget för dig över sommaren, men håll dig gärna till ämnet så ingen gnäller
Citera
2006-06-18, 01:07
Moderator
Ruskigbusss avatar
Eh ... tanken med att hålla en låg temperatur är ju att försöka hålla maten, framförallt den mjölkhaltiga maten, ost, fil och mjölken själv plus ägg etc - kall.

Du förstår - annars blir den onyttig att äta.

Personligen tycker jag det är ganska smart metod som Willys etc har, jämfört med övriga butiker. Jag är alltid lite skeptisk till mjölkpaketen som står längst fram mot en varm lokal, men man kan ju inte ställa sej och riva i berget av paket för att komma åt en längre in.
Citera
2006-06-18, 01:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Eh ... tanken med att hålla en låg temperatur är ju att försöka hålla maten, framförallt den mjölkhaltiga maten, ost, fil och mjölken själv plus ägg etc - kall.
Du förstår - annars blir den onyttig att äta.
Personligen tycker jag det är ganska smart metod som Willys etc har, jämfört med övriga butiker. Jag är alltid lite skeptisk till mjölkpaketen som står längst fram mot en varm lokal, men man kan ju inte ställa sej och riva i berget av paket för att komma åt en längre in.
Jag är väldigt noga med rätt förvaring etc. så deras tanke är god för varorna men kanske inte för kunderna, även jag har affärer i blodet. Gillar bäst de som har glasdörrar, öppen exponering verkar inte så klokt.
På vintern är det bättre där, bara att knäppa jackan etc. och kliva in, men nu är det varmt även i butiken så man är tunnklädd, inget trevligt att vara i ett kylskåp för slanka människor.
Just de är inte billigast på något i mejeri, men på en hel del annat, om man vill fynda och ha pengar till annat.

Coop Forum har liknande rum men inte så jäkla kallt, Axfood vill nog minska på svinnet och aktiekursen har gått bra i en mördande konkurens.
Citera
2006-06-18, 01:39
Awaiting Email Confirmation
McFrosts avatar
Kylrummet är ju hur skönt som helst. Det är en befrielse att gå in där och spankulera. Men om du nu bara ska köpa lite mjölk, smör, yoghurt och grädde, är det då så jävla jobbigt att gå in där i 30 sekunder?

Är du en neger med identitetskris, Norman?
Citera
2006-06-18, 01:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av McFrost
Kylrummet är ju hur skönt som helst. Det är en befrielse att gå in där och spankulera. Men om du nu bara ska köpa lite mjölk, smör, yoghurt och grädde, är det då så jävla jobbigt att gå in där i 30 sekunder?
Är du en neger med identitetskris, Norman?
Vi var nog inte i form, hade inte varit där på länge och ville kolla priserna, snabbare är inget problem, folk verkade inte trivas.
Nä men slank och klädd för stora affärn etc. denna varma dag, andra tycker lika i en annan sajt där mera damer skriver än vältränade herrar.
Citera
2006-06-18, 01:49
Medlem
Kom att tänka på ett "Våra värsta år" , där hela Bundy-familjen håller på att förgås i värmen, så de "flyttar in" en mataffär med kylrum(eller var det jättekall AC?), de har med sig solstolar och övriga strandsaker mm.
Citera
2006-06-18, 01:53
Awaiting Email Confirmation
McFrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norman
Vi var nog inte i form, hade inte varit där på länge och ville kolla priserna, snabbare är inget problem, folk verkade inte trivas.
Nä men slank och klädd för stora affärn etc. denna varma dag, andra tycker lika i en annan sajt där mera damer skriver än vältränade herrar.

Va, vad snackar du om? Klädd för stora affärn, damer och vältränade herrar?

Varmt ute, svenska bostäder har ingen AC, kylrummet är en befrielse.
Att du plågas av att behöva vistas i sval temperatur när du hämtar din mjölk har jag ingen som helst förståelse för. Du måste vara en neger.
Citera
2006-06-18, 01:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av internet
Kom att tänka på ett "Våra värsta år" , där hela Bundy-familjen håller på att förgås i värmen, så de "flyttar in" en mataffär med kylrum(eller var det jättekall AC?), de har med sig solstolar och övriga strandsaker mm.
Det är nog ett annat problem för en ny tråd kanske, om man som jag vill bo med varma vintrar men det brukar bli heta somrar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in