2022-02-05, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViskSten
Hon var inte singel när hon begick hor med biskopen under två år. Båda var gifta och hade barn på varsitt håll. Man kan anta att det var hennes make som tog ut skilsmässa när han fick höra om otroheten.

Ok, trodde hon var skild , oerhört tragiskt att man överhuvudtaget behöver vara otrogen dock anser jag att det är inte själ att hänga ut vare sig biskopen eller kvinnan han var otrogen med. Inte heller att det ska ligga till grund för en avskedning.

Visst det är moraliskt fel, det är enormt ett stort svek. Men att bli uthängd men även att se alla de glåpord som haglar över kvinnan är sjuk och skrämmande.
Citera
2022-02-05, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Säkert låg hon och sov med spretande ben och Thomas "jävulen" Petterson utnyttjade den oskuldfulla stackars okåta kvinnan.
Du har probem och du inte inser det lösaktiga att knulla skiten ur en gift biskop i flera år tid.
I varje tråd där sex näms så dyker upp kvinnor vars livsuppgift är att fabulera fram oskulden hos kvinnan som om hon inte njutit av plaskandet och gjort motjuck.

Den kåta kvinnan kan inte knulla runt med gifta biskopar bara för att hon är singel. Punkt!

Är man singel kan man självklart hoppa i säng med vem man vill. Däremot bör inte en som är gift/sambo/upptagen göra det.

Sen också Alla kan ha sex med vem som helst men många avstår att vara otrogen eller vara älskare/älskarinna.

Du kan inre kräva eller förvänta dig att andra lever efter dina måttstockar. Börja acceptera att människor är olika!
Citera
2022-02-05, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Sånt här händer väl inte i dagens Sverige? Någon här som har insideinfo/lokalkännedom?

Vissa yttrar sig tvärsäkert som om de satt på inside info/lokalkännedom men utan att "deklarera". Självklart vill man inte outa sig men man kan ju säga något som "enligt rykten", "enligt säker uppgift", eller "skulle jag tro" om det är fria spekulationer.

Om jag ska spekulera fritt så skulle jag gissa att det finns fler skäl bakom - konflikter, missnöje med hans ledarskap e dyl, och att otroheten kanske blev grädden på moset eller svepskälet? Hade de gillat honom och velat ha honom kvar tror jag han hade varit kvar. Men kan förstås ha fel.

Det finns säkert folk som har insyn - kan ni inte förklara lite nu!? Nej, ni behöver inte citera reglerna - jag fattar att det de finns men frågan är varför de användes.
Jag undrar också om ärkebiskop m.fl ansvariga i svenska kyrkan insåg vilket mediaståhej det skulle bli? Det är ju många som drabbas, det kan inte vara roligt för barnen i båda familjerna och biskopsfrun att få sin förälder resp. make uthängd så här. Oavsett om de betett sig som första klassens skitstövlar vill man nog slippa få se sin far eller mors kärleksaffär diskuteras som förstanyhet i Aktuellt och varenda nyhetsblaska.

Låt mig gissa att Jakelen med anhang var mycket medvetna om vilket medieintresse det skulle väcka. Frågan är då varför man denna gång inte sopat det hela under mattan som man brukar utan låter biskopen sitta i stupstocken. Var förhållandet så allmänt känt att till och med barnen visste och redan har fått uppleva skammen att alla pratar?
Citera
2022-02-05, 23:51
Medlem
distraktions avatar
Den enda fråga som egentligen bör ställas till biskopen är om det var värt det?
Var hon snygg? Kan klart vara värt att doppa kuken i rätt hål (ja rätt) om hon var snygg nog.
Citera
2022-02-05, 23:52
Medlem
Svennis7254s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lisa787
Ok, trodde hon var skild , oerhört tragiskt att man överhuvudtaget behöver vara otrogen dock anser jag att det är inte själ att hänga ut vare sig biskopen eller kvinnan han var otrogen med. Inte heller att det ska ligga till grund för en avskedning.

Visst det är moraliskt fel, det är enormt ett stort svek. Men att bli uthängd men även att se alla de glåpord som haglar över kvinnan är sjuk och skrämmande.

Nu har han inte blivit avskedad, han har bara blivit av med sin rätt att jobba som präst, han är fortfarande anställd av Svenska Kyrkan och Visby Stift

Han kan få nytt jobb som ex Vaktmästare
Citera
2022-02-05, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Fattar du inte vad hon såg i biskopen?! Kanske en reslig karl med kuk som ett hammarskaft, en lustig hatt och fotsid kaftan. En man med ett följe troende beundrarinnor, pigga i bäret som alla saliga kvinnor! En gränslös törst efter helig sats…

Amen!
Citera
2022-02-06, 00:22
Medlem
zurfarns avatar
Visst är det något annat bakom hans uppsägning. (Jo, det heter så i ickereligiösa sammanhang).

Hela jävla Gotland är ju korrupt. Och snedvridet.

Och det här ärendet har inget med otroheten att göra. Det är nåt helt annat. Politiskt. Antje är ju tvärkommunist. Sök anledningen där.
Senast redigerad av zurfarn 2022-02-06 kl. 00:26.
Citera
2022-02-06, 09:04
Medlem
Biskopen är inte den enda Karin Mulde har legat med under den här perioden, långt ifrån. Visby är en liten stad.

Och ser bra ut? Hur låg standard har ni?
Citera
2022-02-06, 09:11
Medlem
Citat:

Ingen behöver vara otrogen.Det är ett medvetet val att bryta sina löften och gå emot sin - påstådda - tro.

Finns ingenting dessa två kan ange som giltig orsak. Ingen har ju tvingat dem på sin tro.
Citera
2022-02-06, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av distraktion
Den enda fråga som egentligen bör ställas till biskopen är om det var värt det?
Var hon snygg? Kan klart vara värt att doppa kuken i rätt hål (ja rätt) om hon var snygg nog.

Nej, inte snygg. Högst medioker, sönderblonderad medelålders kvinna med för mycket smink.
Citera
2022-02-06, 09:41
Medlem
Taggads avatar
Citat:
[/b]

Är man singel kan man självklart hoppa i säng med vem man vill. Däremot bör inte en som är gift/sambo/upptagen göra det.

Sen också Alla kan ha sex med vem som helst men många avstår att vara otrogen eller vara älskare/älskarinna.

Du kan inre kräva eller förvänta dig att andra lever efter dina måttstockar. Börja acceptera att människor är olika!
Hade du förökt hänga med istället för att idetifiera dig så hårt med den lösaktiga slampan så hade du förstått att hon i flera år blåste sin make A*d*e*s M vilken hon lovat trohet.

I din destruktiva värld må det vara ok att gå bakom ryggen på både barn och make/make i min är det det definitivt inte.

Min måttstock är att vill man skiljas står man upp för det SEN kan man knulla runt hur mycket som helst. Inte tvärt om.
Misstänker att hennes skiljsmässa för något år sen var på initsiativ av den lurade mannen som inte kunde leva med skammen längre för att han fick reda på hennes/biskopens karaktärlösa vätskeutbyten sist av alla på bygden?

Det finns uppgifter om att dom knullat inne i kyrkan. Kanske den "finknullande" fresterskan av en tillfällightet råkade putsa altaret utan trosor och kåt-Thomas släntrade förbi och Metoo- utnyttjade hennes utsatta situation.

Vad tror du hon/han sa till sina barn när sladdrandet nådde barnen i skolan, delade ut dina måttstockar?
Senast redigerad av Taggad 2022-02-06 kl. 09:54.
Citera
2022-02-06, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Hade du förökt hänga med istället för att idetifiera dig så hårt med den lösaktiga slampan så hade du förstått att hon i flera år blåste sin make A*d*e*s M vilken hon lovat trohet.

I din destruktiva värld må det vara ok att gå bakom ryggen på både barn och make/make i min är det det definitivt inte.

Min måttstock är att vill man skiljas står man upp för det SEN kan man knulla runt hur mycket som helst. Inte tvärt om.
Misstänker att hennes skiljsmässa för något år sen var på initsiativ av den lurade mannen som inte kunde leva med skammen längre för att han fick reda på hennes/biskopens karaktärlösa vätskeutbyten sist av alla på bygden?

Det finns uppgifter om att dom knullat inne i kyrkan. Kanske den "finknullande" fresterskan av en tillfällightet råkade putsa altaret utan trosor och kåt-Thomas släntrade förbi och Metoo- utnyttjade hennes utsatta situation.

Vad tror du hon/han sa till sina barn när sladdrandet nådde barnen i skolan, delade ut dina måttstockar?

Det stämmer att de knullat i kyrkan. Flera gånger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in