2022-02-05, 15:15
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TasteMyGlock
Att han får gå är väl helt ok - är ju samma om en VD sätter på någon anställd utan att informera styrelsen. Men då heter det ju att VDn fått gå pga av olika uppfattningar att leda företaget. Inte fan hängs man ut för att ha knullat runt. Det är ju inte kriminellt att vänstra.

Våldtäktsmän och mördare hängs ju inte ut tillnärmelsevis i samma omfattning i media. Är ju helt uppåt väggarna att vara på första sidan i alla tidningar för otrohet. Att hon dessutom hängs ut här är ju också åt he, det är ju som sagt inte kriminellt att knulla runt, ha trekanter, bdsm etc. Var går gränsen? Ska Ebba Busch avgå om hon gillar att bli bunden i sängen? Det är ju fan omoraliskt att knulla i lack och läder om man är partiledare för KD eller?

Fast det måste hon har förstått, att hon skulle bli uthängd om det kom fram. Och att det med all sannolikhet skulle komma fram. Det handlar ju inte om en lågutbildad, lågbegåvad kvinna utan livserfarenhet. Hon valde att ta den risken.
Citera
2022-02-05, 15:18
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViskSten

Once a cheater, always a cheater?

Jo, men det handlade ju inte om församlingsbo som vände sig till honom för själavård. Han har ingen SÅDAN historia, och därför finns det ingen anledning att tro att ha skulle vara mer farlig än någon annan random man, för t.ex. prostituerade kvinnor eller kvinnor som bor på en kvinnojour, om han skulle ta/få ett sådant jobb.
Citera
2022-02-05, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lisa787
En skild och singel kollega.
Hon var inte singel när hon begick hor med biskopen under två år. Båda var gifta och hade barn på varsitt håll. Man kan anta att det var hennes make som tog ut skilsmässa när han fick höra om otroheten.
Citera
2022-02-05, 15:39
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nu råkar jag veta att det går att få jobb på soc med lite olika bakgrunder, det är bara när man ska arbeta efter lagstiftningen som man måste ha tentat av den delen av juridiken som är relevant. (T.ex. om man ska besluta om en person ska få försörjningsstöd, om man ska lägga in om LVU...) Detta p.g.a. att det är så stor brist på utbildade socionomer och socialpedagoger. Men det här är inte ämne för den här tråden.

Fast nu är prästyrket inte ett vanligt karriäryrke - eller SKA inte vara det. Vissa präster är såklart karriärister ändå. Men en riktigt bra präst med hjärtat på rätta stället, som råkar ut för något sådant här, skulle mycket väl kunna ta något enkelt och lågbetalt jobb, där han tjänar människorna - och därmed Gud - efter bästa förmåga. Det skulle dessutom ge honom cred! Och är kanske den tankeställare han behöver, om han hade tappat fokus kring varför han blev präst ifrån början. Kom ihåg att Jesus tvättade sina lärljungars fötter! Då kan en avsatt biskop torka en hemlös alkoholists spyor, tycker du inte..?

Att du "vet" är inget bevis. Kolla varje annons där de söker fältassistenter i bästa fall skrver de socionom eller liknande utbildning men i praktiken väljer de alltid socionomer.

De som blir biskopar i SvK är oftast karriärister som doktorerat och/eller haft politiker i ryggen som lyft fram dem. En konservativ, bibeltroende präst får vara glad om han får en vanlig tjänst.

Han kommer få ett jobb på något kansli någonstans inom kyrkan, som någon form av "forskningsledare".
Citera
2022-02-05, 15:40
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Hur kan en kvinna vilja ragga på en man som redan är gift?!? Det är ju världens största no! no! tycker jag i alla fall.

Det här med att han är biskop, ja visst men han är först o främst en man - alltid!! en man.

Trist att han blir degraderad o av med biskopsluvan nu men ja- han får väl börja putsa kräklan o kyrksilvret i stället.

Älskarinnan är också inom den kyrkliga världen så undrar om hon också får kicken?
Citera
2022-02-05, 15:53
Medlem
DjPuttes avatar
Om man avkragar biskopen i fråga så brukar det finnas betydligt mer som ligger under ytan än vad vi får reda på, Att otrohet har varit det är nog alla ense om men räcker till ta bort han från all tjänst som Biskop & Präst nje oavsett det hela!

Gissar nog att man kommit på dessa mer än engång och båda fått reprimander från stift samt juristerna i Svenska Kyrkan, Har ingen hörsammat det hela utan dessa möten forts då ställs nog det på sin spets och man kunde inte låta detta fortgå säkerligen har dem haft sina speciella möten inne i domkyrkan samt på andra ställen!

Att han fått sin dom är nog enda rätta gissar även hon kommer få avgå från den tjänst hon sitter på i dag i Visby Stift, Hon lär nog få flytta till fastlandet om hon nu ska få ett nytt jobb för på ön nje alla vet vem hon är etc etc så det är svårt att få ett jobb då!
Citera
2022-02-05, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Precis, man tycker ju en jurist i kyrkan skulle ha koll på gamla förlegade lagar. Hennes arbetsgivares grej är ju att försöka göra allvar av kassa sagoböcker.
De är allihop fria att jobba någon annanstans. De kan ju pröva att bete sig på samma vis inom en moske.
Citera
2022-02-05, 16:11
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Att du "vet" är inget bevis. Kolla varje annons där de söker fältassistenter i bästa fall skrver de socionom eller liknande utbildning men i praktiken väljer de alltid socionomer.

De som blir biskopar i SvK är oftast karriärister som doktorerat och/eller haft politiker i ryggen som lyft fram dem. En konservativ, bibeltroende präst får vara glad om han får en vanlig tjänst.

Han kommer få ett jobb på något kansli någonstans inom kyrkan, som någon form av "forskningsledare".

Jag glömde ett viktigt ord förut: "myndighetsutövning". Tjänster som innefattar "myndighetsutövning" kräver att man har tentat av den erforderliga juridiken. Praktiska jobb som t.ex. på familjebehandlingshem, där man kör miljöterapi med de boende (t.ex. lagar mat, städar, tvättar och åker och storhandlar tillsammans, ordnar födelsedagsfest och bjuder in de andra boende, leker med barnen, hjälper mamman med potträning, läser läxor med större barn, åker på utflykt till stranden, samt skriver journalanteckningar om detta efteråt) funkar utan socionomexamen. Jag kan inte hänga ut folk med namn och personnummer eller HVB-hemmets namn här, så jag kan inte ge några bevis, men detta hör inte heller hit.

Vi får väl se. Jag tror personligen, att det blir väldigt svårt för honom att jobba kvar med SvK som arbetsgivare.

Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Vilka löften bryter en singelkvinna mot i relation med gift man?

För det första var även älskarinnan gift när detta började. Vem som la in om skilsmässa finns förmodligen att läsa i någon offentlig handling, men jag är inte riktigt tillräckligt intresserad för att begära ut den.

Inga uttalade löften. Men alla som är anställda hos Svenska Kyrkan, förväntas dela Svenska Kyrkans värderingar. Dock är det förstås svårt att få klarhet i vilka värderingar detta är nuförtiden, med homovigslar och öppet homosexuella och transsexuella präster, och det skiljer sig även åt mellan olika stift och församlingar. INGET stift lär dock stå för den värderingen, att det är OK för en kvinnlig anställd att förföra biskopen, om han är gift. Eller om hon själv är det.

En manlig anställd - där skulle det kunna vara annorlunda, misstänker jag. Då skulle det kunna heta, att den yngre mannen bara hjälpte biskopen att finna sitt rätta jag och den sanna kärleken, eller liknande flummiga formuleringar.
Citera
2022-02-05, 16:36
Medlem
Ratads avatar
Citat:
De är allihop fria att jobba någon annanstans. De kan ju pröva att bete sig på samma vis inom en moske.
Ja, det är ett val man gör. Speciellt de prästvigda som kan bli avkragade och får sparken.

Den sexuella frustrationen i islam vågar jag inte ens tänka på.
Citera
2022-02-05, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag glömde ett viktigt ord förut: "myndighetsutövning". Tjänster som innefattar "myndighetsutövning" kräver att man har tentat av den erforderliga juridiken. Praktiska jobb som t.ex. på familjebehandlingshem, där man kör miljöterapi med de boende (t.ex. lagar mat, städar, tvättar och åker och storhandlar tillsammans, ordnar födelsedagsfest och bjuder in de andra boende, leker med barnen, hjälper mamman med potträning, läser läxor med större barn, åker på utflykt till stranden, samt skriver journalanteckningar om detta efteråt) funkar utan socionomexamen. Jag kan inte hänga ut folk med namn och personnummer eller HVB-hemmets namn här, så jag kan inte ge några bevis, men detta hör inte heller hit.

Vi får väl se. Jag tror personligen, att det blir väldigt svårt för honom att jobba kvar med SvK som arbetsgivare.

För det första var även älskarinnan gift när detta började. Vem som la in om skilsmässa finns förmodligen att läsa i någon offentlig handling, men jag är inte riktigt tillräckligt intresserad för att begära ut den.

Inga uttalade löften. Men alla som är anställda hos Svenska Kyrkan, förväntas dela Svenska Kyrkans värderingar. Dock är det förstås svårt att få klarhet i vilka värderingar detta är nuförtiden, med homovigslar och öppet homosexuella och transsexuella präster, och det skiljer sig även åt mellan olika stift och församlingar. INGET stift lär dock stå för den värderingen, att det är OK för en kvinnlig anställd att förföra biskopen, om han är gift. Eller om hon själv är det.

En manlig anställd - där skulle det kunna vara annorlunda, misstänker jag. Då skulle det kunna heta, att den yngre mannen bara hjälpte biskopen att finna sitt rätta jag och den sanna kärleken, eller liknande flummiga formuleringar.

Den andra kvinnan tycks ha varit gift när biskopens och hennes vänstrande började. Man kan gifta sig på olika sätt, vissa är noga med att välja borgerlig vigsel, det korta formuläret, där trohet inte nämns.
Citera
2022-02-05, 16:55
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Vilka löften bryter en singelkvinna mot i relation med gift man?

Citat:
Hon var inte singel när hon begick hor med biskopen under två år. Båda var gifta och hade barn på varsitt håll. Man kan anta att det var hennes make som tog ut skilsmässa när han fick höra om otroheten.
Det antar jag med. Det skulle inte förvånas om Thomas Person var den som vigselförrättade paret Jag NN, tar dig, NN, nu till min hustru/min man att dela glädje och sorg med dig och vara dig trogen tills döden skiljer oss åt om inte vår djuriska åtrå vill annat ".

Ofattbart karaktärslöst att lura den man lever sitt liv med och svika barnen dessutom.
Senast redigerad av Taggad 2022-02-05 kl. 17:19.
Citera
2022-02-05, 17:36
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Den andra kvinnan tycks ha varit gift när biskopens och hennes vänstrande började. Man kan gifta sig på olika sätt, vissa är noga med att välja borgerlig vigsel, det korta formuläret, där trohet inte nämns.

Ganska otroligt att hon skulle gifta sig borgerligt och sedan söka jobb i SvK. Hur eller hur, så brukar trohet ingå som villkor i de flesta äktenskap, även om man gifter sig borgerligt. Och biskopen var garanterat kyrligt vigd.

Varför försvarar du denna kvinna med näbbar och klor? Känner du igen dig..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in