• 5
  • 6
2022-02-02, 14:51
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiggusD
Det ser ut som en hissgubbe som dammsuger.
Han har ju precis fått en kopp kaffe av dig, klart han hjälper till
Din plan är att "hälla en näve grus i tröskelspåret" och sedan ringa och be att få hissen städad? De förklarar för dig att hissen städas en gång i månaden så du väntar tre veckor och sitter sedan i trapphuset och väntar in mannen med dammsugaren. När denne dyker upp drar du fram en termos med kaffe och frågar om han kan hämta dina nycklar i hisschaktet. Han förklarar att han är städare men tackar för kaffet.

Bra plan.
Citera
2022-02-06, 17:37
Medlem
Kungsgardens avatar
Det vissa här sysslar med är både brottsligt - och livsfarligt. Stackars era grannar och fastighetsskötare samt hissföretag. Det finns tydligt i lagen hur hissar ska skötas och av vilka. Det vet ni förstås redan. Tänk om alla skulle ta lagen i egna händer så fort de varit klantiga och vill spara lite lärdomspengar.

Så, är det någon från denna tråd som gjort detta?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ll-i-stockholm
Citera
2022-02-06, 18:32
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Craigg
Idag råkade jag tappade mina nycklar i ett hål i hissen i huset där jag bor. Ringde vaktmästaren men han sa att han inte kan komma åt den men han gav mig numret till nån firma som kunde det. Han sa dock att de kanske vill ha betalt. Jag undrar hur mycket detta kan gå på? De behöver alltså komma in i det där stora "röret" där hissen går, för att komma åt min nyckel. Känner inte för att pröjsa över tusenlappen för ett par nycklar...

Det enklaste hade väl varit och ringt dom eftersom du fick tlf nr då hade du fått svar direkt🤔
Citera
2022-02-06, 20:06
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Craigg
TEXT

Fan va ni krånglar till det.

https://cdon.se/bygg-verktyg/hissdel...art-p-66015833

Där, köp en hissnyckel. 250:-

Ta med en kompis för säkerhetsskull.
Tryck upp hissen högst upp, öppna dörren på bottenplan(Hissen kommer inte att fungera då)
Klättra ner, hämta upp nyckel.
Stäng dörren, lås den.
Tryck ner hissen.

Klart.
Citera
2022-02-07, 15:19
Medlem
Craiggs avatar
Ringde numret jag fick. De sa att det skulle kosta ca 5000. Tänkte direkt fuck no. Så ringde jag hyresvärden och frågade vad det skulle kosta att byta lås, han sa 1500.

Vad jag valde kan ni nog lista ut själva.
The end.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in