2022-02-05, 05:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bebblisch
Som jag tolkar det som Stefan_S säger, det som postas och de som häktats så är det snarare Norsborgsklicken som hyrt in FLG på en hit på någon av deras (Norsborgs) opps i Vällingby. Alltså inget personligt mellan FLG och de i Vällingby. Eller?

Sanningen är att Piraten och Kawala har goat dom till Norsborgsklicken.
Citera
2022-02-05, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rlewa
Varför hämnas inte SSA skjutningarna? Båda verkar i Rinkeby och Tensta och är undergrupper till Shottaz. Jag vet att SSA och FLG splittrades efter mordet på Poy men är SSA verkligen ok med att deras fiender Dp och HH öppet skjuter ihjäl deras gamla barndomsvänner i deras egna kvarter?
Flg o ssa är samma gäng ssa är bara nytt namn
Citera
2022-02-05, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hss777777
Flg o ssa är samma gäng ssa är bara nytt namn
Exakt så är det. De hänger alla med varandra, de va bara Ninow bahnan och Yahye som stack från byn alla andra är kvar förutom dom som blivit skjutna i kriget eller sitter. Plies, kawala, hanad, piraten, Ghost, Hoodz och många mer hänger dagligen med Shottaz, alltså typ kurden Shkar Jaffar YB med mera. Men jag är mycket fundersam över vilka Kawala och Piraten sköt mot i bilen i Hässelby. Det står i Expressen att dom som satt i bilen var DP. Så förstår inte hur allt kopplas till Norsborg hämnd mot de med Adriana?
Citera
2022-02-05, 09:30
Medlem
Det florerar rykten om att fel kille blev skjuten. Vad anser ni om det?
Citera
2022-02-05, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaften
Det florerar rykten om att fel kille blev skjuten. Vad anser ni om det?
Tänker du på det mordet som ämnet handlar om? Isåfall om du menar Kardo så var det absolut inte fel
Citera
2022-02-05, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Tänker du på det mordet som ämnet handlar om? Isåfall om du menar Kardo så var det absolut inte fel

Yes, syftar på mordet tråden handlar om. Heter inte killen K*fi?

Vad hade grabben gjort för att förtjäna att bli mördad? Än så länge framgår det mest att han hade lite w33d, som han åkte fast med. Tonåringarna i överklassområden trycker in mer olagliga substanser under en helg än vad de gör i förorten under ett år. Överdriver lite, men du förstår nog min poäng.

Visst är Kawala kurd? Var kommer de andra ifrån?
Citera
2022-02-05, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaften
Yes, syftar på mordet tråden handlar om. Heter inte killen K*fi?

Vad hade grabben gjort för att förtjäna att bli mördad? Än så länge framgår det mest att han hade lite w33d, som han åkte fast med. Tonåringarna i överklassområden trycker in mer olagliga substanser under en helg än vad de gör i förorten under ett år. Överdriver lite, men du förstår nog min poäng.

Visst är Kawala kurd? Var kommer de andra ifrån?

Kawala och piraten är båda somalier och inte kurd
Citera
2022-02-05, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Public.Enemy
Kawala och piraten är båda somalier och inte kurd

Tack!

När oskyldiga, unga personer, eller de som inte är grovt kriminella avrättas på det här sättet är det något samtliga bör reagera starkare på. I synnerhet om man är från förorten.
Citera
2022-02-05, 14:05
Medlem
Bebblischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allchronix69
Sanningen är att Piraten och Kawala har goat dom till Norsborgsklicken.

Makes sense! Vet du vilka BO var i den skjutningen? Eller i alla fall vilket gäng de tillhörde?
Citera
2022-02-05, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
De två andra var Yonis Mustafa Nasser (Capone) och Ibrahim Secka.

Den senare är geniet som lyckades skjuta en kvinna i armen i samband med inspelningen av en musikvideo med rapparen Dizzy.

Ibrahim Secka greps för övrigt den 27 november 2021 tillsammans med Idris Abidi och Samir Wakrim på T-Centralen. Allihop hade narkotika på sig och Samir Wakrim bar dessutom skyddsväst och en skarpladdad pistol. Det är rättegång mot honom i nästa vecka.

Samir Wakrim är i sin tur den person som blev skjuten vid mordförsöket i Bagarmossen den 30 juli 2021:
(FB) En person skjuten i Bagarmossen/Stockholm, 2021-07-30

Det är en liten värld trots allt.

Solna tingsrätt:
Stockholms tingsrätt:

Tack! Dödspatrullen allierade. När fler och fler åker in dyker det upp nya namn som kanske haft mindre roll tidigare. Polisen gör ett enormt arbete men det är lagarna det är fel på.

Vet du förresten om Kawala har suttit häktad hela tiden innan häktningen för det nya brottet? Sökte och senaste häktningen var 12 december för Hjulsta-fallet.

Någon skrev att han hade syns till i Jaffars senaste musikvideo men jag ser bara Piraten.
Citera
2022-02-05, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Tack! Dödspatrullen allierade. När fler och fler åker in dyker det upp nya namn som kanske haft mindre roll tidigare. Polisen gör ett enormt arbete men det är lagarna det är fel på.

Vet du förresten om Kawala har suttit häktad hela tiden innan häktningen för det nya brottet? Sökte och senaste häktningen var 12 december för Hjulsta-fallet.

Någon skrev att han hade syns till i Jaffars senaste musikvideo men jag ser bara Piraten.

(FB) Två män skjutna på innergård i Hjulsta Stockholm kl 02:30 2021-08-30 (en avliden)
Citera
2022-02-05, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08

Om du tittar i bakgrunden så ser du Kawala och någon med luva täckt hela tiden som antagligen verkligen inte får vara med på bild, vilket jag tror är Ghost. Men både Shkar och Kurden är med i videon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in